Властта внася проектозакон да може да извършва тайни арестувания на хора
Създадена от на 11 октомври 2018
Започни с:    Първите | Последните
Отговор
|
нерегистриран
11 октомври 2018, 08:05
4
-2
http://parliament.bg/bills/44/802-01-36.pdf



Законодателния подход е през задната врата-със закон а изменение на НК, да се измени и НПК. Така не се привлича вниманието за основното-подготвя се "чилийски" закон-като от времето на Пиночет, и властта ще може да арестува хора, без да бъдат уведомявани близките 48 часа.
Напълно противоконституционно, но това властта не я интересува-КС се превърна в придатък на управляващите, в политически орган.


Да попитам-като бъде арестувано тайно лице, и близките му , същата вечер , като не се прибере подадат молба в полицията за издирване на изчезналия ,значи ли,че полицията ,с цел конспиративност ще имитира издирване-ще разпитва близки, съседи,, роднини, колеги, ще претъсва помощения, за да бъде поддържана лъжата пред роднините,че го търсят, а всъщност знаят,че лицето е арестувано?


Второ-секретното арестуване ще може-според проекта да се оспори незабавно пред съда, и пише,че съдията се произнася веднага(иначе няма смисъл от това оспорване). Как ще стане това? Ще има денонощни дежурни съдии, във всеки град, където има полиция? Как ще гарантирате,че като задържания подаде жалбата си чрез РПУ-то,, РПУ-то веднага ще я препрати, в рамките на 5-10 минути за да стигне до дежурния съдия, ако има такъв. Например ако лице бъде задържано след работното време на съда, и след края на работното време на деловодствата на РПУ-тата(жалби в РПУ-тата се регистрират деловодно, ако не знаете на другия ден след подаването им, а не веднага, е как като задържан си напише жалба против секретния арест, предаде я на полицаят който го пази-как ще гарантирате,че въпросния полицай незабавно ще изтича на бегом, и ще предаде жалбата на съдията?). Как ще задължите полицията да регистира деловодно такива жалби(деловодствата в РПУ-тата работят само през денся, и не се регистрират в момента жалбите веднага, а на другия ден)-с цел да има доказателство ,че има такава подадена жалба, чрез РПУ-то до съда? Дори и да бъде регистрирана, как ще гарантирате,че полицията веднага ще я депозира до съда, как ще стане през нощта, в събота и неделя?
--------
Трето-близките на задържания могат да бъдат представители в наказателния процес. Забраната за уведомяване лесно ще бъде обезмислена, ако задържания заяви,че иска да бъде представляван от жена си,например. Как властта ще го спре това? Или ще промените НПК близките да не могат да оказват защита?
1
jj
|
нерегистриран
11 октомври 2018, 12:52
3
-2
ИМА ЛИ НЯКОЙ ???
2
|
нерегистриран
15 октомври 2018, 13:05
4
-3
Предлагам в НПК да се предвиди,че по преценка на прокурора делата се гледат също тайно. Следва да се сложи край на публиността в процеса.
Предлагам делата да се гледат в някое мазе на РПУ-тата, и присъдата да се определя от началника на РПУ-то с цел бързина.
3
88/14
|
нерегистриран
16 октомври 2018, 11:00
6
-2
В диктатура ли ще живеем?
Да се отменят тогава и законите, че много пречат!
4
лорд проф. д-р по право д-р по икономика Момчил Добрев - професор в Кеймбридж по три дисциплини
|
нерегистриран
16 октомври 2018, 11:49
4
-2
Реално това е законопроект, властта да убива хора ,които й пречат.
Какво ще стане ако случайно през тези 48 часа когато някой човек няма достъп до близък или адвокат, НЕ БЪДЕ УБИТ. НИЩо няма да стане.
Просто след срока МЪРТВОТО ТЯЛО ЩЕ БЪДЕ ВРЪЧЕНО НА БЛИЗКИТЕ.
това и през фашизма не е било.
ГОРКО НИ !!!!
5
България - де има държава, де има конституция
|
нерегистриран
16 октомври 2018, 13:27
5
-2
"Ще има денонощни дежурни съдии, във всеки град"

