Когато пътя свърши

Офроудът е чудесен начин за забавление, стига да притежаваш подходящ автомобил. Някои от моделите са груби мъжаги, а други изглеждат елегантно, но без проблем нагазват в калта.

Лятото вече е в разгара си и авантюристичният дух у всеки се събужда. Време е за приключения. Как обаче да направим екстремните изживявания по-безопасни? С помощта на незаменимите автомобили за офроуд, които напоследък все по-често са предрешени като истински паркетни лъвове и изглеждат достатъчно представителни в града, но пък остават уверени, нагазят ли калта в горите. Въпреки че традиционно свързваме всъдеходите с марките Jeep (и то в такава степен, че името й се е превърнало в нарицателно за високопроходим автомобил) и Land Rover, все повече производители посягат към жанра 4х4.

4х4 във френски вариант

Макар че на външен вид изглежда като лъскав паркетен лъв, Renault Koleos дава невероятни възможности за безопасни офроуд приключения. Той е първият модел на Renault със системата All mode 4x4-i, разработена от Nissan за модела X-Trail. Включена в автоматичен режим, тя разпределя въртящия момент между предните и задните колела в зависимост от сцеплението и може да насочи до 50% от него към задните колела. При особено хлъзгав терен шофьорът може да премине в постоянен режим 4х4, като натисне специален бутон. Потеглянето от наклон също не е проблем за Koleos благодарение на системата Hill Start Assist, която се включва автоматично при ъгъл от над 10 процент. При спускане можете да включите Hill Descent Control системата, която ограничава скоростта 7 км/ч. Това е изключително удобно за спускане по заснежен терен, когато натискането на спирачките докрай не е за препоръчване.
Renault разполага и с един истински мъжага в гамата си. Това е Sherpa, тактическо моторно превозно средство с двойно предаване за нуждите на армията. Напоследък то прави плахи опити да "замени" военната униформа с цивилна. А че французите много искат да лансират гражданската модификация на Sherpa стана ясно още в началота на тазгодишната световна експедиция Cape to Cape, потеглила на 1 март от Северния нос (Норвегия) и завършваща при Нос Добра надежда (Южна Африка) в началото на юли.

Японска класика

Suzuki Grand Vitara е добре известен на автоманиаците. Този всъдеход се отличава с ултрамодерен дизайн, изключителна проходимост и комфорт. Предлага се във версия с три и пет врати. Вариантът с три врати е представена с един бензинов двигател – 1,6 VVT (106 к.с.) и един дизелов – 1,9 DDiS турбо дизел комън рейл (129 к.с.). За версията с пет врати Vitara предлага бензиновите двигател 2,0 (140 к.с. при 6000 об./мин), 2,4 (169 к.с.), 3,2 (233 к.с) и дизеловия 1,9 DDiS. Системата на трансмисията 4 Mode е с постоянно задвижване 4х4, което разпределя въртящия момент в съотношение 47:53 на предните и на задните колела. Шофьорът може да избира между четири режима на управление в зависимост от условията.

Офроуд повей от автомобилния салон на София

Двадесет мотоциклета, 3 ATV-та, много аксесоари и екипировка представи Yamaha на щанда си на "Автомобилен салон София’2009". Много нови модели за 2009 г. има сред експонатите. Сред тях е атрактивният VMax с мощност 200 конски сили.
На щанда на Toyota новото бе компактният градски SUV Urban Cruiser, наследник на първата Toyota Rav4.
Peugeot привлече сериозно внимание, като представи първия си кросоувър – 3008. Той носи всички динамични характеристики на марката и освен това е и много екологичен, като една от версиите отделя едва 130 г въглероден диоксид за изминат километър.
Skoda също се разписа в офроуд жанра с компактния си SUV, наречен Yeti. Вариантите 4x4 се характеризират с абсолютна офроуд стабилност и отлична антибуксуваща система.
Третото поколение на Honda CR-V бе представено във версия Special Edition. За бензиновите варианти тя се изразява в 18-инчови потъмнени алуминиеви джанти Phantom, хромирани лайсни на предната решетка, хромиран накрайник на ауспуха, затъмнени задни стъкла... Специалното издание на CR-V с дизелов двигател се предлага само с обзавеждане Elegance. 2,2-литровият мотор i-CTDi с мощност 140 к.с. е един от най-икономичните в класа си със среден разход 6,3 литра.

Американски гиганти

Американските всъдеходи винаги са били самото олицетворение на фронталната агресия. На щанда на General Motors на софийското изложение посетителите нямаше как да подминат внушителния Escalade, превърнал се в модна световна икона. Той разполага с 6,2-литров двигател, впрегнал 409 к.с. На борда му има място за осмина. Освен с размерите си, моделът се отличава с изискан интериор, развлекателна система за задните седалки и камера, подпомагаща паркирането.
Когато говорим за здрави високопроходими машини, закъде без емблематичния HUMMER? Най-силната версия на модела H3 също събра много овации на щанда на "София Ауто". Тя разчита на V-цилиндров 8-образен мотор, събрал в себе си мощта на 305 "коня". Като официален партньор на филма "Трансформърс: Отмъщението", "София Ауто" показа и макет на един от участниците във филма – аутобота HUMMER H2 Ratchet. В продължението на култовия филм участват много от бъдещите и настоящи модели на GM – новият Chevrolet Spark, Chevrolet Camaro 2010, Chevrolet Volt, прототип на Corvette и др.


 

 


 

 


Коментари от FACEBOOK
Коментари от правен свят
   Започни с:  Първите  |  Последните  
Няма коментари към новината.
ТВОЯТ КОМЕНТАР
Име
Коментар
Снимка 1
Снимка 2
Снимка 3
Снимка 4
Снимка 5
Снимка 6
Въведете буквите и цифрите от кода в дясно