Най-голямата съсловна организация на съдебните служители настоява
Нужен е пълен функционален анализ на администрацията в съдилищата и прокуратурите
Крайно наложително е да бъдат утвърдени конкретни мерки за преодоляване на свръхнатовареността на колегите ни в някои от органите на съдебната власт, смята председателят на САОСВ Александър Николов
Нужен е пълен функционален анализ на администрацията в съдилищата и прокуратурите

Най-голямата съсловна организация, представляваща съдебните служители – Сдружение на администрацията в органите на съдебната власт (САОСВ) - настоява Висшият съдебен съвет (ВСС) да извърши пълен функционален анализ на администрацията в органите на съдебната власт. Това стана ясно в петък по време на последното заседание на Гражданския съвет към кадровия орган, от който САОСВ е част. Председателят на Сдружение Александър Николов заяви, че трябва да се разработи цялостна нова концепция от ВСС по отношение на администрацията в органите на съдебната власт.

"Ежедневно се повишават изискванията към съдебните служители, вменяват се нови и нови задължения, разширява се кръгът на компетентности, като не се предвижда съответно повишаване броя на съдебните служители. За нас основни цели са унифицирането на правилата за работа на администрацията и методиките за назначаване и оценяване, както и утвърждаването на типови длъжностни характеристики за всички длъжности в съдебната администрация и повишаване на квалификацията на съдебните служители", заяви Николов.

От САОСВ настояват и да се приеме единен класификатор на длъжностите за всички органи на съдебната власт, който да отчита справедливо работата на съдебните служители. "В тази връзка трябва да се разреши и въпросът с натовареността на съдебните служители - да се изготви методика за оценка на натовареността, да се създаде система за контрол на качеството, обвързана със съответните дисциплинарни мерки и най-важното - да се разпише и реализира диференцирано заплащане, в зависимост от конкретни качествени и количествени показатели, съобразени със спецификите на всички длъжности. Крайно наложително е да бъдат утвърдени конкретни мерки за преодоляване на свръхнатовареността на колегите ни в някои от органите на съдебната власт,", посочи председателят на организацията.

От Сдружението искат и задълбочен анализ на действащите правила, по които работят съдебните служители, така че да има уеднаквяване и съответствие между законодателството и правилниците за организация на администрациите.

"Преосмислянето на съдебните процедури, дигитализирането им, въвеждането на прости и бързи процедури, материалната и технологична обезпеченост, географските, демографски, социални и икономически показатели в различните региони на страната са все необходими елементи за решаване на въпроса с натовареността, както на отделния служител, така и в цялост на администрациите на органите на съдебната власт.На първо място следва да се започне с нормативната уредба, уреждаща съдебната администрация. В този смисъл считаме, че понастоящем определянето на числеността на администрацията само на база на съотношение между съдии и служители е порочно и неефективно. Ето защо е необходимо създаване на ясна визия за развитието на съдебната администрация в следните приоритети", заяви още Николов и допълни, че е необходимо да бъде изрично въведен механизъм за оценяване на количеството свършена работа от всеки един служител.

"По досега действащата методика преценката за това до колко качествено си е свършил работата отделният служител е поверена на субективното мнение на комисията по атестация, която му поставя оценка. Въпреки, че комисията е група от най-малко трима членове, те все пак преценяват субективно работата на служителя на базата на общ поглед върху нея, а не чрез конкретни процедури за преглед на работата му. В повечето случаи се стига до оценка, която е обвързана със симпатия или антипатия към служителя, а това не е обективно и справедливо", смята председателят на САОСВ.

Според организацията, има проблеми и при първоначалното назначаване на съдебните служители. Във връзка с това служители предлагат да може да се помисли за централизиран конкурс, организиран и провеждан от ВСС. Например, в зависимост от нуждата от съдебни кадри, след съгласуване с административните ръководители, ВСС може всяка година да провежда конкурс. След това по подобие на младшите съдии, прокурори и следователи, издържалите конкурса да преминат първоначално обучение в рамките на месец. "Така ще отпадне необходимостта за специфични изисквания, определени от административния ръководител на съда. Когато говорим за вътрешен подбор, според нас е задължително да има процедура, която да се прилага преди за вакантната или нова длъжност, позволяваща йерархично израстване вътре в съдебния орган, да се обяви конкурс", посочи Николов.

Накрая, от САОСВ са на мнение, че сериозен проблем в работата на съдебните служители се явява липсата на достатъчно обучения. "Особено важно е да се наблегне на обучението и професионалната подготовка на съдебните служители - да се предвидят първоначални обучения, задължителни за всеки новоназначен служител, както и по-големи възможности за допълнителни обучения и обучителни мероприятия. Необходимо е текущо висококачествено обучение за повишаване на професионалната квалификация, което да бъде задължително за всеки съдебен служител на определен период от време. За да си добър професионалист, трябва да продължаваш да се обучаваш и самоусъвършенстваш", категоричен бе председателят на организацията.

