Фондациите влизат в търговския регистър
Фондациите влизат в търговския регистър

Правосъдният министър Зинаида Златанова обяви, че има идея всички юридически лица да бъдат регистрирани в търговския регистър, а всички регистри да бъдат обединени в Агенцията по вписванията.

"Мислим да обединим всички регистри в Агенцията по вписванията, включително и сдруженията с нестопанска цел. Мисля, че търговският регистър се оказа едно удачно решение. Виждам, че както юристите, така и редовите граждани са доволни от това как работи и наистина имаме идея всички регистри, които министерството поддържа да бъдат преместени в Агенцията по вписванията. Очаквайте законодателно предложение в тази посока до края на годината", каза министър Златанова пред "Дарик". На въпрос дали това означава, че фондациите и сдруженията ще влязат в търговския регистър, правосъдният министър потвърди, че точно това е идеята.

Относно съдебната реформа и качеството на правосъдието, Златанова посочи, че не е нормално да се създава усещане, че единствено съдебната система има проблеми.

"Българският съд е такъв, какъвто е. Той отговаря на качеството на българското здравеопазване, образование, полиция, университети и всички институции, които ние като граждани сме си направили, и в които всички ние работим. Да се добави една система пред скоби и да се обследва нейната дейност, все едно ние останалите работим в пъти по-добре от тях, е несправедливо най-малкото", заяви  Златанова.

Тя коментира и промените в администрацията на министерството, които от ГЕРБ бяха определени като чистка.

"В Министерството на правосъдието заварих 84 незаконно назначени служители, без каквато и да е квалификация. Те не отговаряха на изискванията на длъжностните характеристики за позициите, които заемат. Не може в дирекции, където е необходимо юридическо образование, да назначавате филолози, хора, завършили публична администрация и т.н. Не приемам аргументите на ГЕРБ за политическа чистка или каквото и да било друго", добави Златанова.

По случая с документите на Искра Фидосова, за който вчера от министерството признаха, че вероятно са унищожени след наводнение преди 5 години, правосъдният министър призна също днес, че проблем при Фидосова няма.

"Да, действително Фидосова си има редовна диплома за юрист. Никога няма да чуете от мен нещо, което не е вярно. При мен това, което е, ще бъде съобщено, няма никога да скрия, да изманипулирам. Документите за стажа в другите ни архиви няма как да се намерят не само за Фидосова, но и за други кандидати в тези конкурси и ние ще се свържем с тези колеги и ще ги помолим да предоставят документите си за получен стаж, както ще постъпим и с госпожа Фидосова. Следващото, което ще направи комисията по проверка на архива, е да установи всичко налично как и къде се съхраняват документите. Моята идея е да дигитализираме архива. Това е единственият начин, който е достоен да се съхранява един държавен архив. Това е задача, която няма как да стане за една седмица", обясни министър Златанова.