Новата съдебна карта е направена на принципа: "Бог високо, съд далеко". Тъй като все пак за много български граждани Бог ще е много по-близо от съда, вероятно идеята е задържаните да се жалват на него. Тъй че съд няма да има, но наблизо все ще намерите някой арменски поп.
6
|
нерегистриран
16 октомври 2018, 14:40
4
-1
Другарки и другари,

моят съвет към вас е-докато не са отменили възможността да пътувате свободно-пътувайте.
Всички признаци,че не само в България, а в ЕС, в свободния свят в средносрочен план(най-късно до до 10-15г) предстоят тотална отмяна на сегашните свободи са видими.
Времената на свободно пътуване, демокрация ,свободен избор ,свобода на изрязяване на мнениeто и тн. демократични достижения са видимо към краят си.
7
белият бим
|
нерегистриран
17 октомври 2018, 07:24
1
-1
Няма такова нещо.
8
до 7
|
нерегистриран
17 октомври 2018, 07:32
2
-1
Как да няма? Защо казваш неистина. Виж в проекта-параграф 6 с предложение за изменение в НПК в чл 63 -с предложените за приемане нови аленеи 9-11 !
9
|
нерегистриран
25 октомври 2018, 17:38
3
0
https://www.blitz.bg/kriminalni/arestite-ostavat-v-tayna-do-48-chasa-a-na-detsa-do-24-chasa_news635471.html
"Арестите остават в тайна до 48 часа, а на деца - до 24 часа

"



Алоооооу, номер 7-ИЗВИНИ СЕ БЕ-нали нямало такова нещо,, толкова го няма,че парламентът го гласува(не е уточнено в статията-дали е първо четене или второ четене).


Преди 2 седмици, в този форум бяхте предупредени. Никой не реагира, даже един лъжеше ,че "нямало такова нещо". Ето гласуваха го.
Поредния враждебен закон към гражданите, развързващ ръцете на репресивния апарат да дерибействат-по устав, и това се случи докато медиите ви занимаваха със дребнотемия-например седмица основна тема беше как в София щяло да има мощен циклон в сряда, което не се случи, или пък кой властник какво казал-е докато го коментирахте това лице-и това беше основна тема в медиите властта ви прие закон, да можете да изчезвате за по 48 часа в мазетата на РПУ-тата без следа. Сега ще поискате ли оставка на някой-със същия плам-както крещяхте за оставка досега , или ще мълчите, да не дойде джипката, и законно да ви откара някъде за 48 часа?


И знаете ли как тези 48 часа ще могат да се удължават неограничено-като изтекат 48-те часа лицето ще бъде формално пускано на свобода, и на изходът -наново задържан с ново прокурорско постановление с нова забрана от 48 часа. Това ще е друго постановление, и наново ще текат нови 48 часа. тоест властта узакони да могат да изчезват хора за дълго, без никакви възражения от ...умните и красивите. Те искат оставката на лице, без реална власт, въпреки,че е в правителството, това е тема номер 1 в медиите, докато власта прие "чилийски" закон за изчезване на хора за 48 часа ,без да забележите, и без да протестирате.
10
|
нерегистриран
19 декември 2018, 18:46
5
0
Президентът наложи вето на двудневния арест без уведомяване
https://www.dnevnik.bg/politika/2018/12/19/3364432_prezidentut_naloji_veto_na_dvudnevniia_arest_bez/
11
|
нерегистриран
20 декември 2018, 08:15
3
0
Другарки и другари,

