След сигнал от адвоката на основния подсъдим
Няма да накажат прокурор Милко Момчев, че е разговарял с репортери
Държавното обвинение протестира четирите оправдателни присъди по делото "Алабин"
Няма да накажат прокурор Милко Момчев, че е разговарял с репортери

Срутената сграда на ул. "Алабин", под чийто руини намериха смъртта си 26-годишната Деница Ченишева и 24-годишната Петрина Христова, снимка:БГНЕС/Архив

Административните ръководители на наблюдаващия прокурор по делото "Алабин" няма да му налагат наказания и да възбуждат срещу него дисциплинарно производство, след сигнала на столичната адвокатка Ина Лулчева, която е и защитник на основния подсъдим в процеса. Това обявиха от държавното обвинение.

"Административните ръководители на прокурор Милко Момчев считат, че няма каквито и да е основания за образуване на дисциплинарно производство срещу него. С изявленията си прокурор Момчев по никакъв начин не е нарушил професионални задължения или етични правила. Предявяването на сигнал, визиращ основание за дисциплинарно освобождаване от длъжност на магистрат и публичното му оповестяване, се разглежда като опит за влияние върху наблюдаващия прокурор, осъществен в срока за протестиране на постановената оправдателна присъда, с оглед на решението му дали да протестира същата", категорични са ръководителите на Софийска апелативна прокуратура и Софийска градска прокуратура.

На 19 ноември 2018 г., до административните ръководители на двете прокуратури е постъпил сигнал от адвокат Лулчева - защитник на подсъдимия Георги Кирчев. Сигналът касае изявления на наблюдаващия прокурор Момчев, направени пред медии непосредствено след постановяване на оправдателната присъда по това дело (14 ноември 2018 г.), практика, която 99% от представителите на държавното обвинение, особено по делата с медиен интерес, поддържат от години, за разлика от колегите си в съда. Копие от сигнала срещу наблюдаващия прокурор адвокат Лулчева е адресирала и до самия него. В същия ден - 19 ноември 2018 г., едновременно с подаването на сигнала, в сайта "Медиапул" е публикувана статия със заглавие "Сигнал срещу прокурора по делото "Алабин", че лъже и манипулира обществото".

Според  Лулчева, изразената публично позиция от Милко Момчев – че вероятна причина за оправдаването на подсъдимите е настъпила на съдебното следствие "промяна" на показанията на основен свидетел, представлява "заблуждаване на обществото и уронване на авторитета на правосъдието, за да се избегне лична професионална отговорност и да се оправдае поддържането на явно необосновани обвинения". Адвокатката смята още, че "такова поведение не би следвало да остане без последствия, защото според чл. 129 ал. 3 т. 5 от Конституцията на Република България (основание за освобождаване от длъжност на магистрат), накърняването на престижа на съдебната власт може да представлява най-тежко дисциплинарно нарушение".

Междувременно от държавното обвинение съобщиха, че присъдата на съдия Величка Маринкова която оправда и четиримата подсъдими по делото "Алабин",  е протестирана от прокурор Милко Момчев пред Апелативен съд София, с искане за постановяване на нова, осъдителна присъда.

Коментари от FACEBOOK
Коментари от правен свят
   Започни с:  Първите  |  Последните  
15
|
нерегистриран
23 ноември 2018, 12:04
0
0
Доковщината и Лулчевщината в дейността на съдебната система са една от основните причини за пълната й деградация.
14
Пресилено беше
|
нерегистриран
22 ноември 2018, 22:03
5
0
До коментар [#11] от "нерегистриран":
Г-жа Лулчева явно се изявява като ментор на съдебната система от последна инстанция и никак не й харесва,когато някой не е на нейното мнение.Какво,ако не опит за въздействие е да изпратиш сигнал до Градския прокурор,копие от същия сигнал да изпратиш и на прокурор Момчев и едновременно с това до Медиапул. Защо никой не се интересува какво са направили прокурорите преди Момчев по делото-защо не са запазили местопроизшествието,какви неотложни процесуално-следствени действия са извършили-от тях Лулчева явно е много доволна.Всички прокурори,работили по делото преди Момчев,които са прекратявали производството поради липса на престъпление сега са на по-високи позиции.Може би Лулчева ги е "препоръчала" като изключително ценни кадри...

