Застрахователи предупреждават:
Гражданската отговорност може да достигне 1000 лева на година
От сегашната ситуация печелят определен кръг адвокати, които много лесно взимат пълномощно да представляват близките на загиналите, смята Светла Несторова, председател на УС на Асоциацията на застрахователите в България
Гражданската отговорност може да достигне 1000 лева на година

Светла Несторова - председател на УС на АБЗ и Кирил Бошов - изпълнителен директор на "Евроинс Иншурънс Груп" АД и председател на УС на "Еврохолд България" АД, снимка:БГНЕС

Стойността на задължителната застраховка "Гражданска отговорност" ще се повиши тройно и може да достигне около 1000 лв. за най-масово разпространения клас автомобили, ако спешно не се сложи лимит върху обезщетенията за неимуществена отговорност. За това алармира Светла Несторова, председател на УС на Асоциацията на застрахователите в България (АЗБ).

Според нея и ръководството на асоциацията застрахователната дейност в България е в опасност заради допуснатата това лято след решение на ВКС възможност дори по-далечни роднини на загинали при пътнотранспотно произшествие да предявяват претенции за неимуществени вреди.

"Вече има случаи съдът да присъжда 50 хил. лв. на малко братче на загинало дете, а на баба на загинал – 60 хил. лв. Тази сутрин чухме и за присъдени 70 хил. За емоционална близост със загиналия", каза Несторова, цитирана от в-к "24 часа".

По данни на асоциацията средният размер на обезщетението за неимуществени вреди у нас, който през 2013 г. е бил 82 хил. лв., вече е стигнал 117 хил. лв.

Лимитът, за който асоциацията настоява, е само за неимуществени вреди. Той няма нищо общо с имуществените вреди, които се доказват по-лесно, а в тях влизат също финансовото обезпечаване на близките на загиналите, разходите за образование на децата на загинали родители, дори медицинските грижи и обезщетяването за лишаването от доход. "Просто на адвокатите не им се занимава с това, защото тези загуби трябва да се докажат. По-лесно им е да намерят двама-трима свидетели, които да кажат пред съда, че са получили емоционални травми от смъртта на свой близък и така да претендират за обезщетение", каза изпълнителният директор на "Армеец" Константин Велев.

Във връзка с решението на ВКС председателят на на бюджетната комисия в парламента Менда Стоянова внесе законови промени, според които застрахователят няма да е длъжен да покрие цялата сума от обезщетението при причинена смърт. Предвижда се ограничение от 20 хиляди лева за обезщетение на съпруг, съпруга, на човек, живеещ на семейни начала, на дете и на родител. Брат или сестра на починалия да получават по 15 хиляди лева и по 5 хиляди лева за човек, който е създал емоционални отношения със загиналия. Застрахователят няма да е длъжен да покрие цялото задължение по задължителната застраховка гражданска отговорност, заради което може да има вълна от дела срещу държавата, която е длъжна да гарантира тази застраховка. 

В тази връзка премиерът и лидер на ГЕРБ Бойко Борисов нареди на парламентарната група на партията си да отложи гласуването, докато не бъдат подложени на широк обществен дебат.

От асоциацията настояват лимитът, за който председателят на парламентарната комисия по бюджет и финанси Менда Стоянова внесе в петък предложение да е 20 хил. лв., да е само временен. По думите на Несторова той ще действа само до създаването на методика за обезщетяването, тъй като сега съществува хаос и застрахователният сектор е само в началото на процес, който сериозно застрашава сектора. Според застрахователите решението на ВКС ще доведе до извънредни разходи за сектора от порядъка на 800 млн. лв. до 1,3 млрд. лв. При това става въпрос само за случаи, които не са обхванати от 5-годишната давност и по които застрахователите вече са изплащали обезщетения.

Според Несторова от сегашната ситуация печелят определен кръг адвокати, които много лесно взимат пълномощно да представляват близките на загиналите и вече има случаи, в които се възползват от тяхната наивност и присвояват парите. Застрахователите обаче не пожелаха да кажат нито едно име.