Законодателят ви лъже, властта ви лъже,че имало задължение, по силата на евродиректива да има тайни арестувания на хора! Ще публиквам текстът на въпросната директива - Директива 2013/48/ЕС, където са предвидени засилена защита на задържания(която в бг вариантът е извратена в редуцирана защита с тайните задържания), но не и задължение да се организират тайни арестувания и задържания, вклч и на деца! Има предвидена възможност в Директивата, но не и задължение властта да арестува тайно. ЕВРОДИРЕКТИВАТА НЕ ВЪВЕЖДА ЗАДЪЛЖЕНИЯ ДЪРЖАВНАТА ДА ВЪВЕДЕ ТАЙНИ АРЕСТУВАНИЯ, а е дадена такава възможност, от която държавата може да се възполва или не-чл 5 ал 3 и ал 4 от Директивата.



ДИРЕКТИВА 2013/48/ЕС НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА

от 22 октомври 2013 година

относно правото на достъп до адвокат в наказателното производство и в производството по европейска заповед за арест и относно правото на уведомяване на трето лице при задържане и на осъществяване на връзка с трети лица и консулски органи през периода на задържане


Член 1

Предмет

С настоящата директива се установяват минимални правила относно правото на заподозрени и обвиняеми в наказателно производство и на лица, по отношение на които е започнато производство по Рамково решение 2002/584/ПВР (наричано по- долу „производство по европейска заповед за арест“), на достъп до адвокат и на уведомяване на трето лице при задържането, както и на осъществяване на връзка с трети лица и консулски органи по време на задържането им.

Член 2

Приложно поле

1. Настоящата директива се прилага за заподозрени или обвиняеми в наказателно производство от момента, в който компетентните органи на държава членка уведомят лицата, с официално съобщение или по друг начин, че са заподозрени или обвиняеми в извършването на престъпление, независимо дали лицата са задържани. Тя се прилага до приключване на производството, което означава окончателното решаване на въпроса дали заподозреният или обвиняемият е извършил престъплението, включително, когато е приложимо, постановяването на присъдата и изхода от евентуални обжалвания.

2. Настоящата директива се прилага за лица, по отношение на които е започнало производство по европейска заповед за арест (наричани по-долу „издирваните лица“), от момента на ареста им в изпълняващата държава членка в съответствие с член 10.

3. При условията, предвидени в параграф 1, настоящата директива се прилага и за лица, които не са заподозрени или обвиняеми и които в хода на разпита от полицията или от друг правоохранителен орган се превръщат в заподозрени или обвиняеми.

4. Без да се засяга правото на справедлив съдебен процес, по отношение на леки нарушения,

а)

за които правото на държава членка предвижда налагане на наказание от орган, различен от съд, компетентен по наказателни дела, и налагането на това наказание може да бъде обжалвано или отнесено пред такъв съд; или

б)

за които не може да бъде наложено наказание лишаване от свобода,

настоящата директива се прилага само за производства пред съд, компетентен по наказателни дела.

При всички случаи обаче настоящата директива се прилага изцяло, когато заподозреният или обвиняемият са задържани, независимо от фазата на наказателното производство.

Член 3

Право на достъп до адвокат в наказателното производство

1. Държавите членки гарантират, че заподозрените и обвиняемите имат право на достъп до адвокат в срок и по начин, които позволяват на заинтересованите лица реално и ефективно да упражнят правата си на защита.

2. Заподозрените или обвиняемите имат право на достъп до адвокат без неоправдано забавяне. Във всички случаи заподозрените или обвиняемите трябва да имат достъп до адвокат, считано от настъпването на по-ранния от следните моменти:

а)

преди да бъдат разпитани от полицията или от друг правоохранителен орган или от съдебен орган;

б)

при извършването на следствено действие или на друго действие по събиране на доказателства от страна на разследващите или на други компетентни органи съгласно параграф 3, буква в);

в)

без неоправдано забавяне след задържането;

г)

когато са призовани да се явят пред съд, компетентен по наказателни дела — своевременно преди явяването им пред този съд.