 

Коментари от FACEBOOK
Коментари от правен свят
   Започни с:  Първите  |  Последните  
12
|
нерегистриран
08 юли 2019, 15:58
12
0
Да обобщим статията с една изречение: Поста секретар на ВСС се оваканти и затова малко реклама за кандидата, на който предния път стажът беше малко.
11
Генерала
|
нерегистриран
08 юли 2019, 10:16
19
-3
Съдебните администратори са абсолютно ненужни ,армия от счетоводители също,домакин във всеки съд е глупост,останлите имат за задча да сеподмазват за рангове ,да са близки на шефа или негов паж и да доносничат редовно . КОНКУРСИТЕ СА МИЖИ ДА ТЕ ЛАЖА ,ВСИЧКО Е ПРЕДВАРИТЕЛНО УГОВОРЕНО ! Наскоро видяхме как 9 теста от конкурс се проверяваха 10 дни в Адм. съд Пловдив, бяха нагласени по поръчка и не дадоха на учстниците да ги прегледат след оценяването ! ЗА КАКВО ГОВОРИМ ?!
10
От системата
|
нерегистриран
08 юли 2019, 10:09
11
-1
Дали ще помогне, ако обявяваме тук длъжностите, заети от пенсионери?!съответно и града.
Да видим дали ще има кандидати.
Да видим толкова ли няма кой да ги замести, а също да отговори СЪДЕБНИЯ АДМИНИСТРСТОР защо навреме не е организирал обучение на негов заместник.
Смях...
9
RRR
|
нерегистриран
08 юли 2019, 09:28
19
0
Нещата са пределно ясни.Преди години един човек в ОП беше и адм. секретар, и касиер и секретно деловодство и т.н.Сега това го вършат поне 10 човека.Преди имаше входящ дневник, следствена книга и книга ИН, сега има поне 30 безполезни хартиени регистъра и УИС3.като измислят УИС 4 ще назначат по още 5 човека да описват глупостите деловодни и никому ненужни.Никакъв анализ няма да помогне, има нужда от яко рязане.
8
ВЪЗМУТЕН
|
нерегистриран
08 юли 2019, 09:17
13
0
До коментар [#5] от "До 2":
Забравяш касиер, шофьор, двама призовкари, чистачка, поддръжка сграда, куриер, домакин....може и по две
КАСИЕРА Е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО - "СПЕЦИАЛИСТ" ЗА ДА МИНЕ В ПО-ВИСОКАТА КАТЕГОРИЯ ЗАПЛАТА, НИЩО ЧЕ ИЗПЪЛНЯВА НАЙ- ОБИКНОВЕНИ ФУНКЦИИ НА КАСИЕР.ХАЙДЕ СПРЕТЕ ТЕЗИ СЕЛСКИ НОМЕРА!
7
Друг адвокат
|
нерегистриран
07 юли 2019, 23:18
17
0
Тоз председател изговаря "функционален анализ" сякаш казва сладко евро-проектче и се облизва. А аз се питам не е ли конфликт на интереси един адвокат да е председател на съдебни служители и по колко дела е блажила кантората му от съответните съдилища с членове,докато ние се борим с месеци да получим един препис...
6
20000
|
нерегистриран
06 юли 2019, 22:58
11
-5
20000 служители са много, а тези от служителите, които работят малко. И пари няма да ума за работещите съдии, прокурори и съд служители
5
До 2
|
нерегистриран
06 юли 2019, 22:55
10
-4
Забравяш касиер, шофьор, двама призовкари, чистачка, поддръжка сграда, куриер, домакин....може и по две
4
Я се осъзнайте.
|
нерегистриран
05 юли 2019, 23:17
28
-2
По въпроса за статията.
Я вземете обяснете с думи прости на всичките си членовете, това за което се борите какъв ефект би имало по отношение на техните работни места или на колегите им членове на дружеството, но моля обяснете го кратко и ясно. После пуснете една наистина анонимна анкета, което от тези Ваши щения одобряват. Накратко казано на мен случаят ми изглежда на стараата българска поговорка " Храни куче да те лае."
По отношение на тези под мен писалите
Погледнете изискванията за специализирана администрация, погледнете и за по-отговорните и ръководни длъжности и пак си помислете: " без кой не може" и " кой кого лесно и бързо може да съчетае и замени другия"
Да Ви е хрумнало, че някой хора са много добри специалисти и могат да свършат работата бързо за разлика от други, които се молят да не им изчезне иконката от екрана на компютъра.
3
от системата
|
нерегистриран
05 юли 2019, 19:09
38
-6
не се ли убедиха тези хора, че няма нужда от СЪДЕБНИ АДМИНИСТРОТОРИ и толкова много обща администрация!!!Нищо лично, но просто не вършат нищо смислено и полезно, а тежат финансово много, много. Всеки адм.ръководител сам си ръководи администрацията, някой ще отрече ли?!!!
ТВОЯТ КОМЕНТАР
Име
Коментар
Снимка 1
Снимка 2
Снимка 3
Снимка 4
Снимка 5
Снимка 6
Въведете буквите и цифрите от кода в дясно