Коментари от FACEBOOK
Коментари от правен свят
   Започни с:  Първите  |  Последните  
20
ai64a7
|
нерегистриран
06 ноември 2018, 10:45
6
0
Всякакви криминални, полукриминални или поне откровено неморални схеми от адвокатски кантори, както и разпределение на суми по верига от информатори, посредници и прочие, трябва да се пресекат, или ако не, ограничат, разбира се.Има текстове, в разични закони.Само не мога да разбера, как тези неpаконни или неморални адв.практики влияят върху размера на обезщетенията, тези кантори не си ги присъждат сами, а на кого плаща длъжника, за самия него е без значение / ако не плаща зле:)/.Какво се внушава сега- ако ги нямаше шепата алчни авокати,дето привояват обезщетения или грамотни адвокати, дето, си защитават клиента, сам невежият гражданин, щеше да си клекне на мизерна сума, дето му я предлага гордия застраховател по споразумение, ли?:)Т.е. адвокатът си пречи от всякаде,като е сам гражданинът е по- непретенциозен.
Трябва да има и някаква относително уеднаквена съдебна практика, защото не може крак у Кюстендил, примерно, да струват два пъти по -малко от Бургас, или три пъти от София.Граничат с непредсказуемост нещата, наистина.
Но тези отчаяни вопли на клетото застрахователно лоби, за да са убедителни, трябва да вървят с цифри, със статистика,а не със заплахи за апокалипсис и клетви, които да хвърлят в смут и без това объркания, обезверен и притиснат от дългове човек.Както и с анализ на всички Директиви и последици от лимитите от гл.т. на тях.
19
Поручик Ржевски
|
нерегистриран
06 ноември 2018, 10:43
8
-1
Месечни възнаграждения от по 50 000 лева, плюс бонуси, служебни автомобили, мобилни телефони за ,,мениджмента,, на застрахователите.
Отделно крупни суми за акционерите.
18
|
нерегистриран
06 ноември 2018, 10:35
2
-5
До коментар [#9] от "нерегистриран":
Преди време един професор от БСП каза голямата истина , че 80 % от българите са дебилни ….и въпросните 80 % много се обидиха . Да , истината боли . Българинът обича да е "щедър", ама с чужди пари - давайте пари на пострадалите , давайте милиони на роднините на починалите , смърт за застрахователите , вземете им парите и пр. Да не забравяме , че след 1944 г национализацията е била приета с голям възторг , а после олеле-мале . Не сме се променили и умствения ни багаж е все същия ….

Та в случая . Щедростта спрямо родата на починалите пряко ще удари в джоба обикновения българин . Имаме 2 милиона българи на прага на бедността и много от тях имат коли , за да се прехранват , да ходят на лекар , да си купят лекарства и пр. При цена от 1000 лева или дори 700 лева на "Гражданска отговорност" ще настъпи потрес . Ще започне спиране на автомобили от движение , а после огромни глоби . Вкарваме се в някакъв измислен филм заради кресливи адвокати , които прибират по половината обезщетения и отдавна са милионери ….


А защо не беше поискана оставката на този дебилен депутат от будната съвест на майките на децата с увреждания дето с дни висят на протест срещу Симеонов, а твърдят, че по 24 часа били ангажирани да гледат болните си деца?
Което показва, че реално е дебилно само ръководството на БСП, което си мисли, че номерата им ще минат.
Ключът за палатката е къде отиват парите от застраховките? Оказа се, че ДЗИ ги дава за документалното творчество на Елена Йончева - 600 000лева. Това при 20 000лева означава, че са и дарени 30 човешки живота!
Ако ще се променя закона, трябва да се забрани на застрахователите да пилеят парите от взетите застраховки правят дарения като това на Еленка! Те от такива дарения идат фалитите на застрахователите, а не от мизерните обезщетения, които се изплащат на близките.
17
|
нерегистриран
06 ноември 2018, 10:24
8
-1
Ще си понамалите малко печалбите и работата ще стане 6. Иначе реално е гражданската от по- догодина да стане и 3000 лева, за да може да ви хрантути народа лукса
16
Професора
|
нерегистриран
06 ноември 2018, 10:16
9
0
Дали гражданската отговорност може да достигне 1000 лева на година?Аз бих задал също един интересен според мен въпрос в отговор на повишаването на застраховката и той е - Дали можем да се събудим от дълбокия сън, в който сме и да им покажем на "ЗАСТРАХОВАТЕЛИТЕ" какво може да постигне народа!Ами спрете се вече - какво искате от този беден народ.Търпението е на границата вече!
15
|
нерегистриран
05 ноември 2018, 19:34
2
-10
До коментар [#13] от "нерегистриран":