Коментари от FACEBOOK
Коментари от правен свят
   Започни с:  Първите  |  Последните  
22
|
нерегистриран
23 септември 2013, 08:56
1
0
До коментар [#17] от " и.д. главен секретар на Министерството на правосъдието Тодор Александров Керанов": И.д. главен секретар на Министерството на правосъдието Тодор Александров Керанов е незаконно назначен в Министерството на правосъдието.
21
|
нерегистриран
22 септември 2013, 17:32
1
-1
До коментар [#19] от "Ubi lex non distinguit nec nos distinguere debemus": И КАТО ТВЪРДИТЕ, ЧЕ СТЕ ЮРИСТ, ВЗЕМЕТЕ, ЧЕ ПРЕГЛЕДАЙТЕ НАЙ- НАКРАЯ АВТЕНТИЧНИЯТ ТЕКСТ НА БЪЛГАРОТУРСКИЯТ ПРОТОКОЛ ОТ 1909Г., С КОЙТО ОСМАНСКАТА ИМПЕРИЯ ПРИЗНАВА НЕЗАВИСИМОСТТА НА БЪЛГАРИЯ СЧИТАНО ОТ 22.09.1908Г.! ТАМ ЩЕ НАМЕРИТЕ ПРАВНОТО ОСНОВАНИЕ, ДОКАЗВАЩО ТВЪРДЕНИЕТО МИ. ДОГОВОРЪТ Е СЪСТАВЕН НА 2 ЕЗИКА- ФРЕНСКИ И ТУРСКИ. МОЖЕТЕ ДА НАМЕРИТЕ ФОТОКОПИЕТО НА АВТЕНТИЧНИЯТ ДОКУМЕНТ В САЙТА НА ЦДА - ЕТО ТУК: http://www.archives.government.bg/445-%D0%94%D0%B8%D0%B3%D0%B8%D1%82%D0%B0%D0%BB%D0%B5%D0%BD_%D0%B0%D1%80%D1%85%D0%B8%D0%B2#
20
адвокат- сак
|
нерегистриран
22 септември 2013, 17:15
1
-1
До коментар [#19] от "Ubi lex non distinguit nec nos distinguere debemus": СЕГА И АЗ ЗАПОЧВАМ- ТЪП ОТЧЕ, ИМАТЕ ОФИЦИАЛНО ФИКСИРАНА ДАТА -22..09.1908Г.- В БЪЛГАРОТУРСКИЯ ПРОТОКОЛ, ПОДПИСАН НА 06. 04. 1909Г. ОТ ОСМАНСКАТА ИМПЕРИЯ.В ТОЗИ МЕЖДУНАРОДНО ПРАВЕН ПРОТОКОЛ СЕ СЪДЪРЖА ЧЛЕН, В КОЙТО ИЗРИЧНО Е ВПИСАНО, ЧЕ ОСМАНСКАТА ИМПЕРИЯ ПРИЗНАВА ПОЛОЖЕНИЕТО НА БЪЛГАРИЯ , УСТАНОВЕНО НА 22. 09.1908 Г. И НЕЗАВИСИМОСТТА НА БЪЛГАРИЯ. СЪГЛАСНО МЕЖДУНАРОДНО ПРАВНАТА ДОКТРИНА, ИМЕННО ДАТАТА 22.09.1908Г. СЕ СЧИТА ЗА НАЧАЛНА ДАТА НА ПЪЛНИЯТ ДЪРЖАВЕН СУВЕРЕНИТЕТ НА БЪЛГАРИЯ, ЗАЩОТО ДО ТОЗИ МОМЕНТ БЪЛГАРИЯ СЛЕД СЪЕДИНЕНИЕТО Е БИЛА ВАСАЛНА ДЪРЖАВА НА ОСМАНСКАТА ИМПЕРИЯ.ПРОСТОТИЯТА ВИ ДОКАЗВА САМО ЕДНО- ЗА ДА ЗАДОВОЛИТЕ ЩЕНИЯТА НА БПЦ., СТЕ ГОТОВ ДА УНИЩОЖИТЕ ПОЗНАНИЯТА СИ ПО МЕЖДУНАРОДНО ПУБЛИЧНО ПРАВО - Т.Е. ВИЕ ПОСТЪПВАТЕ ТОЧНО КАТО БГ. ПОЛИТИЦИ, ЧИЯТО ПРЕДИШНА ПРОФЕСИЯ Е БИЛА БГ. ЮРИСТ! НАГЛЕЦ!
19
Ubi lex non distinguit nec nos distinguere debemus
|
нерегистриран
22 септември 2013, 16:57
1
-1
До коментар [#18] от "адвокат- сак": До коментар [#7] от "адвокат- сак": Тикво, Кодекса на труда урежда трудовите отношения между работника или служителя и работодателя, както и други отношения, непосредствено свързани с тях, а не официалните празници и кои са официални празнични дни. Този кодекс цели да осигури свободата и закрилата на труда, справедливи и достойни условия на труд, както и осъществяване на социален диалог между държавата, работниците, служителите, работодателите и техните организации за уреждане на трудовите и непосредствено свързаните с тях отношения. Официалните празници в Република България не могат и е противоконституционно да са определени в чл. 154, ал. 1 Кодекса на труда и съгласно чл. 154, ал. 2 КТ, чл. 55, ал. 1 и 2 от Закона за държавния служител с Решение на Министерския съвет. Министерският съвет не може да обявява и други дни еднократно за национални официални празници. Към казаното следва да се добави, че в чл. 84 от Конституцията всички правомощия, предоставени на Народното събрание, са изключителни; те не могат да бъдат прехвърляни на друг орган. Това важи за всяка една точка, като се започне с т. 1 относно компетентността на НС да "приема, изменя, допълва и отменя законите" и се завърши с т. 15 - да "определя официалните празници". Няма основание да се приеме, че т. 15 е някакво изключение в този ред - поне от конституционния текст аргументи за