Лулчева "пресоли манджата" с този безмислен сигнал, но може да иска така да подсили позициите си пред въззивната инстанция/ако няма други аргументи/.Но редица колеги , които коментират тук , са прави че и адвокати говорят след медии след дадено СЗ , но никой магистрат не пише срещу тях.Възможно да има и известно увлечение от страна на защитата по повод 130-та годишнина от адвокатурата, което да е довело до своеобразно хиперболизиране на собствената й тежест в процеса.
13
|
нерегистриран
22 ноември 2018, 20:39
0
-3
До коментар [#12] от "анонимен":
Според Лулчева, изразената публично позиция от Милко Момчев – че вероятна причина за оправдаването на подсъдимите е настъпила на съдебното следствие "промяна" на показанията на основен свидетел, представлява "заблуждаване на обществото и уронване на авторитета на правосъдието, за да се избегне лична професионална отговорност и да се оправдае поддържането на явно необосновани обвинения". Адвокатката смята още, че "такова поведение не би следвало да остане без последствия, защото според чл. 129 ал. 3 т. 5 от Конституцията на Република България (основание за освобождаване от длъжност на магистрат), накърняването на престижа на съдебната власт може да представлява най-тежко дисциплинарно нарушение".(
Адвокат Лулчева изпълнява поръчките на своя велик клиент Трактора с цел отмъщение, защото именно прокурор Момчев започна дело Октопод. Много е лесно да си адвокат, когато клиентите ти вземат страха на всички свидетели, полицаи, разследващи,вещи лица и прокурори, че и на съдии, съсипват човешки съдби, прогонват цели семейства от страната,защото са дръзнали да разкажат какво им се случвало, унищожават професионални кариери. Стига вече бе, превърнахте държавата ни в рай за беззаконието, липсата на справедливост, задкулисието и чувството, че почтените и честните винаги са губещи.
В това я превърна държавата поръчковата и неадекватна прокуратура, а не адвокатите, драги...
12
анонимен
|
нерегистриран
22 ноември 2018, 20:24
3
0
Според Лулчева, изразената публично позиция от Милко Момчев – че вероятна причина за оправдаването на подсъдимите е настъпила на съдебното следствие "промяна" на показанията на основен свидетел, представлява "заблуждаване на обществото и уронване на авторитета на правосъдието, за да се избегне лична професионална отговорност и да се оправдае поддържането на явно необосновани обвинения". Адвокатката смята още, че "такова поведение не би следвало да остане без последствия, защото според чл. 129 ал. 3 т. 5 от Конституцията на Република България (основание за освобождаване от длъжност на магистрат), накърняването на престижа на съдебната власт може да представлява най-тежко дисциплинарно нарушение".(
Адвокат Лулчева изпълнява поръчките на своя велик клиент Трактора с цел отмъщение, защото именно прокурор Момчев започна дело Октопод. Много е лесно да си адвокат, когато клиентите ти вземат страха на всички свидетели, полицаи, разследващи,вещи лица и прокурори, че и на съдии, съсипват човешки съдби, прогонват цели семейства от страната,защото са дръзнали да разкажат какво им се случвало, унищожават професионални кариери. Стига вече бе, превърнахте държавата ни в рай за беззаконието, липсата на справедливост, задкулисието и чувството, че почтените и честните винаги са губещи.
11
нерегистриран
|
нерегистриран
22 ноември 2018, 11:18
6
0
Г-жа Лулчева явно се изявява като ментор на съдебната система от последна инстанция и никак не й харесва,когато някой не е на нейното мнение.Какво,ако не опит за въздействие е да изпратиш сигнал до Градския прокурор,копие от същия сигнал да изпратиш и на прокурор Момчев и едновременно с това до Медиапул. Защо никой не се интересува какво са направили прокурорите преди Момчев по делото-защо не са запазили местопроизшествието,какви неотложни процесуално-следствени действия са извършили-от тях Лулчева явно е много доволна.Всички прокурори,работили по делото преди Момчев,които са прекратявали производството поради липса на престъпление сега са на по-високи позиции.Може би Лулчева ги е "препоръчала" като изключително ценни кадри...
10
иван
|
нерегистриран
22 ноември 2018, 10:18
1
-1
Дисциплинарни наказания трябва да има, ако оправдателната присъда влезе в сила и се установи, че не са събрани своевременно качествени доказателства, поради съзнателна или несъзнателна немърливост от тези на коитотова им е работата. В крайна сметка нали помните, че цяла сграда се срути върху две момичета в центъра на София. Другото са общи приказки.
9
няма нужда от много приказки
|
нерегистриран
22 ноември 2018, 10:13
0
-5
"сигурен съм че прокуратурата има нужда от професионално подготвени смели прокурори ,за които не са важни инерцията и посоката на вятъра."
много наивно. има нужда, ама няма такива - ако не беше казусът за човек на Костов, към чиито хора в момента след повече от 10 години прокуратурата проявява интерес точно поради инерцията и посоката на вятъра, а на някои други, които не е нужно да споменавам, делото щеше да е на трупчета, докато се смени някога посоката на вятъра. и какво е справедливо казва съдът, а не прокурорът или такива като теб...
8
Благодаря
|
нерегистриран
21 ноември 2018, 23:59
7
0
Признателен съм Ви за оценката ,че в казаното от мен има истина.Основното е ,че тази дискусия в обществото е наложителна.Въззивният съд ще осъществи инстанционен контрол и ще се произнесе със своя акт.Той не следва да е единствено и само в посока удовлетворяване на обществените очаквания/ако някой неправилно ме е разбрал/ , а да се прецени правилността и законосъобразността на първоинстанционния съд.акт.Възстановяването на справедливостта е крайна цел на всеки процес и фундаментална цел на правосъдието.Ако справедливата присъда е оправдателната ,то това ще бъде преценено и от горната инстанция.Ако не е така , ще видим кое е справедливото.Достатъчно материали се коментираха и изнесоха през тези години по този случай,за да е добре запознат всеки , който се интересувал.Без да цитирам повече имена и като последен коментар по темата,сигурен съм че прокуратурата има нужда от професионално подготвени смели прокурори ,за които не са важни инерцията и посоката на вятъра.
7
|
нерегистриран
21 ноември 2018, 23:11
4
-2
До коментар [#До коментар [#6] от "Не сте запознат":
Няма да влизам в детайли,защото ги познавам,но вие си оставате в същата степен незапознат.Тук обаче не са важни чак толкова детайлите, тъй като щом се обръщате към първия коментар с реплика , следва да сте наясно какъв е духа на този коментар и че се визират фундаментални въпроси ,а не толкова фрагментите на казуса.Не сте ли съгласен ,че строителството в последните години по желанието на определени кръгове/които няма да визирам/ се превръща не само в "тера инкогнита"/най-вече за прокуратурата ДНСК и др. контролни органи/,но и в средство за натиск върху населението на тази държава.Дали се перат пари,няма да казвам, нека говори който знае повече по въпроса.Щом обаче дойде отнякъде "инвеститор" с някакви пари/независимо с какъв произход-наркотици, корупция ,общ.поръчки,еврофондове и т.н./всички трябва да клекнат ли ? Майките с детските колички трябва да бъдат лишени от градинките за разходка на децата, за да се угоди на строителите ли ? Кажете го ясно , ако сте за това.Частичните прекратявания са толкова незначителни по ефект , че дори не си струва да се коментират.Тук са важни опитите за прекратяване на цялото наказателно производство и е ясно какъв е бил резултата им при съдебния контрол.