3. Правото на достъп до адвокат включва следното:

а)

държавите членки гарантират, че заподозрените или обвиняемите имат правото да се срещат насаме и да осъществяват връзка с представляващия ги адвокат, включително преди разпита от полицията или от друг правоохранителен орган или от съдебен орган;

б)

държавите членки гарантират, че заподозрените или обвиняемите имат право техният адвокат да присъства и да участва ефективно по време на разпитите им. Това участие се осъществява в съответствие с процедурите по националното право, при условие че тези процедури не засягат ефективното упражняване и същността на посоченото право. Когато адвокатът взема участие по време на разпит, обстоятелството, че е имало такова участие, се отбелязва, като се използват процедурите за протоколиране в съответствие с правото на съответната държава членка;

в)

държавите членки гарантират, че заподозрените или обвиняемите имат най-малко право техният адвокат да присъства на следните следствени действия или действия по събиране на доказателства, когато тези действия са предвидени в националното право и когато заподозреният или обвиняемият е длъжен или му е разрешено да присъства при извършването на съответното действие:

i)

разпознаване;

ii)

очна ставка;

iii)

възстановка на местопрестъплението.

4. Държавите членки се стремят да осигурят обща информация, която да улесни намирането на адвокат от заподозрения или обвиняемия.

Независимо от разпоредбите на националното право относно задължителното присъствие на адвокат, държавите членки вземат необходимите мерки, за да гарантират, че всички задържани заподозрени или обвиняеми са в състояние да упражнят ефективно правото си на достъп до адвокат, освен ако не са се отказали от това право в съответствие с член 9.

5. При изключителни обстоятелства и само в досъдебната фаза държавите членки могат да използват временна дерогация от прилагането на параграф 2, буква в), когато географската отдалеченост на заподозрения или обвиняемия прави невъзможно да се гарантира упражняването на правото на достъп до адвокат без неоправдано забавяне след задържането.

6. При изключителни обстоятелства и само в досъдебната фаза държавите членки могат да използват временна дерогация от прилагането на правата, предвидени в параграф 3, доколкото това е обосновано предвид конкретните обстоятелства по делото от една или повече от следните наложителни причини:

а)

при неотложна необходимост да се предотврати настъпването на тежки неблагоприятни последици за живота, свободата или физическата неприкосновеност на лице;

б)

когато е наложително предприемането на незабавни действия от страна на разследващите органи, за да се предотврати сериозно възпрепятстване на наказателното производство.

Член 4

Поверителност

Държавите членки зачитат поверителността на комуникацията между заподозрения или обвиняемия и неговия адвокат при упражняването на предвиденото в настоящата директива право на достъп до адвокат. Тази комуникация включва срещи, кореспонденция, телефонни разговори и други разрешени съгласно националното право форми на комуникация.

Член 5

Право да бъде уведомено трето лице за задържането

1. Държавите членки гарантират, че заподозрени или обвиняеми, които са задържани, имат право, ако пожелаят, за задържането им да бъде уведомено без неоправдано забавяне най-малко едно посочено от тях лице, например роднина или работодател.

2. Когато заподозреният или обвиняемият е дете, държавите членки гарантират, че носителят на родителски права върху детето се уведомява при първа възможност за задържането и за основанията за това, освен ако това би противоречало на най-добрия интерес на детето, като в такъв случай се уведомява друг подходящ възрастен. За целите на настоящия параграф за дете се счита всяко лице на възраст под 18 години.

3. Държавите членки могат да използват временна дерогация от прилагането на правата по параграфи 1 и 2, когато това е обосновано предвид конкретните обстоятелства по делото от някоя от следните наложителни причини:

а)

когато е налице неотложна необходимост да се предотврати настъпването на тежки неблагоприятни последици за живота, свободата или физическата неприкосновеност на лице;

б)

когато е налице неотложна необходимост да се предотврати ситуация, при която наказателното производство би могло да бъде сериозно възпрепятствано.

4. Когато държавите членки използват временна дерогация от прилагането на правото по параграф 2, те гарантират, че за задържането на детето без неоправдано забавяне се уведомява отговорен за закрилата или благосъстоянието на децата орган.

