Правосъдието у нас се препятства от Брюксел*
Неефективността в тази област е резултат от няколко фактора, невярно е да се приписва само на лошите полицаи, на корумпираните прокурори и съдии
Правосъдието у нас се препятства от Брюксел*

Карикатура Иван Кутузов - Кути

Продължава издирването на изчезналия затворник от Пловдив, както и на двамата затворници, които избягаха от софийския затвор. Какви служители на закона са охранителите и надзирателите в тези затвори, как така им бягат опасни престъпници, питат се гражданите. А какви са тези следователи и полицаи, които десетина дни все не могат да ги заловят? Прокурорите не предявяват стабилни и строги обвинения, съдиите оправдават престъпници или издават леки присъди за тежки престъпления, убедени са мнозина. Законодателите са лентяи и мързеливци и само рахатясват в парламента, съгласни са те с Бойко Борисов, не произвеждат добри закони.

А българите вопият за сигурност и обществен ред, за поне малко справедливост, каквато по определение предполага правосъдието. Преди 28 години под път и над път им обещаваха тези ценности в пълен обем. Народовластие във вид на демокрация щяло да ги огрее, правова държава идела да замени онази лошата социалистическата. Още в началото на 90-те неведнъж писахме в "168" часа, че само баламосват хората и в синьо- червената политическа мъгла тези благини не могат да поникнат.

По онова време един от основателите и ръководителите на СДС размахваше юмруци за "разграждането на системата, свобода, капитализъм и градеж на либералната демокрация", думите са негови. По наше време споделя: "Резултатът е ясен – драматична социална диференциация; основното богатство на страната е в ръцете на 300 семейства; създаде се прослойка от паразити, заграбили народното богатство. Милиони хора са в потискаща бедност; обезлюдиха се цели региони; изтичането на работна ръка и умове от страната доби характер на паническо бягство; демографски срив; настъпваща циганизация, а не интеграция на етническите съставки на нацията…"

За да се случи това, за да се реализира американският план за България "Ран-Ът", още във Великото народно събрание по предложение на кабинета на небългарина Андрей Луканов се прокарват първите подходящи законодателни мерки: обезсилване в съда на част от събраните в хода на предварителното производство материали, ограничения за задържане на арестуваните, широки възможности за адвокатите да се намесват още в ранна фаза на следствието. Ускорено следват нови и нови "синхронизации на българското законодателство с европейското право".

Така "шефовете и на трите власти се превръщат в криминогенни фактори", заяви съдебният психиатър доц. Борис Щърбанов. Затова разпадащото се авторитарно общество не пое по пътя към гражданското, а към криминалното. Преди 10 ноември 1989 г. имаше само стабилно контролирана професионална престъпност и нискостепенна корупция. При създадените нови условия двете обществени болести придобиха международна интегрираност, добре организирани форми и зловещ характер.

През 1996 г. писахме в "168 часа", че "новопоявилата се политическа "класа" е кодирана целенасочено да извърши криминализиране на стопанския живот и обществения организъм и този процес практически вече е завършен." Корумпиращият натиск върху различните обществени институти и държавни структури стана безпрецедентен за цялата ни история. Оттам и появата на безподобната арогантност на политици, магистрати, полицейски, митнически и прочие чиновници, надхвърлящи доходите им за три-четири живота.

Анализ на прокуратурата сочи, че над 500 престъпници с ефективни присъди са избегнали правосъдие и се укриват, въпреки че са осъдени на лишаване от свобода или доживотен затвор. Директорът на ГДБОП-МВР главен комисар Ивайло Спиридонов информира, че ГДБОП е установила наличието в края на миналата година у нас на около 400 организирани престъпни групи с над 2000 членове. Междувременно политиците и НПО провокатори непрестанно сочат за главни виновници ту прокуратурата, ту съдиите, ту полицията, напоително доносничат и ги клеветят в Брюксел. Или ги противопоставят едни на други.

Неефективността в областта на правосъдието е резултат от няколко фактора, невярно е да се приписва само на лошите полицаи, на корумпираните прокурори и съдии. При все че кусурите на законотворците ни са много, не може да се приписва и единствено на лошото законодателство у нас – то не е по-различно от това в други европейски държави. Друг въпрос е, че прилагането му на практика е проблем у нас.

