След продължителни дебати и изслушвания
Не избраха председател на Софийския градски съд
"Този съд дълго стои без ръководство. Ако този избор се провали, не съм сигурен, че един по-нататъшен избор би бил успешен", заяви съдебният кадровик Красимир Шекерджиев секунди преди съдийската колегия да отхвърли и двамата кандидати за поста
Не избраха председател на Софийския градски съд

Съдийската колегия към ВСС не подкрепи нито Евгени Георгиев, нито Светлин Михайлов за поста председател на Софийски градски съд

След продължили близо шест часа дебати, изслушвания, коменатари, размяна на реплики, въпроси и констатации, съдийската колегия на Висшия съдебен съвет (ВСС) отново не избра председател на Софийски градски съд (СГС).

По време на изслушването на Евгени Георгиев и Светлин Михайлов се оказа, че съдебните кадровици са далеч по-любопитни по отношение на имущественото състояние на двамата кандидати, отколкото към визията им за управление на най-големия окръжен съд у нас.

Първо думата за представяне бе дадена на Евгени Георгиев.

"Вярвам, че всеки ръководител трябва да е компетентен. Откакто съм съдия не съм спрял да подобрявам дейността си, включително и извън страната. Какво научих? Като съдия се научих да бъда прецизен, да търся разума в различното мнение. Убеден съм, че знанията и уменията ми ще спомогнат в Софийския градски съд да бъде успешно въведено съдийското самоуправление. Вярвам, че сега е моментът", заяви в своя подкрепа кандидатът Георгиев.

Цветинка Пашкунова първа му зададе въпроси относно проблемите с натовареността и лошия микроклимат в СГС. "Как ще балансирате между силата на мнозинството и разума на малцинството?", попита Пашкунова и допълни обръщението си към Георгиев с въпрос относно информацията, че притежава акции във фалиралата Корпоративна търговска банка (КТБ). "Имате ли познанства с Цветан Василев и как ще разсеете съмненията за евентуален конфликт на интереси?", завърши Пашкунова.

Евгени Георгиев потвърди, че наистина е бил собственик на акции в КТБ. "Да, истина е, че притежавам 58 акции от КТБ. Акциите съм закупил през 2008 година, това е 5-6 години по-рано от фалита на банката. В момента тези акции не струват нищо. Проблем би било, ако преди фалита на банката бях продал тези акции. Фактът, че съм ги задържал и съм загубил тези акции, означава, че съм направил една не добра инвестиция, за което съм си понесъл последиците. Нищо не ме обвързва с КТБ. Плащам си сметките към Топлофикация и ЧЕЗ", отвърна кандидатът.

В хода на изслушването му обаче се оказа, че все пак продажба на акции, които са били притежание на Георгиев, се е състояла. "Кога точно съм ги продал не мога да ви кажа. Дали съм спечелил от тях – не", заяви пред съдебните кадровици самият Георгиев и продължи по въпросите на Пашкунова.

"В работата ми на административен ръководител е възможно колегите да не са готови за определена мярка, може би ще трябва да изчакам времето да дойде. Ако има някакъв риск за дестабилизиране в институцията много сериозно ще се замисля с какво да се съобразя. Знам, че има различна натовареност в различните отделения на съда. Какво обаче стои зад цифрите аз все още не знам. Трябва да знам какво мислят колегите, за да избера едно от разрешенията, които са в главата ми. Сигурен съм, че има поне 5-6 разрешения, които сами ще излязат, ако се съберем с колегите и ги обсъдим. По отношение на кабинетите и сградите – ние не сме стопани на Съдебната палата. Няма какво друго да направим, освен да търсим съдействие от Върховния касационен съд (ВКС). Мисля, че със собствени усилия, без да занимаваме ВКС, бихме могли да намерим няколко по-малки помещения допълнително. Дори да са само две тези помещения, това все пак са допълнителни зали. По отношение на микроклимата – в началото на 2014, края на 2015 година микроклиматът беше сериозно нажежен. Тогава със зам.-председателите на съда успяхме да успокоим обстановката. Това, което ще се опитам да направя е да работя с всички. Това би довело до подобряването на микроклимата. Когато имаме добра комуникация и обмен на информация този проблем ще се подобри", обяви Георгиев.

Той бе попитан от главния съдебен инспектор Теодора Точкова и от още няколко от членовете на съдийската колегия за мерките, които планува да вземе по отношение на намаляване на забавянето на делата в СГС.

"Бих провел разговор с колега, който забавя изписването на дела, но така че той да не ме чувства като началник. Такива забавяния може да се дължат на по-малка компетентност, на по-голямо натоварване и т.н. Но едва когато се идентифицира причината може да се налагат съответните мерки. Не се страхувам от взимането на трудни решения", отвърна кандидатът.