такова изключение не могат да бъдат направени. Впрочем, в значително по-безобиден случай, при опит на НС да делегира на Министерския съвет правото да определя данъчната оценка на сгради, дворни места и парцели, Конституционният съд правилно прие, че "Съгласно разпоредбата на чл. 84, т. 3 от Конституциятаустановяването на данъците и определянето на техния размер е изключително правомощие на Народното събрание, което не може да се делегира на изпълнителната власт" - ДВ, бр. 14 от 1996 г. Ubi lex non distinguit nec nos distinguere debemus (Където законът не прави разграничение, е забранено да го прави тълкувателят). По този начин може да бъде подменена цялата Конституция. До коментар [#16] от "адвокат- сак" КОЯ ДАТА СЕ СЧИТА ЗА АВТЕНТИЧНА СПОРЕД ПРАВНАТА ТЕОРИЯ НА Р. БЪЛГАРИЯ : 22 септември 1908 г. (стар стил) e 5 октомври нов стил. Независимостта на България е провъзгласена с Манифест на 22 септември (5 октомври нов стил) 1908 г. в църквата "Св. Четиридесет мъченици" в старопрестолния град Търново. Независимото Българско царство е признато от Великите сили през пролетта на 1909 г. От Освобождението до независимостта на България, държавата е трибутарно княжество. Трибутарното княжество е зависимо княжество, поставено в подчинено положение спрямо друга държава-суверен в международноправен аспект. Подчиненото положение се изразява в задължението за плащане на ежегоден васален данък - трибут. Пример за васално княжество в историята на България е Княжество България, което е възстановено/конституирано като трибутарно княжество според Берлинския договор. Член 1 от този договор гласи: „ България се конституира като самоуправляващо се княжество под суверенитета на Негово Величество султана... “ Независимостта на България е възстановена на 22 септември 1908 година в старопрестолния Търновград, когато в църквата "Свети Четиридесет мъченици" в тържествена обстановка е прокламирано от католика масон Фердинанд възстановяването на независимостта на България чрез превръщането и в царство, т.е. прогласено е възвръщането на царското ѝ достойнство.
18
адвокат- сак
|
нерегистриран
22 септември 2013, 16:20
0
-1
До коментар [#9] от " Независимостта на България е провъзгласена на 5 октомври нов стил)": И така, г-н/ г-жа специалист/ка по канонично право- оставете светското българско право и международното публично право намира, гледайте си БПЦ и не се опитвайте съзнателно да въвеждате в заблуждение читателите на този сайт! Българотурският протокол от 6 април 1909г.,в който чрез изричен член и точно вписана дата -22.09.1908г.- османската империя признава независимостта/ пълният държавен суверенитет/ на България СЪС ЗАДНА ДАТА - а именно 22.09.1908г.- е международно правен, а не църковен документ.От тук нататък всички Ваши разсъждения са правноирелевантни към предмета на спора.
17
адвокат- сак
|
нерегистриран
22 септември 2013, 15:51
0
-1
До коментар [#14] от ""Закон за допълнение на Кодекса на труда"": Ако сте юрист, очаквам Вашият професионален отговор на въпроса, поставен в в коментар 16"адвокат- сак|нерегистриран 22 септември 2013, 15:47"
16
адвокат- сак
|
нерегистриран
22 септември 2013, 15:47
0
-1
До коментар [#14] от ""Закон за допълнение на Кодекса на труда"":. В КАЧЕСТВОТО СИ НА БЪЛГАРСКИ ЮРИСТ, НИЩО НЕ КАЗАХТЕ ПО ВЪПРОСА КОЯ ДАТА СЕ СЧИТА ЗА АВТЕНТИЧНА СПОРЕД ПРАВНАТА ТЕОРИЯ НА Р. БЪЛГАРИЯ И МЕЖДУНАРОДНОТО ПУБЛИЧНО ПРАВО- ТАЗИ, КОЯТО Е ИЗРИЧНО УПОМЕНАТА В ОТДЕЛЕН ЧЛЕН НА МЕЖДУНАРОДЕН ДВУСТРАНЕН ПРОТОКОЛ,ПРИ КОЙТО БЪЛГАРИЯ Е СТРАНА ПО ПРОТОКОЛА, ИЛИ ТАЗИ, КОЯТО Е СЛЕДСТВИЕ НА ПРОМЯНАТА НА РЕЛИГИОЗНО ЦЪРКОВНИЯ КАЛЕНДАР И КОЯТО Е ВЪЗПРИЕТА ОТ БПЦ?