В казаното от Вас има истина. Но аз имах предвид твърденията Ви относно Момчев, както и: "мисля въззивната инстанция ще възстанови справедливостта".
Не мога да разбера как знаете, че присъдата е несправедлива...заради медийните публикации ли или.. сте чели делото или сте присъствали в съдебните заседания или ....?
За юриста такива твърдения с меко казано неприемливи
6
Не сте запознат
|
нерегистриран
21 ноември 2018, 22:40
7
0
Няма да влизам в детайли,защото ги познавам,но вие си оставате в същата степен незапознат.Тук обаче не са важни чак толкова детайлите, тъй като щом се обръщате към първия коментар с реплика , следва да сте наясно какъв е духа на този коментар и че се визират фундаментални въпроси ,а не толкова фрагментите на казуса.Не сте ли съгласен ,че строителството в последните години по желанието на определени кръгове/които няма да визирам/ се превръща не само в "тера инкогнита"/най-вече за прокуратурата ДНСК и др. контролни органи/,но и в средство за натиск върху населението на тази държава.Дали се перат пари,няма да казвам, нека говори който знае повече по въпроса.Щом обаче дойде отнякъде "инвеститор" с някакви пари/независимо с какъв произход-наркотици, корупция ,общ.поръчки,еврофондове и т.н./всички трябва да клекнат ли ? Майките с детските колички трябва да бъдат лишени от градинките за разходка на децата, за да се угоди на строителите ли ? Кажете го ясно , ако сте за това.Частичните прекратявания са толкова незначителни по ефект , че дори не си струва да се коментират.Тук са важни опитите за прекратяване на цялото наказателно производство и е ясно какъв е бил резултата им при съдебния контрол.
ТВОЯТ КОМЕНТАР
Име
Коментар
Снимка 1
Снимка 2
Снимка 3
Снимка 4
Снимка 5
Снимка 6
Въведете буквите и цифрите от кода в дясно