В хода на разговора с Евгени Георгиев бяха повдигнати и темите за финансирането и реализирането на поредица негови чуждестранни обучения в САЩ и Германия. Пред съдебните кадровици той обясни наличието на средства за въпросните обучения със спечелени конкурси и стипендии.

С втория кандидат Светлин Михайлов също бе проведен задълбочен разговор.

"Кандидатствам за поста с ясното съмосъзнание за отговорността, която поемам. Бил съм административен ръководител на съда (бел.ред. - в периода 2004-2009 година), взел съм си поуки от грешките си. Дълбоко съм убеден, че съдебната система у нас има нужда  от промяна. Промяна, която трябва да започне от нас. Българското общество има огромни очаквания от съда, които ние трябва да оправдаем. Успешен съд е този, в който се работи спокойно, без интриги и сплетни. Работата на ръководителя е да осигури именно този спокоен микроклимат. Но никой ръководител не би могъл да се справи сам с тази задача, затова изключително много залагам на екипния принцип", представи се Михайлов и продължи с отговор на въпросите на няколко организации сред които Българският институт за правни инициативи (БИПИ) и фондация "Антикорупционен фонд", депозирани в администрацията на ВСС. Питанията касаеха имущественото състояние на кандидата.

"Въпросите са тенденциозно зададени. Декларирал съм всичките си имоти. Освен това, между мен и моите родители има само една дарителска сделка. Така декларираният от мен финансов ресурс съм придобил, освен от покупко-продажби, от наеми, хонорари и други законни дейности. Аз никога не съм бил регистриран като търговец, не съм притежавал и дялове в търговски дружества. Аз нямам сделка, заради която да дължа данъци.

НАП е проверявал не само мен, но и смейството ми. В документите е отразено, че след извършена проверка на отговорните органи няма разминаване в реалните и декларираните доходи в периода 1999-2009 година. Това което ме е накарало да отчуждя мой имот е нуждата да изпратя сина си да учи в чужбина", поясни Михайлов и продължи:

"Едва ли аз съм единственият съдия, който е наследил два апартамента. Казвам го, тъй като интересът към личния ми живот е много голям. Нито една от интригите по мой адрес не е била инициирана от мен. За част от изписаните внушения и лъжи по мой адрес трябва да кажа, че съм осъдил един вестник. На първа инстанция съдия по делото беше колегата, който изслушахте преди мен. Който е безгрешен нека пръв да хвърли камъка", заяви Михайлов, визирайки публикации в някои медии през последните дни, които задълбочено анализираха финансовото му състояние.

В представянето си по същество Михайлов подчерта, че в професионален план, като кандидат за поста председател на СГС би работил за подобряване на сайта на съда, би провеждал периодични срещи с медиите, с което ще се цели да се подобри комуникацията между гражданите и съдебната система. "Това би подобрило работата на съдебната администрация и колегите. Планувам да инициирам работни срещи с народни представители и членове на правната комисия в парламента. На тези срещи да се взимат решения по отношение на проблеми, възникнали в процеса на законотворството", смята Михайлов.

Съдебният кадровик Цветинка Пашкунова се обърна с въпроси и към втория кандидат за поста председател на СГС, връщайки разговора обратно в повода, по който всъщност се бе събрала съдийската колегия. Пашкунова попита Михайлов за мерките, които планува относно работата на съда, както и за проблемите и условията на труд в СГС. "Предложили сте като решение на проблема с натовареността промени в процесуалните закони. Ако не бъдат осъществени такива, какви методи и способи ще изпозлвате, за да намалите натовареността на съда. Ако възникнат проблеми, които са извън правомощията на Общото събрание на СГС, ще се допитвате ли до мнението на колегите ви?", попита Пашкунова и допълни въпросите си: "Как си обяснявате това разминаване между медийните публикации относно оценката на предходния ви мандат като ръководител на СГС  с вашата лична самооценка"?

"Проблемът със свръхнатовареността не е от вчера. Предишните опити на ВСС и ръководството на СГС към момента не дават резултати в тази насока. Ако ме изберете за ръководител, ще изготвя справка за тенденциите при постъпването на делата в СГС за последните 5 години. Безспорно, най-добрият начин за намаляване на натовареността на колегите е промяна в процесуалните закони. Затова и казах, че ще инициирам срещи с членове на правната комисия към парламента, която има и законодателна инициатива. Искам да отбележа, че постоянното увеличаване на съдии в СГС с цел разрешаване на проблема с натовареността не е вариант", отвърна Михайлов.

Според него едно от решенията на проблемите със сградния фонд е даване на самостоятелна сграда на СГС. Той обяви пред съдебните кадровици, че ще работи за допълнителното обучение на колегите си и предложи организирането на етичен курс.

