Глобите на пътя трябва да са фиксирани, а не плаващи


Глобите да бъдат прецизирани и в закона да няма "от до" - глоби от 20 до 150 лв., защото тогава пътният полицай решава колко да е голяма тя. Това ще засили корупционният натиск върху него, каза Богдан Милчев от института за пътна безопасност в сутрешния блок на Би Ти Ви.

Според Владимир Тодоров от Българската асоциация на пострадалите при катастрофи дългосрочната цел е всички глоби в закона да станат с фиксиран размер, а не плаващ. Докато те все още са с минимален и максимален размер, намерението е пътният полицай на улицата да поставя най-ниското ниво.

По думите на Тодоров сега действащият закон е от 1968 г., когато хората са живели на един адрес и е било лесно да бъдат намирани. Той обаче вече е твърде архаичен и не работи.

Адвокатът Петър Славов реагира в студиото, че с промените в закона пътният полицай ще бъде и обвинител, и съдия, и екзекутор, след като ще дава и наказанието - фиш с парична глоба. Не може никой само на база самопризнание да бъде осъден.

"Не е вярно, че полицаят се превръща в екзекутор, защото фишът може да бъде обжалван", каза обаче Милчев. Всъщност досега едва под 1% от жалбите биват уважавани, тъй като пътните полицаи си вършат работата добре. По думите на Милчев сега се дава възможност на пътния полицай да не обикаля по адресите и да връчва фишове.

"Пътните полицаи са по-грамотни от своите началници", каза още Милчев. Началниците никога не били срещали нарушител, тъй като работят от своите кабинети, докато полицаите всеки ден са на улицата.

Промяната няма да увеличи събираемостта на глобите, а ще облекчи административната тежест. Хората няма да ходят в КАТ.

Според Тодоров процедурата много се опростява и за хората, и за полицаите. Вече ще се дава и имейл адрес, така че комуникацията ще става и онлайн по желание.

Не можем да очакваме кардинални промени в ЕИСС

Предишна новина

Яница Петкова, „Галъп“: Управляващите губят като отказват оставка

Следваща новина

Коментари

0 Коментара

Твоят коментар

Сайтът е защитен с reCaptcha. Политика за лични данни.