Facebook дава опцията на потребителите в САЩ да блокират нежелана политическа реклама

Facebook дава опцията на потребителите в САЩ да блокират нежелана политическа реклама
Снимка: Pixabay

Потребителите на най-популярната социална мрежа Фейсбук в Америка ще имат опцията да изключват рекламите с политически послания. Възможността вече е достъпна и идва в отговор на задаващите се след 5 месеца избори отвъд океана. Услугата за изключване и блокиране на всякакво платено агитационно съдържание, публикувано от политически формации и кандидати ще бъде задействана и в други страни и ще важи и за Инстаграм /Instagram/, предава Франс прес.

"Фейсбук", "Туитър", "Ютюб" и техни конкуренти имат трудната задача да водят борба с дезинформацията и същевременно да гарантират свободата на словото и да останат отворени за политически дебати, отбеляза АФП.

След изборната 2016 г., когато бяха извършени мащабни операции за манипулиране на избирателите чрез социалните мрежи, бяха взети редица мерки, включително програми за проверка на фактите. През есента Туитър забрани рекламните публикации на политическа тематика. Фейсбук, от своя страна, разрешава този тип реклама и отказва да подлага това съдържание на проверка за достоверност. В най-популярната социална мрежа в света обаче важат стриктни правила, които не позволяват на потребителите да публикуват някои видове съдържание, например текстове, снимки и видеа, които възхваляват насилието и тероризма.

Още по темата

Румен Радев: Има риск за живота на премиера Борисов

Предишна новина

17 съдилища в страната ще опитат пилотно ЕИСС

Следваща новина

Коментари

0 Коментара

Твоят коментар

Сайтът е защитен с reCaptcha. Политика за лични данни.