Бизнесът иска бакшиша да влезе в касовата бележка

Легализиране на бакшиша в заведенията с вкарването му в касовата бележка. Другият вариант е НАП да приеме, че в България той е 8% и когато се правят проверки, да се дава право на същия процент отклонения в оборота. Това заяви председателят на Българската асоциация на заведенията Ричард Алибегов. По думите му практиката на задължителен бакшиш отдавна е въведена в Западна Европа.
 
Алибегов смята, че клиентите в заведенията в чужбина знаят колко процента е бакшиша в дадено заведение, като най-често той е записан в менюто или на касовия бон. Освен това отбеляза, че трябва да се реши дали бакшишът ще се облага с данък или ще отива директно при служителя. Според експерта при проверка на търговски обект у нас, всичко над касовата наличност се глобява сериозно, като в същото време търговецът се глобява за нещо, за което няма отношение.
 
"В момента имаме възможност да оставим бакшиш ако искаме. Но законът в случая забранява да оставиш, защото нарушаваш касовата наличност", подчерта той. Алибегов обясни, че не е нормално през 2020 г. сервитьорът да отделя парите за бакшиш от сметката, защото го е страх да не дойде проверка. "Другото важно е персоналната отговорност на всеки работещ, тъй като в момента неиздаването на касов бон води до запечатването на обект. В много от случаите неиздаването на касовия бон е по преценка на лицето, което ви обслужва, а не понареждане на собственика", изтъкна Алибегов. Според него предложенията са свързани с улесняване на бизнеса и борбата със сивата икономика.
 
Пред "Монитор" говорителят на приходната агенция Росен Бъчваров коментира, че темата е обсъждана с ресторантьорите. "Съветът ни е да се съхраняват извън касата, Както значителна част от бизнеса прави, без да се налага изменение в нормативната уредба", заяви Бъчваров.
 

Атестирането на магистрати и обученията влизат в критериите за измерване на натовареността на прокурорите

Предишна новина

Проф. Близнашки: Действащата Конституция няма никакви конструктивни дефекти

Следваща новина

Коментари

0 Коментара

Твоят коментар

Сайтът е защитен с reCaptcha. Политика за лични данни.