1 Коментара

  1. 1
    | нерегистриран
    1
    0

    Защо ВАдвС бездейства по темата?

    Нали правомощието на ВАдвС беше дадено-според мотивите, да е в интерес на гражданите?

    Какво чака ВАдвС? Малко ли са нарушенията ,които мевере извършва*,че сега и още един репресивен орган ще бъде евентуално инсталиран срещу гражданите?

    https://segabg.com/hot/category-bulgaria/nay-visshiyat-voenen-uchastieto-na-armiyata-veche-se-planira?fbclid=IwAR1dam3PjyEABOnMlkEqmUsWVq16dAS0K1j9cnxxZLRk0D4KF3aV_9FCuHc

    "Най-висшият военен: Участието на армията вече се планира"





    --------------------

    *примери за нарушения на мевере-то:

    от публикации от медиите е видно,, мевере служители налагат глоби на граждани, за случаи ,които не са нарушения: например "безцелно"-според мевере-то разхождане из улиците, седене на пейка пред жилищен блок, каране на велосипед, събиране за игра на карти, излизане от дома без определена цел, събиране на повече от 2 лица .

  2. 0
    мнение | нерегистриран
    1
    -2

    В чл.10 ЗМДВИПОРНС ,обн в. ДВ брой: 28, от дата 24.3.2020 г. е за писано следното:

    Чл. 10. Военнослужещите от въоръжените сили имат право да:

    1. извършват проверки за установяване самоличност на лице;

    2. ограничават придвижването на лице до пристигане на органите на Министерството на вътрешните работи, за което има данни, че е отказало или не изпълнява мерките по чл. 61 и 63 от Закона за здравето, като се съставя двустранен писмен протокол;

    3. спират превозни средства до пристигане на органите на Министерството на вътрешните работи;

    4. ограничават придвижването на лица и превозни средства на контролно-пропускателен пункт;

    5. използват физическа сила и помощни средства само когато това е абсолютно необходимо.





    Считам,че този текст е противоконституционен, освен това съдържа непропорционални мерки на опасността . Още малко и на Агенцията за борба с градушките ще възложите да проверяват документи, да задържат и да бият? Освен това военнослужещите са неквалифицирани и неподготвени да дадат правен анализ кога са нарушени законови мерки. Напомням,че Конституцията продължава да не е суспендирана, а КС продължава да е действащ орган-сезирането му е все още възможно, поне докато съответните текстове от Конституцията някой не измъдри да ги суспендира. Становището на КС за този текст е наложително. Отговорността на КС е огромна,да даде правен анализ и становище дали е допустивмо армията да задържа хора, проверява документи и бие по преценка, при обявено извънредно положение. Считам,че 60 000 служители на МВР са предостатъчни да задържат и бият по преценка, няма нужда и армията,която е от три пъти по-малко хора да получи такива правомощия.Считам,че е противоконституционно да се дадат такива правомощия на армията, вклч. и при извънредно положение. Това е противно на правната сигурност, правовия ред, демокрацията, зачитането на правата на човека, Конституцията.

    Освен това правомощията на армията да бие по извънредния закон са по -широки и от предоставените на органите на МВР. Те имат изрична забрана да бият деца и бременни жени-чл. 86 ал. 6 ЗМВР, а такава забрана няма за армията, няма препращаш текст, който да предвижда аналогично приложение за армията. Не е и посочено, кога военните могат да бият, за разлика от ЗМВР ,където изрично е посочено кога полицията може да бие-тоест армията може да бие винаги по преценка, според непрецизния текст на чл. 10 т. 5 от извънредния закон. Няма и текст ,кога се преустановява боят(за разлика от ЗМВР чл. 86 ал. 5), тоест армията може да бие по преценка-кога да отпочнат боят, и със свободна преценка-колко време да продължи. Алооооу, тук не сме Чили, по време на Пиночет, поне докато не суспендирате Конституцията. Непрецизните и неясни общи текстове на чл. 10 са допълнително основание за оспорване пред КС.

    В Първия курс на френските ЮФ студентите са обучавани,че правото трябва да бъде пазено, дори и от закона-в случая правото трябва да бъде пазено от извънредния закон, в посочения текст.



    Категорично КС следва да се произнесе по валидността на тези текстове, с цялата си отговорност, ако ги прогласят да конституционосъобразни.

    Мнението ми е ,че възлагането на такива правомощия на армията е възможно, само и единствено с изменение на Конституцията,а не със закон, дори и в извънредно положение(което не е равнозначно на военно положение!). Намираме се в извънредно, а не във военно полрожение, и има разлика между двете, а ограничение на правата са допустими, ако са пропорционални на опасността. Участие на армията , по начина посочен в чл. 10 може да има, ако НС обяви военно положение, какъвто не е случаят!

Твоят коментар

Сайтът е защитен с reCaptcha. Политика за лични данни.