Изгряващи кандидати за милиардери

Бил Гейтс е само на 19 години, когато му хрумва идеята за Microsoft. На същата възраст Майкъл Дел започва да продава компютри в стаята си в студентското общежитие. Порталът за цифрови технологии paidContent.org публикува списък на млади кандидати за слава и пари. За да забогатееш от световната мрежа често се изисква просто една наистина добра идея.

Катрин Кук е на 19 години и притежава компанията myYearbook.

Проектът на Катрин Кук и брат й Дейвид се ражда след едно злобно подмятане.
Двамата разлиствали училищния годишник, за да открият една негова съученичка, и той възкликнал: "Ама тя е вече доста различна!"
Има проблем, решават те. Снимката е правена преди една година. Извод: "Годишниците са пълен боклук." И се захващат да създадат електронен годишник, който да позволява на хората да избират и да ъпдейтват снимките си. Вземат 250 000 долара от по-големия си брат Джеф, който като студент в "Харвард" създава и продава сайтовете за писане на есета и резюмета EssayEdge и ResumeEdge.
След по-малко от два месеца myYearbook вече е готов и през април 2005 г. е официално открит. До есента печели по 3000 нови членове дневно. Според маркетинговата компания comScore днес той регистрира над 9,8 милиона уникални посещения на месец от студенти по цял свят.
Миналата година приходите от продажби на myYearbook надхвърлят 10 млн. долара според инвестиционния фонд First Round Capital – един от първите инвеститори в проекта.
Освен със солидни приходи от реклама сайтът може да се похвали и с програмата си "джобни". Срещу истински 10 долара потребителите получават 1 млн. виртуални в myYearbook –  с които купуват виртуални подаръци на приятелите си ,  спасяват  тропическите гори или изкупуват въглеродни емисии. Според Крис Фралик, съдружник в First Round Capital, "още няколко сайта са се разраснали колкото техния, но единици са успели да развият такъв бизнес".

Близнаците Аштън и Раян Кларк са на 20 години и притежават компанията Dynamik Duo.

Първата си уеб страница близнаците правят едва на 11 години, после създават десетина уеб проекта, които продават всичко – от потребителска електроника през обувки до билети и дори паркоместа. Въпреки очакванията, че интернет ще срине посредническите услуги, те печелят.
Първата им уеб страница Circuitbreakers.com се появява, след като те решават, че могат да продават в мрежата електронни продукти на достъпни цени. Убеждават една чикагска компания да им позволи да предлагат стоките й онлайн под тяхната марка Circuitbreakers. След по-малко от две години я продават по eBay, а с приходите финансират бъдещите си сайтове.
Днес близнаците са съпредседатели на собствения си холдинг Dynamik Duo, който управлява 6 уебсайта. Сред тях са Hostivo –портал, събрал на едно място всичко необходимо за компаниите, които искат да си създадат сайтове; 247 mixtapes, платена музикална услуга, която позволява създаване на индивидуални компилации (и двамата братя са пианисти), както и We Park Chicago – сайт за резервация на паркоместа в Чикаго. Върху продажбите на обувки и резервациите за паркиране се начисляват комисионни.
Въпреки че разпределят задълженията си в зависимост от конкретния проект, братята смятат всяко начинание за обща дейност. "Всеки си има свои собствени идеи – казва Аштън. – Но в крайна сметка всъщност те принадлежат и на двамата ни."

Ашли Куолс е на 18 и притежава компанията Whateverlife.com.

Увлечението на едно 14-годишно момиче по създаване на пъстри уеб страници прераства в компания, която днес се оценява на повече от един милион долара. Сайтът на Ашли Whateverlife.com е истински магнит за тийнейджърките, които искат да освежат профилите си в MySpace с панделки, копченца, цитати и блясък и да копират всичко това върху над 5000 лейаут дизайна.
В началото фенове на сайта са само приятелки на Ашли. Но година след като започва да създава индивидуални MySpace страници, порталът й регистрира 60 милиона посещения месечно, а приходите от продажби надхвърлят 50 000 долара на месец. Днес Ашли има сключени няколко солидни маркетингови договора.
Популярността на Whateverlife се потвърждава преди три години, когато звукозаписната компания Columbia Records решава да заобиколи радиостанциите и да промотира тогава никому неизвестните "Джонас Брадърс" единствено онлайн. Компанията поставя клипче от три части на Whateverlife и само два месеца по-късно видеото е качено на MySpace страниците на около 60 000 фенове на групата.
Ашли напуска училище, за да се посвети на бизнеса си, който ръководи от огромната си къщата в предградията на Детройт. През 2007 г. тя отхвърля оферта на MySpace на стойност 1,5 млн. долара, плюс автомобил по избор. Решение, за което един ден може и да съжалява.

Оригинал: http://blogs.reuters.com/small-business/2009/06/01/young-entrepreneurs-to-watch-in-the-tech-sector/


 

 

 


Коментари от FACEBOOK
Коментари от правен свят
   Започни с:  Първите  |  Последните  
Няма коментари към новината.
ТВОЯТ КОМЕНТАР
Име
Коментар
Снимка 1
Снимка 2
Снимка 3
Снимка 4
Снимка 5
Снимка 6
Въведете буквите и цифрите от кода в дясно