Държавата ще се съди с Домусчиеви за собствеността върху БМФ

Ще оспорим в съда договора за приватизация на Български морски флот (БМФ), а ако оспорването мине, сделката ще бъде призната за незаконна. Това обяви в интервю за радио Варна вицепремиерът Валери Симеонов. Според него има реална възможност БМФ да бъде върнато на държавата.

"На 6 октомври 2017 подадохме
сигнал в прокуратурата срещу
решението на арбитражния съд за
БТПП, поради съмнения за корупция
и "мотивация" по особен начин на
арбитражните съдии. Вероятно до края на ноември ще подадем още един сигнал вече срещу самия приватизационен договор на Български морски флот. Ако съдът признае приватизацията за незаконна, то БМФ ще стане отново държавно", написа по-късно Валери Симеонов в профила си във Фейсбук.

Според него трябва да се провери дали членовете на арбитража към Българката търговско- промишлена палата (БТПП) не са били мотивирани по някакъв начин да вземат решение в полза на собственика на БМФ.

В началото на април 2017 г. Арбитражният съд при БТПП реши, че собственикът на БМФ "Кей Джи маритайм партнърс" няма нужда да спазва приватизационния си договор и не бива да плаща неустойка на държавата за неизпълнението му, тъй като корабният бизнес е изпаднал в криза малко след приватизацията на БМФ.

Това решение бе абсолютен прецедент по отношение на приватизационните сделки и заплаши изпълнението на ангажиментите по всички договорите за продажба на държавни активи. Наред с това държавата е осъдена да плати и част от гигантските разноски на частната компания по делото - 3.7 млн. лв.

Преди два дни Върховният касационен съд отмени решението на арбитража. Делото пред ВКС беше образувано по искова молба на Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол, след като вицепремиерът Валери Симеонов нападна собствениците в лицето на братя Домусчиеви за параметрите по договора.

През август 2008 г. 70% от БМФ бяха продадени на германско-българския консорциум "Кей Джи маритайм шипинг" срещу 440.1 млн. лв. В края на август 2013 г. собственик на дружеството изцяло вече е българският партньор в сделката - "Адванс пропъртис", холдингът, обединяващ голяма част от бизнеса на братя Домусчиеви.

Купувачът се сдобива с общ тонаж от търговски кораби 1.4 млн. DWT (дедуейт). Един от ангажиментите по договора е към десетата година след сделката купувачът да има 1.3 млн. DWT.

Друго изискване е през 2018 г. средносписъчният плавателен състав да е 2360 души. Инвестициите пък трябва да са 779.9 млн. лв. в кораби. Трябва да падне и възрастта на плавателните съдове.

След сделката обаче започва световната икономическа криза и свиването на морската търговия. Осем години след приватизацията и две години преди да трябва да си плати неустойките пред държавата "Кей Джи маритайм шипинг" излиза с искане до Арбитражния съд договорът да бъде изменен така, че ангажиментът за тонаж да бъде намален от 1.39 млн. DWT на 880 хил. DWT, а средносписъчният плавателен състав - от 2360 на 803 души. 

Коментари от FACEBOOK
Коментари от правен свят
   Започни с:  Първите  |  Последните  
Няма коментари към новината.
ТВОЯТ КОМЕНТАР
Име
Коментар
Снимка 1
Снимка 2
Снимка 3
Снимка 4
Снимка 5
Снимка 6
Въведете буквите и цифрите от кода в дясно