Фирма с нула лева приходи за последните три години спря търг за 1 млрд. лв. "Евро инвест" с жалба до КЗК блокира модернизацията на жп участъка Елин Пелин - Костенец.
За нея оферти трябваше да бъдат подадени до 9 февруари, а три дни по-късно те трябваше да бъдат отворени. В случая се стопира строителството на най-тежкия участък от линиите София - Пловдив - Свиленград и София - Пловдив - Бургас.
Проектът от Елин Пелин до Костенец е за 1 024 330 000 лв. В петък ЕК съобщи, че е одобрила 471 млн. евро за него по ОП "Транспорт". Ще се модернизират 51 км жп линии и 5 спирки. Ще бъдат изградени над 20 км тунели, най-дългият от които е 6,7 км. Ще се строят 23 моста и виадукти с обща дължина 3 км.
Скоростите, които ще бъдат постигнати след реконструкцията, са 160 км в час за пътническите и 120 км в час за товарните влакове.
Трасето е разделено на 3 участъка: Елин Пелин - Вакарел, междугарие Вакарел - Ихтиман и Ихтиман - нова гара Костенец. Крайният срок за приключване на строителните дейности е 2023 г. Търгът бе обявен на 4 юли 2017 г., срокът за офертите бе 9 февруари 2018 г., а отварянето им бе насрочено за 12 февруари.
Сега временно процедурата е спряна, от НКЖИ се надяват скоро да бъде подновена. Вероятно сроковете за офертите ще бъдат удължени.
До седмици пък ще бъдат отворени оферти за модернизацията на следващия участък - от Костенец до Септември. Той се финансира от механизма "Свързана Европа", прогнозната стойност е 361 482 526,48 лв., като еврофинансирането е 151,52 млн. евро.
Срокът за офертите е 16 февруари, отварянето им е планирано за 19 февруари. Засега поръчката е отворена.
Модернизацията на тези два участъка отпушва тапата по вече модернизираните релси от Септември до Свиленград за 160 км в час, както и до Бургас.