Явор Нотев, зам.-председател на Народното събрание:
Адвокати вече издирват братя, сестри и братовчеди заради обезщетенията
Не може да се обясни двойното, тройното увеличение на обезщетението, което се заплаща и то от едни определени състави на съда при явяването на едни определени адвокати, коментира депутатът, който е и адвокат
Адвокати вече издирват братя, сестри и братовчеди заради обезщетенията

Явор Нотев, зам.-председател на Народното събрание

"Вече се заведоха искове от нарочно издирени от адвокати братя, сестри, братовчеди", коментира пред БНР Явор Нотев – зам.-председател на Народното събрание, относно решението на ВКС за разширяване на кръга лица, които могат да получат обезщетени при смърт на пътя. Това се отнася до лица, които през последните 5 години са претърпели вреди и не са заявили своята претенция, водейки се от досегашната практика, че нямат право на това. Сега те могат да заявят претенция и да получат много по-големи обезщетения, за които сега се говори, каза Нотев и предупреди: "Специализирани кантори имат задача да се сдобиват, не съвсем лоялно, с клиенти. Проучват и намират такива случаи, за които те научават с помощта на длъжностни лица в сферата на здравеопазването, спешна помощ, от разследващи полицаи, от хора, които са нарочно назначени по определени райони, за да набавят клиенти – практики, които са в абсолютен разрез с етичните правила, упражнявани от професията. Не е тайна – вече се говори за т.нар. 9 адвокатски дружества. Напълно споделям, че грозните практики, които са свързани със случи с участието на такива кантори, трябва да застанат на общественото внимание, те трябва да се огласят, подобно на телефонните "ало измами" и на други престъпни схеми, за да може обществото да бъде предпазено". 

Според депутата обаче не лимитите са решението, а почтеното упражняване на юридическата професия. Съдът е този, който трябва да си знае мястото и да изпълни своята задача и да отсъди справедливо, категоричен e Нотев и обясни, че критерият е да се обезщети по справедливост причинената вреда. По думите му обратните усилия са довели до сегашната криза. "Не може да се обясни двойното, тройното увеличение на обезщетението, което се заплаща и то от едни определени състави на съда при явяването на едни определени адвокати. Винаги изниква на преден план огромно съмнение", коментира депутатът. Той е категоричен, че тези 9 адвокатски дружества "не са си самодостатъчни", което е по-опасното. 

По думите му този начин на практикуване на професията развращава и корумпира: "Ако се акумулират едни средства, неправомерно получени и получени в разрез с общоприетите размери на обезщетенията, то е ясно, че голяма част от тях отиват за заплащане на "услугата", за това, че някой те е насочил към определен случай, някой ти е помогнал да се сдобиеш с казуса и накрая някой ти е помогнал да вземеш несъразмерно голямо обезщетение от този обществен ресурс. Скандалът е многопластов и огромен".

Според Нотев най-доброто, което можеше да се случи, е достигането до идеята за широко обществено обсъждане, преди да се вземе каквото и да е решение". Нотев подчерта, че внасянето на законопроекта основателно е предизвикало реакцията на премиера:

"Поправката е внесена при разглеждането на вече внесен законопроект, който е преминал на първо четене и чиито текстове не засягат тази част от отношенията в застрахователното дело. Изведнъж се появява една поправка, която не е в контекста на смисъла, философията и целите на Закона за изменение на застрахователния кодекс. Някак изненадващо и от засада влизат текстове, които се вижда какъв обществен интерес засягат и в какъв размер. Реакцията на премиера, който призова своите депутати да не подкрепят внесената поправка, ми се струва своевременна, бърза и нужна за защита на обществения интерес реакция".