Член 6

Право на осъществяване на връзка с трети лица по време на периода на задържане

1. Държавите членки гарантират, че през периода на задържане заподозрените или обвиняемите имат право без неоправдано забавяне да осъществят връзка с най-малко едно посочено от тях трето лице, например роднина.

2. Държавите членки могат да ограничат или отложат упражняването на правото по параграф 1 с оглед на императивни изисквания или пропорционални оперативни изисквания.

Член 7

Право на осъществяване на връзка с консулски органи

1. Държавите членки гарантират, че заподозрени или обвиняеми, които не са техни граждани и които са задържани, имат право консулските органи на държавата, чиито граждани са, да бъдат уведомени без неоправдано забавяне за задържането им, както и че тези лица могат да осъществят връзка с тези органи, ако желаят това. Когато обаче заподозрените или обвиняемите са граждани на две или повече държави, те могат да изберат кои консулски органи да бъдат евентуално уведомени за задържането и с които желаят да осъществят връзка.

2. Заподозрените или обвиняемите имат право да бъдат посещавани от консулските органи на държавата, чиито граждани са, да разговарят и да поддържат кореспонденция с тях, както и право консулските органи да организират процесуалното им представителство, при условие че тези органи са дали съгласие за това и че съответните заподозрени или обвиняеми са изразили такова желание.

3. Упражняването на правата по настоящия член може да бъде уредено в националното право или процедури, при условие че това право и процедури дават възможност за пълноценно постигане на целите, за които са предвидени тези права.

Член 8

Общи условия за прилагане на временни дерогации

1. Всяка временна дерогация по член 3, параграф 5 или 6 или от член 5, параграф 3 трябва да:

а)

е пропорционална и да не надхвърля необходимото;

б)

е строго ограничена във времето;

в)

не е основана изключително на вида или тежестта на предполагаемото престъпление; и

г)

не засяга справедливостта на производството като цяло.

2. Временни дерогации по член 3, параграф 5 или 6 може да се разрешават само с надлежно мотивиран акт, постановен конкретно за всеки отделен случай от съдебен орган или от друг компетентен орган, при условие че този акт подлежи на съдебен контрол. Надлежно мотивираният акт се протоколира, като се използва процедурата за протоколиране в съответствие с правото на съответната държава членка.

3. Временни дерогации по член 5, параграф 3 може да се разрешават само конкретно за всеки отделен случай от съдебен орган или от друг компетентен орган, при условие че този акт подлежи на съдебен контрол.

Член 9

Отказ

1. Без да се засягат разпоредбите на националното право, изискващи задължителното присъствие на адвокат или адвокатска защита, държавите членки гарантират по отношение на всеки отказ от право, посочено в членове 3 и 10, че:

а)

на заподозрения или обвиняемия е предоставена ясна и достатъчна устна или писмена информация на прост и разбираем език относно съдържанието на въпросното право и възможните последици на отказа от него; и

б)

отказът е направен доброволно и недвусмислено.

2. Отказът, който може да бъде направен писмено или устно, се отбелязва, заедно с обстоятелствата, при които е направен, като се използва процедурата за протоколиране в съответствие с правото на съответната държава членка.

3. Държавите членки гарантират, че заподозрените или обвиняемите могат впоследствие да оттеглят този отказ на всеки етап от наказателното производство и че те са уведомени за тази възможност. Оттеглянето поражда действие от момента, в който е направено.

Член 10

Право на достъп до адвокат в производства по европейска заповед за арест

1. Държавите членки гарантират, че всяко издирвано лице има право на достъп до адвокат в изпълняващата държава членка при задържането му въз основа на европейска заповед за арест.