Проблем са лошото разходване на пари в системите и погрешната поради политическата намеса кадрова политика в областта на правосъдието и вътрешния ред. Първото пречи да се ускори разследването – има огромен проблем с бавни експертизи, липса на кадърни експерти и нежелание или невъзможност да се плаща на кадърните. Второто, кадровата политика, препятства да се осъществи ефективна превенция на престъпността и така пречи на всичко.

Но Третият "стълб" на ЕС – сътрудничество в областта на правосъдието и вътрешните работи (СОПВР), обхващащ съвместното формиране на общи позиции по отношение на цял куп политики в правосъдието, е здраво монтиран и у нас. Затова следствие са разгромените полицейски и тайни служби, наличието на зависими и нерядко подкупни магистрати и чиновници в различни държавни и общински структури. Има много какво да се направи за оздравяването на държавния организъм, но в днешния либерален бардак, когато България не се управлява от българи и в полза на българите, това е невъзможно. Тук законодателство не се твори, то се налага през парламента почти буквално от Брюксел и частично подмолно от соросоидни, грантаджийски и прочие подривни организации.

И в Европа Брюкселското законодателство не работи за европейските народи и граждани, доказват го броженията в техните общества, изострящото се недоволство от политическите им елити, нарастването на националистическите тенденции. Фикции са правовите държави там, изпразнени от съдържание са Ония им ценности. Ялови са и ценностите им, и отстояващите ги управници, и управленските им действия.

Никаква демокрация не е либералната. "Неолибералната идеологема за "преход към демокрация", пише Имануел Уолърстейн, е една огромна идеологическа манипулация". "От свободата остава само рекламната илюзия", писа Жан Бодрияр още в началото на 90-те. Когато източноевропейските народи се устремиха към нея, тя отдавна агонизираше на Запад. Разклатена е там и правовата им държава, нито в борбата с корупцията са преуспели повече от нас, нито в имиграционната политика, в борбата с тероризма и трафика на наркотици. И повече от нашето МВР крият данни за престъпността у тях.

И все пак България, бидейки най-добросъвестна членка на ЕС, изпълнява ангажиментите си да сближава законодателството и направо да уеднаквява политиките си с тези на ЕС в областта на напукания им Трети стълб "Правосъдие и вътрешен ред". Законодателството ни в тази област е пределно повлияно и от практиките на Европейския съд за правата на човека. Законодателството и политиките ни не се различават особено от тези в другите държави на ЕС и са определени от една обща рамка.

Нито рамката е здрава, нито Третият им стълб крепи държавността и това не е случайно, тъй като на прицела на глобализацията на транснационалните компании е именно националната държава. Укрепването й, включително и чрез внасяне на национални елементи в законодателството и национални специфики при прилагането на законите, е тенденция, която може да разруши ЕС. Но ще спаси Европа.

*Коментарът препечатваме от в-к "Труд"