15
адвокат- сак
|
нерегистриран
22 септември 2013, 15:26
0
0
До коментар [#13] от "противоконституционно ":"... Този акт е резултат от обединените усилия на българските политици, държавници и на цялото общество...." А, здрасти))) Значи- не било в юрисдикцията на БПЦ, а на БЪЛГАРСКИТЕ ДЪРЖАВНИЦИ,ПОЛИТИЦИ И ЦЯЛОТО ОБЩЕСТВО"!)))) А сега оспорете и секуларността на Р. България)))) Вашето мнение е лично.Не отговорихте на въпроса ми- в юрисдикцията на БПЦ ли е вземане на решението за обявяване на независимостта на България през 1908г. или не?))) Нямам нищо против каноничното право до момента, в който плюете на цялата правна теория и в усилията да защитите юридически мястото на БПЦ, пишете неистини и лъжи.
14
"Закон за допълнение на Кодекса на труда"
|
нерегистриран
22 септември 2013, 15:21
1
-1
До коментар [#12] от "адвокат- сак": "Параграф единствен. В чл. 154, ал. 1 след думите "6 септември - Ден на Съединението", се добавят думите "22 септември - Ден на Независимостта на България". Това предложение е подкрепено с 14 за в комисията, като искам да ви кажа, че първото предложение на народните представители Арлин Антонов и групата е прието по принцип, а е прието всъщност предложението на народните представители от групата на СДС, тъй като то съдържа в себе си и предложението на колегите от Обединението за национално спасение. Единствената разлика е, че колегите от СДС са добавили израза "на България". Комисията се обедини около този текст и предлага параграфът да звучи така: "Параграф единствен. В чл. 154, ал. 1 след думите "6 септември - Ден на Съединението", се добавят думите "22 септември - Ден на Независимостта на България." ПРЕДСЕДАТЕЛ ЙОРДАН СОКОЛОВ: Благодаря. По текста на закона някой желае ли да се изкаже - господин Стоян Райчевски. СТОЯН РАЙЧЕВСКИ (СДС): Уважаеми господин председател, искам само да изкажа едно свое съображение. Аз подкрепих този законопроект най-горещо, но моето лично становище е заглавието, наименованието да бъде "Ден на независимостта". Така е по-добре според мен, но щом комисията е решила, аз ще се присъединя към нейното решение. Ние имаме Ден на съединението, Ден на независимостта - това са утвърдени в световната практика наименования на точно този вид големи национални празници. Но щом комисията е решила така, аз го приемам. ПРЕДСЕДАТЕЛ ЙОРДАН СОКОЛОВ: Благодаря на господин Райчевски. Друг желае ли да се изкаже? Няма желаещи. Моля, гласувайте Параграф единствен така, както е предложен от комисията. Гласували 192 народни представители: за 192, против и въздържали се няма. Законът е приет и на второ четене. (Ръкопляскания.) Аз искам да благодаря на всички народни представители за единодушната подкрепа. Смятам, че този закон ще бъде един от тези, с които нашето Народно събрание ще бъде запомнено, защото това, което не направиха тридесет и седем народни събрания досега, го направихме ние.
13
противоконституционно
|
нерегистриран
22 септември 2013, 15:18
1
-1