2. Издирваните лица имат следните права в изпълняващата държава членка по отношение на съдържанието на правото на достъп до адвокат:

а)

право на достъп до адвокат в такъв момент и по такъв начин, че да се даде възможност на издирваните лица ефективно да упражнява правата си и във всички случаи — без неоправдано забавяне след задържането;

б)

право да се срещат и осъществяват връзка с адвоката, който ги представлява;

в)

право техният адвокат да присъства и— в съответствие с процедурите в националното право, да участва в изслушване на издирваното лице от изпълняващия съдебен орган. Когато адвокатът участва в изслушване, това се отбелязва, като се използва процедурата за протоколиране в съответствие с правото на съответната държава членка.

3. Правата, предвидени в членове 4, 5, 6, 7, 9, а когато се прилага временна дерогация по член 5, параграф 3 — в член 8, се прилагат mutatis mutandis за производствата по европейска заповед за арест в изпълняващата държава членка.

4. Компетентният орган на изпълняващата държава членка уведомява без неоправдано забавяне след задържането издирваните лица, че имат право да им бъде назначен адвокат в издаващата държава членка. Ролята на този адвокат в издаващата държава членка е да подпомага адвоката в изпълняващата държава членка, като му предоставя информация и съвети с цел ефективно упражняване на правата на издирваните лица по Рамково решение 2002/584/ПВР.

5. Когато издирваните лица желаят да упражнят правото да назначат адвокат в издаващата държава членка и все още нямат такъв адвокат, компетентният орган в изпълняващата държава членка бързо уведомява за това компетентния орган на издаващата държава членка. Компетентният орган на тази държава членка без неоправдано забавяне предоставя на издирваните лица информация, която да ги улесни при назначаването на адвокат там.

6. Правото на издирваното лице да назначи адвокат в издаващата държава членка не засяга сроковете, предвидени в Рамково решение 2002/584/ПВР, нито задължението на изпълняващия съдебен орган да реши, в рамките на тези срокове и при определените в рамковото решение условия, дали лицето да бъде предадено.

Член 11

Правна помощ

Настоящата директива не засяга националното право относно правната помощ, което се прилага в съответствие с Хартата и ЕКПЧ.

Член 12

Средства за правна защита

1. Държавите членки гарантират, че заподозрените или обвиняемите в наказателно производство, както и издирваните лица в производство по европейска заповед за арест, разполагат с ефективни средства за правна защита съгласно националното право в случай на нарушаване на правата им по настоящата директива.

2. Без да се засягат националните правила и системи относно допустимостта на доказателствата, държавите членки гарантират, че при оценката в рамките на наказателно производство на обясненията на заподозрени или обвиняеми или на доказателства, получени в нарушение на правото на тези лица на адвокат, или в случаите когато е разрешена дерогация от това право в съответствие с член 3, параграф 6, се зачитат правата на защита и справедливостта на производството.

Член 13

Уязвими лица

Държавите членки гарантират, че при прилагането на настоящата директива се вземат предвид особените нужди на уязвими заподозрени и обвиняеми.

Член 14

Запазване на нивото на защита

Нищо в настоящата директива не се тълкува като ограничение или дерогация от което и да е от правата и процесуалните гаранции, предоставени съгласно Хартата, ЕКПЧ и други разпоредби на международното право в тази област или правото на държава членка, която осигурява по-високо ниво на защита.

Член 15

Транспониране

1. Държавите членки въвеждат в сила законовите, подзаконовите и административните разпоредби, необходими за да се съобразят с настоящата директива, до 27 ноември 2016 г. Те незабавно информират Комисията за това.

2. Когато държавите членки приемат тези мерки, в тях се съдържа позоваване на настоящата директива или то се извършва при официалното им публикуване. Условията и редът на позоваване се определят от държавите членки.

3. Държавите членки съобщават на Комисията текста на мерките на националното право, които те приемат в областта, уредена с настоящата директива.

Член 16

Доклад

До 28 ноември 2019 г. Комисията представя на Европейския парламент и на Съвета доклад, в който оценява в каква степен държавите членки са предприели мерките, необходими, за да се съобразят с настоящата директива, включващ оценка на прилагането на член 3, параграф 6 във връзка с член 8, параграфи 1 и 2 и придружен, при необходимост, от законодателни предложения.