"По отношение на допитването до Общото събрание  - никога няма да избягам от отговорност по отношение на взето от мен решение като административен ръководител, но с оглед подобряването на работата на съда ще се допитвам както до отделни колеги, така и до Общото събрание по въпроси, по които има противоречиви становища. Но все пак – "Не винаги две глави мислят по-добре от една", както е казал Аристотел. Всеки ще си носи отговорността", допълни той.  

"Точно тези медийни публикации доведоха до влошаване на здравословното ми състояние. По отношение на тях ще си позволя да използвам законовите методи да реализирам правата си", заяви още вторият кандидат за поста председател на СГС.

Олга Керелска от своя страна попита кои са грешките, от които Михайлов си е взел поуки?

"Тези грешки са свързани основно с неправилната преценка на колеги съдии и служители по отношение на взетите от мен решения в тази насока. За периода, в който не съм бил административен ръководител, мисля, че съм придобил достатъчно житейски опит и бих могъл да избегна такива грешки, свързани основно с предоверяването ми към определени колеги", отговори Михайлов.

Веднага след изслушването на двамата кандидати последва кратък дебат, началото на който постави председателят на ВКС Лозан Панов.

"Управлението на съдия Светлин Михайлов може да се опише перфектно с изказването на настощия конституционен съдия Константин Пенчев. "Съдът от 30 години не е имал по-скандален председател. Първият му мандат беше провал, втори мандат би бил позор". В този смисъл бих искал да кажа, че няма смисъл да повтаряш една и съща грешка и да очакваш друг резултат. Този избор ще покаже до каква степен ВСС е зависим политически. Моят избор е категоричен, аз ще подкрепя съдия Евгени Георгиев. Той не носи тежкото минало на съдия Михайлов. Съдия Георгиев има богат опит в съдебната система, включително и по отношение на медиацията", заяви Панов.

Севдалин Мавров обяви, че ще застане зад кандидатурата на другия кандидат – Светлин Михайлов.

"СГС е един много тъжен съд. Колеги, нека да не се поддаваме на външен натиск по отношение на този толкова важен избор. Познавам господин Михайлов като един изключително отзивчив юрист. С чиста съвест ще гласувам за господин Михайлов", заяви Мавров.

Красимир Шекерджиев последен изрази становище относно двамата кандидати.

"Истината е, че ни предстои да изберем ръководител на съд, в който има проблеми. Аз съм имал честта да бъда част от СГС два пъти. Първият път, в който постъпих там, аз станах част от един прекрасен съд. Сега за съжаление не е така. Там проблемите сега не са само професионални, но и лични. Там колегите не се харесват достатъчно и трудно може да застанат заедно зад една обща идея. Нашата задача е да изберем този кандидат, който би бил по-подходящ да разреши проблема. И двамата кандидати познават работата на съда и имат визия какво би следвало да се промени. Съпоставяйки ги двамата, бързам да кажа, че аз ще подкрепя съдията Георгиев. Когато избираме председател на СГС ние не избираме измежду всички, които биха могли да се справят. Този съд дълго стои без ръководство. Ако този избор се провали, не съм сигурен, че един по-нататъшен избор би бил успешен", закри тежкия дебат Шекерджиев и като че ли пророкува какъв ще е изходът от проведената процедура.

С 5 гласа "за" Евгени Георгиев, 2 гласа "за" Светлин Михайлов" и 7 гласа "против" и двамата кандидати съдебните кадровици не избраха никого за поста  председател на СГС. Така най-големият окръжен съд у нас засега остава под ръководството на досегашния и.ф. председател на съда Десислава Попколева. След събеседването съдия Светлин Михайлов обяви, че няма повече да се кандидатира за поста, докато съдия Гергиев предпочете да не дава конкретна информация за плановете си. "Рано е да се каже", заяви лаконично Георгиев. 

Коментари от FACEBOOK
Коментари от правен свят
   Започни с:  Първите  |  Последните  
37
Re:
|
нерегистриран
20 март 2018, 15:20
0
0
До коментар [#36] от "нерегистриран":

нямаше правила, имаше боядисана фасада и много реклама.
роднински и сватбарски назначения, много шаферки - с това също ще бъде запомнен и с тягостната и мрачна атмосфера в съда.
Съгласен съм, обаче ... на фона на С.Михайлов, Г.Колев и В.Янева си е направо цвете!