До коментар [#10] от "адвокат- сак": На 22.09.1908г. - Княжество България става независима държава. На 22 септември 1908 година във Велико Търново с манифест княз Фердинанд обявява независимостта на България. В чл. 84, т. 15, от Конституцията е казано, че Народното събрание определя официалните празници. 22.09.1908г. е обявен за официален празник от 38-ото Народното събрание така:... "Комисията по труда и социалната политика на свое редовно заседание на 9 септември 1998 г. разгледа законопроект за допълнение на Кодекса на труда N 854-01-57 от 14 май 1998 г., внесен от Арлин Антонов и група народни представители и законопроект за допълнение на Кодекса на труда N 854-01-98 от 8 септември 1998 г., внесен от Пламен Радонов и група народни представители, както и приложените мотиви. И двата законопроекта се отнасят до допълнение на чл. 154, ал. 1 от Кодекса на труда, като се предлага 22 септември - Денят на обявяването на независимостта на България, за официален празник. В проведените дебати бе отбелязано, че с обявяването на независимостта на България на 22 септември 1908 г. във Велико Търново, българските политици изпълняват заветите на дейците на националноосвободителното движение и присъединяват България към останалите свободни и суверени държави. Този акт е резултат от обединените усилия на българските политици, държавници и на цялото общество. Допълнението на чл. 154, ал. 1 на Кодекса на труда, с което ще се обяви 22 септември за официален празник, ще бъде израз на признателност на цялото ни общество в чест на 90-годишнината от тази велика дата и в името на историческата справедливост и национално съгласие. След проведеното гласуване с 14 гласа "за", въздържали се "2", против "няма", Комисията по труда и социалната политика взе следното решение: "Предлага на Народното събрание за приемане на първо гласуване законопроект за допълнение на Кодекса на труда N 854-01-57 от 14 май 1998 г., внесен от Арлин Антонов и група народни представители и законопроект за допълнение на Кодекса на труда N 854-01-98 от 8 септември 1998 г., внесен от Пламен Радонов и група народни представители." Имам своите тежки бележки към начина, по който е предложено да бъде обявен 22.09.1908г. за официален празник от 38-ото Народното събрание - с промяна в Кодекса на труда. Какво имам предвид? Кодексът на труда е трудовата конституция на Република България. В този кодекс, в чл. 1 е казано едно към едно: "Този кодекс урежда трудовите отношения между работници и служители и работодатели". В предложението да бъде обявен 22.09.1908г. за официален празник от 38-ото Народното събрание с промяна в Кодекса на труда на практика се определя този ден за официален празник, а няма никакво уреждане на трудови правоотношения. В този смисъл изобщо е спорно присъствието на чл. 154 в Кодекса на труда, тъй като в Конституцията, в чл. 84, т. 15, е казано, че Народното събрание определя официалните празници. От тази гледна точка, според мен, решението на този въпрос - да бъде обявен 22.09.1908г. за официален празник, не минава през Кодекса на труда. Обявенето на 22.09.1908г. за официален празник е трябвало да стане с решение на Народното събрание. Съгласно чл. 86, ал. 1 КРБ “Народното събрание приема закони, решения, декларации и обръщения”, като “законите и решенията са задължителни за всички държавни органи, организации и гражданите”. Смятам за противоконституционно решението на НС с допълнение на чл. 154, ал. 1 от Кодекса на труда, да се предлага 22 септември - Денят на обявяването на независимостта на България, за официален празник. Стенографските протоколи са официални документи на Народното събрание и имат доказателствена сила за отразените в тях изявления, обстоятелства и констатации, вкл. за броя на присъстващите народни представители (кворум). http://www.parliament.bg/bg/plenaryst/ns/6/ID/1183
ТВОЯТ КОМЕНТАР
Име
Коментар
Снимка 1
Снимка 2
Снимка 3
Снимка 4
Снимка 5
Снимка 6
Въведете буквите и цифрите от кода в дясно