Коментари от FACEBOOK
Коментари от правен свят
   Започни с:  Първите  |  Последните  
1
Марио
|
нерегистриран
08 ноември 2018, 11:46
18
-1
Ами хванете лошите бе господин депутат,вместо да правите безобразия
2
----
|
нерегистриран
08 ноември 2018, 12:06
13
-5
Напълно съм съгласен с господин Нотев. Да такива нелоялни практики съществуват. Но, има и обратната страна-застрахователите. Техните практики са също нелоялни. Решението да се сложат абсолютни стойности и то разумни. Примерно при смърт 100 000лв., при телесна повреда в зависимост от тежестта й и това да се определи със закон. Дела да се водят само при забава от страна на застрахователите. Когато си направиш застраховка живот, знаеш каква сума ще получиш от застрахователя. Тълкувателното решение, с което дава възможност на стринки, и други емоционално свързани лица да бъдат страна е абсолютно ненужно и натоварващо съда.
3
|
нерегистриран
08 ноември 2018, 12:33
8
-6
До коментар [#2] от "----":
Напълно съм съгласен с господин Нотев. Да такива нелоялни практики съществуват. Но, има и обратната страна-застрахователите. Техните практики са също нелоялни. Решението да се сложат абсолютни стойности и то разумни. Примерно при смърт 100 000лв., при телесна повреда в зависимост от тежестта й и това да се определи със закон. Дела да се водят само при забава от страна на застрахователите. Когато си направиш застраховка живот, знаеш каква сума ще получиш от застрахователя. Тълкувателното решение, с което дава възможност на стринки, и други емоционално свързани лица да бъдат страна е абсолютно ненужно и натоварващо съда.
Да има логика за фиксирани стойности при смърт , които да не са много ниски или много високи . 20 000 лева е несериозно , но примерно 80 000 лева на дете и родители ; 50 000 лева на съпруга ….вече звучи добре . И хората ще знаят , и застрахователите няма да се правят на ударени . За най-често срещаните счупвания може да има таблица от...до . Трябва да се въведе някакъв ред . Справедливостта по чл.52 ЗЗД е голяма несправедливост , защото различията в практиките на съдилищата са фрапиращи ….
4
хер Шайзе
|
нерегистриран
08 ноември 2018, 12:34
12
-14
Че защо да не го правят? Кой закон нарушават? И кой морален закон нарушават?
Виж от друга страна чиновника Нотев търси кусури на данъкоплатците дето му плащат масрафа и плаче за интересите на застрахователната мафия
5
я
|
нерегистриран
08 ноември 2018, 12:40
11
-3
До коментар [#4] от "хер Шайзе":
Че защо да не го правят? Кой закон нарушават? И кой морален закон нарушават?
Виж от друга страна чиновника Нотев търси кусури на данъкоплатците дето му плащат масрафа и плаче за интересите на застрахователната мафия
Явно е на лице жестока обвързаност. Драстичното качване на ГО, ще доведе до раздвижване на значими сектори от пазарите, като се започне от продажбата на нови леки коли, мине се през увеличаване на кредитирането и се стигне до неизбежното макар и в един по-късен етап увеличаване на лошите кредити. Това в чисто статистическо измерение ще повиши икономическите показатели на страната в следващите 1-2 гонини, но ще влоши жизнените показатели на голяма част от населението за 5-10г.
6
|
нерегистриран
08 ноември 2018, 12:45
14
-4
До коментар [#4] от "хер Шайзе":
Че защо да не го правят? Кой закон нарушават? И кой морален закон нарушават?
Виж от друга страна чиновника Нотев търси кусури на данъкоплатците дето му плащат масрафа и плаче за интересите на застрахователната мафия
Въпросите ти са "шайзе". В Закона за адвокатурата има норми , които забраняват използване на посредници за набиране на клиенти , прикриване зад обществени организации , сделки с предмета на делото , заблуждаваща реклама и т.н. и т.н. Колко е законно и морално да се прибират на хората по 80 % от обезщетенията сам прецени . Колко е морално да се преследват хората в травматологията или да се посещават по домовете докато умрелият още не е изстинал . Шайзе е цялото им поведение , но нека всеки сам да преценява …. От гледна точка на човек опериран от морал предполагам всичко е о.к.
7
|
нерегистриран
08 ноември 2018, 12:50
16
0
ТР на ОСНК,ТК И ГК беше неизбежно.Съгласно чл. 16 от Директива 2012/29/ЕС за установяване на минимални стандарти за правата, подкрепата и защитата на жертвите на престъпления,„жертва“ означава физическо лице, което е претърпяло вреди, включително физическо, душевно или емоционално страдание или икономическа вреда, които са пряка последица от престъпление, и членовете на семейството на лице, чиято смърт е пряка последица от престъпление и които са претърпели вреда в резултат на смъртта на лицето. Като „членове на семейството“ са посочени съпругът/та, лицето, което живее с жертвата в ангажирана, постоянна и стабилна интимна връзка в общо домакинство, роднините по пряка линия, братята и сестрите и издържаните от жертвата лица.

"Лоялните" адвокатски практики, и те като "лоялните" застрахователин практики:)Невежеството носи печалби.Не може адвокатлъкът да се обръща на долнопробен битак.Ред трябва да се сложи, но не за сметка на пострадалите, ен по този начин, и не с този обиден ценоразпис...Оправия вътрегилдийна сред адвокатите не виждам как, освен да вземе да се забрани резултативен хонорар по неимуществени претенции:)
8
Ясен Тодоров
|
нерегистриран
08 ноември 2018, 12:56
8
0
Явка, Голем Пич си и такъв ще си останеш, понеже непознаваш наколенките! И а ДАНО най-накрая Волен го приемат в НАТФИЗ!
9
|
нерегистриран
08 ноември 2018, 13:01
10
-1
Добре че решихте проблема със застрахователите мутро-мошеници, че опряхте до 9-те адвокатски кантори. За всички е ясно, че всички варианти водят до лапане за застрахователите, кой ти мисли за жертвите?!
10
Посрадал от СС
|
нерегистриран
08 ноември 2018, 13:04
0
-12
Първо:Адвокат Нотев е прав по ДА,но,какво от това.Къде са съдебната ни система,да разобличава такива действия от страна на адвокати,дружества,мними свидетели,фалшиви лекарски експертизи....за да има справедливост,за да има точни съдебни решения.Но явно и на тях това им"допада",защото се знае,а г-н адв.Нотев,зам предс.на НС,дори не сме да назове тези адв.дружества и имената на съдиите,за които има инф.,за които и в интервюто си намеква.Аз като се доверих на някакви си адвокати,като не исках да намеря играчи по тези схеми,като вярвах на честни и справедливи съдии,какво получих:Нищо по дела трудова злополука и не справедиво обещетение по ЗОДОВ.Като има Мафия в тези системи,а няма в Държавата справедливост,да търсим само Мафията за да получим това което заслужаваме...поне тези които заслужаваме справедливост.За едни може да дават обещетения от стотици хиляди лева,а за други няколко хиляди.....Такива са решенията на съд.състави у нас и не им пука,че обществото ги знае.
ТВОЯТ КОМЕНТАР
Име
Коментар
Снимка 1
Снимка 2
Снимка 3
Снимка 4
Снимка 5
Снимка 6
Въведете буквите и цифрите от кода в дясно