Това е "управленското ниво" за съжаление. Всички го знаят, но не всички го осъзнават! Това е проблема.
36
|
нерегистриран
14 март 2018, 21:26
15
-8
До коментар [#31] от "нерегистриран":
След Топалов, просто всички други са смешни, избор е невъзможен, освен ако не е отново Топалов, това е истината, вдигна много нивото и показа, че всичко може да е различно, по правила и без задкулисие и политически игри, с топки отстояване на независимостта и това зависи от самите съдии и служители, това е била целта и той я постигна, което го прави най-успешният до този момент, исторически мандат

нямаше правила, имаше боядисана фасада и много реклама.
роднински и сватбарски назначения, много шаферки - с това също ще бъде запомнен и с тягостната и мрачна атмосфера в съда.
34
цацата
|
нерегистриран
14 март 2018, 15:17
3
-11
До коментар [#23] от "Бог на всеки човек е съвестта му.":
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Абе цървулкьо, само да те питам каква е разликата между Венци Стефанов безспорен сикаджия и тези двамата които са предмет на обсъждане в тази тема.Я разясни какво значи юридически сайт и разликата му от жълт сайт.Да Венци Стефанов е на нивото на юристите в сайта и има своето място тук.Май си някое педалско наркоманче-магистрат и се правиш на недое..... госпожица.Истината е ПРОШКО ,че магистратите до такава степен се осраха,че не заслужават нито уважение , нито почит.Ако не си съгласен ми посочи поименно няколко магистрата независимо от кое ниво ,за които може да се каже поне една прилична дума.В замяна на това аз ще ти изнеса достоверен списък на магистрати вземакщи подкупи , употребяващи наркотици в различни разновидности,магистрати без основни правни познания и магистрати шушумиги.Тогава ще разбереш ,че сравнението с Венци Стефанов е повече от логично и приемливо.
33
Истината Е,
|
нерегистриран
14 март 2018, 15:13
9
-3
че това беше избор между чума и ... трипер! 5 гласа за трипера и победа над чумата /2 гласа/.

ЧЕСТИТО!

32
Re:
|
нерегистриран
14 март 2018, 15:11
8
-15
До коментар [#31] от "нерегистриран":
След Топалов, просто всички други са смешни, избор е невъзможен, освен ако не е отново Топалов, това е истината, вдигна много нивото и показа, че всичко може да е различно, по правила и без задкулисие и политически игри, с топки отстояване на независимостта и това зависи от самите съдии и служители, това е била целта и той я постигна, което го прави най-успешният до този момент, исторически мандат
Много е спорно, но все пак ... има резон!

На фона на всички досегашни "управленски капацитети", Топалов изглежда цвете! Обаче, незаконно да отказваш достъп до дела с "вътрешни правила" говори много зле за "административния капацитет".

Така че, винаги има алтернатива!
31
|
нерегистриран
14 март 2018, 14:18
9
-29
След Топалов, просто всички други са смешни, избор е невъзможен, освен ако не е отново Топалов, това е истината, вдигна много нивото и показа, че всичко може да е различно, по правила и без задкулисие и политически игри, с топки отстояване на независимостта и това зависи от самите съдии и служители, това е била целта и той я постигна, което го прави най-успешният до този момент, исторически мандат
30
|
нерегистриран
14 март 2018, 14:05
5
-1
Дайте списака на подходящите
29
Смешко
|
нерегистриран
14 март 2018, 12:15
14
-3
Е, може да съм сбъркал правописа за "Москвич" и "Ламборджини" , но това ли е най-важното ? Виждам , че и други са се съгласили с мнението ми за Евгени....то истината не може да се скрие . Много е глупаво това бързо пребоядисване на Евгени като добрия и правилния кандидат спрямо лошия Светлин /че е лош , лош е/.
И двамата кандидати не бяха подходящи и резултатът от гласуването е добър . Ще видим какво ще последва. Дано не се стигне до избор като този на Топалов - понеже няма други кандидати да се избере неподходящ човек , който повече да пречи отколкото да помага на съда .
28
Горе-ляво. Снимката.
|
нерегистриран
14 март 2018, 12:04
8
0
До коментар [#23] от "Бог на всеки човек е съвестта му.":
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Една снимка говори повече от хиляди думи. Боклук до боклука мила моя майно льо....
27
|
нерегистриран
14 март 2018, 10:37
11
-3
До коментар [#6] от "нерегистриран":
Двата гласа за единият кандидат показаха принципното становище на колегията: Ако се позоваваш на административен капацитет, то трябва да си показал добро управление и безукорно поведение извън съда, а не феодално живуркане и слугинаж, "подплътени" с поредица от имотни сделки.
Колко ли още такива "хубавци" и "хубавици" ги има в системата? Макар да не са много и в София и из страната се намират подобни самозабравили се екземпляри, дето по-често влизат в нотариалните кантори, отколкото в АПИС, да четат практика, например. Поздравления за ВСС заради достойната позиция!
ТВОЯТ КОМЕНТАР
Име
Коментар
Снимка 1
Снимка 2
Снимка 3
Снимка 4
Снимка 5
Снимка 6
Въведете буквите и цифрите от кода в дясно