"Тъмната страна на Луната"
или как думи с "негативен" заряд стават успешни търговски марки


"ТHE DARK SIDE OF THE MOON " – "Тъмната страна на Луната" – известното заглавие на албума на "Пинк Флойд" от 70-те години на миналия век е култова фраза и до днес. Тя е станала нарицателна за неща и места, които са по-различни от обичайното. Ако приемем, че тъмната страна на Луната е тъмната страна на човешката природа, изразена в Десетте божи заповеди и Седемте смъртни гряха като: агресия, злоба, завист... Тези думи не са само част от Седемте смъртни гряха, а са имена на марки, с които се обозначават известни парфюми и дрехи ("AGGRESSION", "MALICE", "ENVY").
При един преглед на сайта на Световната организация за интелектуална собственост (WIPO – World Intellectual Property Organization) в базата данни на марките забелязваме ориентация към позитивизъм, излъчван от повечето марки, като например: марки съдържащи в състава си:  "HAPPY" ("щастлив"), "DREAM" ("мечта"), "SKY" ("небе"), "SUN" ("слънце"), "SWEET" ("сладък"), "VITAL" ("жизнен"), "LOVE" ("любов"), "FRESH" ("свеж") и т.н. Безкрайно много са марките с такива "сладки, слънчеви, жизнени..." послания, вследствие на което се получава размиване в съзнанието на потребителя.
Някой маркетингов стратег се е сетил, че ако заложи на "тъмната страна" на нещата, би предизвикал по-голям покупателен интерес от страна на средния потребител. В паметта на човечеството остават събития от нестандартен, зловещ  характер. Някои може би помнят рекламираният от Елизабет Тейлър парфюм на "Christian Dior" с наименованието "POISON" – "отрова". Може би оттогава са първите опити за налагане на марки, носещи "негативен" заряд. Появяват се варианти на "POISON", но съчетани с омекотяващи наименования като "TENDRE POISON" ("нежна отрова") и "PURE POISON" ("чиста отрова"). Стряскащо е наименованието за парфюм "THALLIUM" на Жак Евар. Дали е имал предвид радиоактивния елемент  талий или отровата за плъхове ("Талиум"), ще остане загадка.  Списъкът може да бъде продължен с:       
(Седемте смъртни гряха – тщеславие, похотливост, завистливост, леност, алчност, лакомия, отмъстителност) – за сладолед;

"MALIZIA" ("злоба, коварство") – за парфюми;
"ENVY" ("завист") – на "Гучи" за парфюми;
"THE WIDOW" ("вдовицата") – за безалкохолни и алкохолни напитки;
"KILLER" ("убиец") – за водка;
"VAMPIRES" ("вампири") – за кетчуп;
"SIN" ("грях") – за цигари и алкохолни напитки;
"WITCH" ("вещица") – за облекла;
"DIAVOLO" ("дявол") – за парфюми и облекла;
"DEATH" ("смърт") – за цигари.                             

Първоначално тези марки въздействат като шок, но веднъж влезли в съзнанието ни, трудно се забравят. The dark side of the trademarks... ("Тъмната страна на запазените марки...")

 


Коментари от FACEBOOK
Коментари от правен свят
   Започни с:  Първите  |  Последните  
4
***************
|
нерегистриран
22 януари 2013, 08:10
0
0
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
3
*****************
|
нерегистриран
24 декември 2012, 04:34
0
0
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
2
**************
|
нерегистриран
27 ноември 2012, 09:29
0
0
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
1
***************
|
нерегистриран
21 ноември 2012, 16:47
0
0
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
ТВОЯТ КОМЕНТАР
Име
Коментар
Снимка 1
Снимка 2
Снимка 3
Снимка 4
Снимка 5
Снимка 6
Въведете буквите и цифрите от кода в дясно