А сега накъде !?
Създадена от Студентът на 09 януари 2018
Започни с:    Първите | Последните
Отговор
5
адвокат
|
нерегистриран
10 януари 2018, 11:22
5
-1
Моето наблюдение над стажантите е, че по време на работа искат да научат неща, които все още не са им преподадени в университета. Нормално е да са амбициозни да искат да научат всичко, но не разбират, че никой няма свободно време да се занимава с тях. Според мен не е работа на техните работодатели - кОмири да им обясняват неща от процеса например, за които си има отделна дисциплина в 5 курс. Може и да понаучат някои основни неща, но те ще са само повърхностни. Стажът не е само носене на кафета, а и: носене на документи до съда и входирането им на правилното място; правене на справки и борба с деловодителките за информация (тъй като не са адвокатски сътрудници) и т.н. В повечето случаи им се дава да пишат някакви стандартни документи по шаблон, но много бързо подобна работа им омръзва. Всеки стажант иска да е Али Макбийл или Адвокат на Дявола още от 3 курс. Не оценяват, че дори и да присъстват на живо на съдебен процес, си е достатъчно ценен опит. Да виждат документи като нотариални актове, съдебни решения, жалби, ревизионни актове и др., които никой няма да им покаже в университета. Да им се обясни как се пише жалба или искова молба. Да се научат да си форматират текста, а не да изглежда, все едно пише пигмей с остеропороза. Да се научат да пишат на чист български език без правописни грешки, с пълен и непълен член, запетаи, където трябва, а това е важно, защото тези документи отиват при официални институции, където после ще се смеят не на стажанта, а на този, който си е сложил подписа отдолу, т.е. на техния работодател.
Да обучаваш стажант си е жива мъка и отнема много време. Много често времето, което е необходимо, за да се обясни едно елементарно нещо, е повече, отколкото ще се спестиш с наемането на този стажант. С други думи, често стажантът е в тежест, а не в полза.
Вярно е, че университетите не дават нужния опит и практика. Но е вярно, че никой не е длъжен да обучава стажантите вместо университета. Може да се стори странно на един стажант, но ако той е в тежест на работодателя си, а не в полза, е по-добре да го няма или да си плаща, за да бъде нает на стаж.
Юридическата работа в българските кантори (на адвокати, синдици, нотариуси и ЧСИ) не е лесна, а в повечето случаи е чисто техническа. Това разочарова в повечето случаи стажантите, защото ги наемат именно за тази техническа работа, която е достатъчно елементарна, за да се възложи на стажант. Но колкото и да е елементарна, пак се допускат грешки и пак се губи време, за да проверяваш документите, които са по шаблон. Забелязал съм, че често ти им обясняваш едно, питаш - "Разбра ли?", той/тя казва "Да", а после се оказва, че нищо не е запомнил и не е разбрал. Защо ми е да си губя времето да обяснявам по няколко пъти?
Искате да трупате опит? Първо придобийте трудови навици, първо се научете да изпълнявате възложените задачи старателно и навреме, а после трупайте опит като юристи. Това е моят съвет.
4
Ъ
|
нерегистриран
09 януари 2018, 20:37
2
0
А кои са комирите, пардон, кумирите?
3
Кумир
|
нерегистриран
09 януари 2018, 16:49
2
0
И бих попрочел нещо, за обща култура.
2
адвокат–сак
|
нерегистриран
09 януари 2018, 13:08
6
0
Моето предложение за Вашето бъдеще е да се насочите към въпросите, касаещи правната защита на правата и свободите на хетерогражданите в България, защо противоконституционно се допуска позитивна дискриминация на определени субкултурни малцинства и защо демокрацията се изроди в предоставяне на повече права на малцинствата, спрямо обема от права, които има мнозинството. Интересен е въпроса и за стигмата, която се поставя върху всяко едно мнозинство - на основа на биологичен пол, сексуална ориентация, правото да има собствено мнение и да не е длъжно да се съобразява с мнението на кресливи представители на малцинствата, да има право да живее своя си живот по начин, който отговаря 100% на собствените му възгледи за живота, като естествено, не нарушава законодателството ни. Също така е интересен и въпроса как малцинствата са се сдобили с тази позитивна дискриминация- каква е технологията на социалния инженеринг и неговата причинно следствена връзка с въвеждането на позитивната дискриминация като законни права и свободи в нашето законодателство, по какъв начин участват политиците в този процес, каква е “мизата“ за лобиране в полза на тези малцинства сред тях и т.н. Ако аз бях на Ваше място, бих се насочила в тази посока...
1
От посредствен колега
|
нерегистриран
09 януари 2018, 11:40
0
0
Млади ми бъдещ колега, щом сте толкова непосредствен бъдещ юрист би следвало да знаете "А сега накъде".
Студентът
|
нерегистриран
09 януари 2018, 11:35
2
0
Много рядко си позволявам да пиша в каквито и да е форуми, но отскоро обмислям да съчетая обучението си с така наречените "стажове" в кантори (заплащането не ме интересува).
Студент съм в трети курс и не мога да кажа, че това, което ми дава университетът ме удовлетворява. Всичко е дотолкова формализирано, материалът се преподава, за да се каже, че е преподаден, а не да се осмисли и разбере в пълнота и дълбочина и всички тези съпътстващи вече напълно нормални ПРОБЛЕМИ, според мен, в образованието. Носенето на кафе и правенето на копия по цял ден обаче, също не е адекватна представа за "адвокатски сътрудник" или "стажант", а масово това се случва с по-амбицираните студенти, които отиват с ентусиазъм да черпят познания от комирите им.
Та, любопитно (и определено полезно) ми е мнението и съветите Ви относно подхода, който трябва да се избере, за да е максимално оползотворено времето на един мотивиран, амбициран и непосредствен студент по право днес.
В трети курс накъде?
ТВОЯТ КОМЕНТАР
Име (коментирате, като нерегистриран)
Коментар
Снимка 1
Снимка 2
Снимка 3
Снимка 4
Снимка 5
Снимка 6
Въведете буквите и цифрите от кода в дясно