Проект: До 4 пъти по-скъпа "Гражданска отговорност" за шофьори с рисково поведение

Шофьорите с рисково поведение на пътя ще плащат застраховка "Гражданска отговорност" с до 400% надценка, предвижда проектонаредба на Комисията за финансов надзор (КФН). Въвеждането на система "бонус-малус" разделя шофьорите на общо 20 класа. Базовият клас (8) е равен на базовата застрахователна премия – премията, както е определена от застрахователя без допълнителни изменения. 

Има седем класа бонус (1-7), които ще се прилагат към собственици на автомобили с безрисково поведение на пътя и за които премията ще се намалява. Максималното намаление ще бъде с 25% от базовата премия. Ще има и дванадесет класа за малус (9-20), които ще се прилагат спрямо собствениците на автомобили с рисково поведение на пътя, спрямо които премията ще се увеличава, като максималното увеличение ще бъде 400% (четири пъти) спрямо базовата премия, се посочва в съобщение на интернет страницата на КФН.

При въвеждане на системата всички собственици на моторни превозни средства и автомобили ще бъдат поставени в базовия клас и няма да получават нито увеличение, нито намаление на застрахователната премия.

Ако в рамките на една година от започването на системата не са причинени нарушения по пътя, нито са изплащани обезщетения за причинени вреди, съответният собственик или автомобил ще преминава в следващия по-нисък бонус-малус клас и при следващо сключване на застраховката ще получава намаление.

Когато са причинени вреди или нарушения при движението по пътищата "бонус-малус" класът на собственика, съответно на автомобила, ще расте и при последващо сключване на застраховка "Гражданска отговорност" на автомобилистите премията ще се увеличава.

Нарушенията в зависимост от тяхната тежест са класифицирани в 7 категории. Най-леките нарушения са класифицирани в първа категория и ще увеличават "бонус-малус" класа с една степен. Най-тежките нарушения са класифицирани в седма категория с деветнадесет степени, като собственикът или автомобилът отиват в най-високия "бонус- малус" клас. За да се избегнат манипулации, "бонус-малус" класът на автомобила ще се запазва и при неговото прехвърляне, както и при прекратяване на регистрацията.

Проектът на наредба и мотивите, както и докладът на консултанта, са публикувани на страницата на Комисията за финансов надзор за обществено обсъждане в рамките на 30 дни.

Коментари от FACEBOOK
Коментари от правен свят
   Започни с:  Първите  |  Последните  
3
|
нерегистриран
07 ноември 2018, 22:34
2
0
Това „наследяване„ на лошия рейтинг”на стария собственик, тежест на шофьора, дето следва колата, звучи повече като фокус—мокус, не като бонус—малус:)Нарушенията все пак ги върши шофьорът, не колата.Айде сега да строим народа на нова опашка пред Пътна полиция преди продажба и всичко е 6.
2
|
нерегистриран
07 ноември 2018, 14:20
1
0
В такъв случай би трябвало всеки шофьор да има застраховка ГО и да отпадне за колите, ама пък тогава не е ясно как застраховат старите коли.
Извод: Баци е умин колкуто Тато!
1
112
|
нерегистриран
07 ноември 2018, 08:17
2
0
Има доза справедливост, но какво се случва с водачите, които и към момента имат цял "чаршаф" с нарушения по ЗДП? Ще чакат 12 години (възприели са движение с по един клас на година) или непременно да убие някого на пътя (прескачане на класове), за да достигнат ниво 20???
ТВОЯТ КОМЕНТАР
Име
Коментар
Снимка 1
Снимка 2
Снимка 3
Снимка 4
Снимка 5
Снимка 6
Въведете буквите и цифрите от кода в дясно