Не си прав. Застрахователите очакват да се платят около и над 3 милиона застраховки! при средна цена на полицата от 350лв. да кажем - това за 1 милиард и 50 милиона лв. чист приход! Колко от този милиард ще изплатят като застрахователни суми, а? 1/3 да са (което е граничи с фантастиката) ... а сметнете колко е чистата печалба за сектора? И това при сегашните цени, а кактоискат да ги увеличат поне още двойно, ако не и тройно!!! Какви цифри се получават, сметнете сами. Наближил е момента в който цената на застр. полица е на ръба да спре да се заплаща изобщо. Познайте кой ще загуби от това - всички ние, прецаканите. И доти да съм Никой, имам пълното право да питам и да искам обосновани отговори!
Ами то точно това е проблемът - че хората ще спрат да плащат "Гражданска отговорност". Идеята на тази застраховка е да бъде масова и да не е много скъпа .

Извинявай , но сметките ти са от типа "стрижи-преди , ура , да живей труда". Според теб застрахователите нямат никакви разходи , а всичко им е чиста печалба ….Оня ден за 5 минути станах свидетел на 2 катастрофи в София , на ден не знам колко стават в цяла България . Стотици са . Има катастрофи , за които застрахователите плащат милиони . Как това се покрива с някакви застраховки по 150-200 лева , както бяха преди . Логиката ти и сметките ти не издържат - много компании просто не предлагат "гражданска отговорност". Защо след като е толкова печелившо ?
14
Аман от драскачи
|
нерегистриран
05 ноември 2018, 19:12
21
-2
Веднага ще посоча най-големия кърлеж - Асоциацията на пострадалите от ПТП. Катаджиите им се обаждат още от местопроизшествието. После адвокатите им пробутват на близките договори за 50 % резултативни хонорари. И катаджиите си получават хонорара за обаждането. Същото като санитарите в спешното и погребалните агенции.
13
|
нерегистриран
05 ноември 2018, 19:12
9
-2
До коментар [#11] от "нерегистриран":
Псувай , колкото искаш . Ще псуваш и ще плащаш , типично по български . Ти си Никой , за да ти дават справки и да ти се отчитат . Пазарна икономика - искаш ли справка от хлебаря или от месаря , защо цената е такава .

Не си прав. Застрахователите очакват да се платят около и над 3 милиона застраховки! при средна цена на полицата от 350лв. да кажем - това за 1 милиард и 50 милиона лв. чист приход! Колко от този милиард ще изплатят като застрахователни суми, а? 1/3 да са (което е граничи с фантастиката) ... а сметнете колко е чистата печалба за сектора? И това при сегашните цени, а кактоискат да ги увеличат поне още двойно, ако не и тройно!!! Какви цифри се получават, сметнете сами. Наближил е момента в който цената на застр. полица е на ръба да спре да се заплаща изобщо. Познайте кой ще загуби от това - всички ние, прецаканите. И доти да съм Никой, имам пълното право да питам и да искам обосновани отговори!
12
Езоп
|
нерегистриран
05 ноември 2018, 18:20
9
-1
Направете я...и чакайте да ви я платя, измамници алчни.
11
|
нерегистриран
05 ноември 2018, 17:07
2
-18
До коментар [#10] от "бай Хой":
Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако искате все пак да го видите, натиснете тук.
Що ли не си ги заврете в гъзовете тези 1000лв., на банкноти по 5лв, свити на фунийки ... А първо дайте справка колко и в какъв размер обезщетения сте изплатили и тогаз ревете за увеличаване на ГО-то.
Псувай , колкото искаш . Ще псуваш и ще плащаш , типично по български . Ти си Никой , за да ти дават справки и да ти се отчитат . Пазарна икономика - искаш ли справка от хлебаря или от месаря , защо цената е такава .
ТВОЯТ КОМЕНТАР
Име
Коментар
Снимка 1
Снимка 2
Снимка 3
Снимка 4
Снимка 5
Снимка 6
Въведете буквите и цифрите от кода в дясно