Коментари от FACEBOOK
Коментари от правен свят
   Започни с:  Първите  |  Последните  
4
|
нерегистриран
17 април 2018, 15:34
0
-1
1.Не Брюксел,,,а пристрастност и заинтересованост в правосъдната система заради родствени и приятелски интереси, станаха причина да съм осъден на ЛС за престъпление по чл.148,ал.2,вр.ал.1,т.1 и 2,вр.чл.147,ал.1 от НК ,по жалба №1573/96г. до рай. прок Враца ,от . предварително заинтересовано лице частен обвинител ведно с прокурора от Рп Враца по нох.д.№522/98г.Рс Враца , повлияло върху изхода на ОХ делото.
2. За да бъда осъден на ЛС ,са използвани трима предубедени заинтересовани от изхода на делото свидетели , и нито един мой такъв, видно от ОА от 03.12..1996г , й ОА от 21.7 1998г.на Рай. прок Враца ,с което съм лишен изцяло от защитата,й съм осъден при нарушен принцип на равенство на страните в процеса
3.Разпитвана е свидетелка предварително заинтересованото лице от изхода на делото
в близки контакти по служба ,и подчинена на гражданския . ищец и ч. обвинител, която държи страната на шефа си .
Другият свидетел, също предварително заинтересованото лице ,е гр. ищец срещу мен ,по текущо и висящо през 1998г, нох дело № 186/97г. на белослатински Рс..,по чл..144 ал.3 НК,приключило в Рп Враца 2001г.поради погасителна давност.
С помощта на подбрани “свидетели” е манипулират изхода от делото, тъй като , чрез тяхното изслушване от “съда” е формирана неправилно правна квалификация на деянието
Касае се за предварителна подготовка съпричастност й съучастие,на група лица,с цел осъждането ми на ЛОС.
4.Поради направения отвод по ОХ делото на “съдиите”от Враца,не върховния касационен съд определя къде и кой да го гледа ,а председателя на Ос Враца ,подбира съдебния състав от Мездра ,.
Защото синът на гр. ищец,и ч. обвинител н-к Грао ,следователя от РСлС Враца ,сега съдия в Мездра ,живее в Мездра , , което доказва ,че осъдилият ме състав/прокурор и съдия от Мездра/ е незаконен ,й е страна в този процес , вместо арбитър Съпругата снахата на “гр. ищец”и ч.обвинител ,н-к Грао, работеше в прокуратурата Враца.
5.Поради й което гражданският иск не е ефективно подаден. Присъждайки нейм щети и лихви съдът е излязъл извън рамките на заявеното в жалбата на н-к Грао ,до РП Враца,където няма предявени щети.Й в ОА , липсва указан размер за нейм щети. ,,Но има, й е налице произнасяне на съд по непредявен иск, за лихви в размер на 1860лв.подарени лично на гр. ищец и ч. обвинител.Защото Видно от становището на прокурора от ВКП в с.з. на 10 март 2000г. по н.д. №50/2000г.ВКсъд,,,деянието/изказване на мнение/ не представлява основание за търсене на наказателна отговорност лишаване от свобода а е основание за водене на частно гражданско дело и уреждане на претенцията по гражданско-правен път.
6.Но ,поради добрите си контакти с определени среди в съдебната система,на синът на гр.ищец,и ч. обвинител ,,,върховния касационен съд с решение № 166 от 10 май 2000г. оставя в сила решението по внох.д. №358/99г.Ос Враца,с осъждането ми на ЛОС. Съдебният акт на ВКсъд е незавършен, защото при тях процесът по изготвянето на мотивите отделно от диспозитива не може да бъде разкъсан във времето.
7.Главния прокурор внася Искане№ 1377/08г. за възобновяване на осн. чл.78 а НК,оставено без разглеждане,поради касационно потвърдена присъда ЛОС.
Й какво излиза? Бюксел ви бил виновен-те това е наглост!


3
|
нерегистриран
17 април 2018, 14:43
1
-1
Като е виновен Брюксел, защо българите масово се изселват в Брюксел, а не в Москва? Нали в Москва всичко е прекрасно - защо българите не отиват там, а в прогнилия капиталистически Запад?
Вината на Брюксел е дотолкова, че изпрати тук разни корумпирани докладчици, които обикаляха офисите на подсъдими олигарси и подкрепяха идеите им за реформи или по-скоро за реставрация на социализма от Живков тип. Тя тяхната заслуга е дотолкова, че позволиха на бодигарда на Тодор Живков да възстанови социалистическия тип правосъдие.
В това социалистическо правосъдие формално има три съдебни инстанции, т.е. е имитация на западноевропейския модел, но реално са само две - съд и всесилен орган - Батюшка в лицето на ИВСС, който контролира всички инстанции, при това съвсем едноинстанционно и некотрилируемо.
По Живково време това, че вестниците не пишеха за ставащите престъпления не значи, че ги нямаше.
В България още си е "гулаш-комунзима". Просто старите другари си отидоха по биологични причини, а сега ни управляват техните деца, внуци и слуги. Там е проблемът!
2
|
нерегистриран
17 април 2018, 14:05
0
-1
На крив управленски и електорален матриал Третият стълб му е виновен...
1
*******
|
нерегистриран
17 април 2018, 13:19
1
-2
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
ТВОЯТ КОМЕНТАР
Име
Коментар
Снимка 1
Снимка 2
Снимка 3
Снимка 4
Снимка 5
Снимка 6
Въведете буквите и цифрите от кода в дясно