Член 17

Влизане в сила

Настоящата директива влиза в сила на двадесетия ден след публикуването ѝ в Официален вестник на Европейския съюз.

Член 18

Адресати

Адресати на настоящата директива са държавите членки в съответствие с Договорите.

Съставено в Страсбург на 22 октомври 2013 година.

За Европейския парламент

Председател

M. SCHULZ

За Съвета

Председател

V. LEŠKEVIČIUS

12
|
нерегистриран
20 декември 2018, 14:01
1
0
"Ако едно дете е задържано, това не е дете, което е послушно и добро, смята зам.-министър"
https://offnews.bg/politika/ako-edno-dete-e-zadarzhano-tova-ne-e-dete-koeto-e-poslushno-i-dobro-694227.html


И какво-родителите му не следва да знаят,че детето им е задържано ли? И откъде следва,че задържането се приравнява на осъждане(макар,че в МВР-ако си имал досег с тях по какъвто и да е повод те третират незаконно за криминално проявен, без значение дали ще има или не после съдебен акт)
13
ЛЪЖА ,повторена много пъти не става истина
|
нерегистриран
16 януари 2019, 16:21
2
-1
С лъжливи аргументи парламентът прие промените в НПК за тайните задържания на хора, вклч и на деца-по преценка на прокурора. ЛЪЖАТА е,че видите ли това било поради изисквания на евродиректива.
Лъжат ви! Имате в темата текста на въпросната евродиректива 2013/48/ЕС. Там е дадена възможност, но няма задължение за държавата да въвежда институт на тайни задържания!
Тази евродиректива има за идея засилена защита на задържания, а не да се ограничават правата. Извращава се изцяло идеята на евродирективата.
И то с лъжа, повторена многократно-че уж евродирективата задължавала законодателя да въвежда тайни задържания. ТОВА НЕ Е ЛЪЖА, ТОВА Е ЛЪЖА НА -ЕН-ТА степен!

Европейското право не съдържа задължение за държавите членки да въвеждат тайни задържания, а има предвидена такава факултативна, незадължителна възможност. Държавата не е длъжна да се възползва от тази възможност, а ако го прави-то не е по силата на европейското право-както ви ЛЪЖАТ!



14
|
нерегистриран
16 януари 2019, 20:22
4
0
От 40 години, дори и в Чили не изчезват хора, дори и в Чили няма тайни задържания вече.
На какво прилича това, тук хунта ли управлява,че уреждат "законен" начин да изчезват хора за 48 часа?
Увеличават се привилегиите,вклч доходите на репресивния апарат, редуцират се правата на гражданите, дали мрачните опасения не са основателни?
15
|
нерегистриран
17 януари 2019, 07:40
1
0
Не виждате ли какво се случва?
репресивния апарат издава фалшиви документи(например на наркотрафиканта Куювич-демонстративно му издадаха фалшив паспорт), отвлича хора(например отвличането на Бююк въпреки две съдебни решения-тоест се поставиха над съда-и то съвсем безнаказано), пребиват хора(случаят Р.Б. със съдебни решения е доказано,че Р.Б. е пребит пред НДК, после незаконно задържан-като побоят е продължил и в РПУ-то-казусът е окончателно изяснен с влезли в сила съдебни актове), ще могат да изчезват хора-точно като в Чили.

Нали разбирате,че тези 48 часа, напълно законно ще могат да бъдат многократно удължавани-няма законова забрана да не се случва-като наближи изчитането на срока ще се налагат нови 48 часа-просто на някакво друго основание.

ТВОЯТ КОМЕНТАР
Име (коментирате, като нерегистриран)
Коментар
Снимка 1
Снимка 2
Снимка 3
Снимка 4
Снимка 5
Снимка 6
Въведете буквите и цифрите от кода в дясно