Марката като отражение


Или как изборът на името й може да бъде повлиян от различни събития

Изкуството

В началото на септември на 2006 г.
в България пя Мик Хъкнъл – фронтменът от попгрупата "SIYMPLY RED". Господин Хъкнал произвежда вино с марката "ETNA RED". Мислил е да кръсти питието на групата си, но решил, че стои малко "евтино". У нас някой – "Полтурист" ЕООД, се е сетил, че от думите "SIMPLY RED" би станала чудесна марка, и то за червено вино: "Просто или (само) червено(то)"! Изберете сами.

Помним филма с Мерилин Монро "SOME LIKE IT HOT" ("Някои го предпочитат горещо"). Някой добре се е сетил, че от заглавието на филма би станала марка, подходяща за списания, например. Аналогично някой друг е използвал и заглавието "WHAT WOMEN WANT" ("Какво искат жените") с Мел Гибсън като марка за бижута, облекла и фризьорски салони. Можем да удължим списъка и с "TALK TO HER" ("Говори с нея") на Алмодовар и "VANILLA SKY" ("Ванила Скай") с Том Круз. На 22 февруари тази година в "нощта на "Оскарите" в Кодак Тиътър, Лос Анджелис, "Беднякът милионер" – "SLUMDOG MILLIONAIRE" получи 8 награди "Оскар". На следващия ден в USPTO (United States Patent and Trademark Office) e подадена заявка за регистрация на марка с горепосоченото име за развлекателни услуги, по точно за театрални продукции и филми. Заявителят е Slumdog Distribution LTD (UK).

Предизвестени събития

През отделни периоди се активира подаването на заявки за марки с една и съща дума. Кое провокира хора от различни краища на Земята да подадат заявки точно за тази определена дума? Просто предстоящото събитие. Ще дам примери за яснота:

- Месеци преди настъпването на второто хилядолетие заваляха заявки за регистрация на марки, съдържащи в състава си думата МИЛЕНИУМ /MILLENIUM (хилядолетие).

- Във връзка с влизането на страната ни в ЕС започнаха търсения на марки, съдържащи думички, свързани с всичко европейско, като ЕВРОДОКТОР, ЕВРОАПТЕКА, ЕВРОЛИЗИНГ, ЕВРОПЕЙСКО ПИЛЕ, ЕВРОТЕРАКОЛ и много други. Но думичката "ЕВРО/EURO" ще направи ли стоката по-добре продаваема?

Политическият живот


Истинска Обамомания или Obamania® е завладяла USPTO.

"Bush robbed my mama so I voted Obama!" – този вот на отчаяние е заявка за марка за стикери.

"Obama O’Bummer" – (вummer – безделник) заявка за тениски.

"Bearak Obama" – (bear – мечка) заявка за играчки – плюшени мечета.

"Obamateurism of the Day" (туризъм? тероризъм?) – за рекламен слоган.

"Broccoli Obama" – за броколи.

"Obama Vodka" – спиртни напитки.

"Obama Sweet" – за цигари.

"Obama Electronic Cigarette" – за електронни цигари.

Изброените примери са малка част от близо 100-те марки, подадени в USPTO. Свобода на словото, какво да се прави, демокрация.

Финансовата криза

Търговската марка се явява своеобразен индикатор на това събитие. В онлайн база данни на OHIM (The Office of Harmonization for the Internal Market) се вижда, че в края на октомври известната японска компания за интернет игри Nintendo Co. е подала заявка за марка на Европейска общност с наименование "DISASTER – DAY OF CRISIS", а физическо лице от Испания за "CRISIS" – за стоки: алкохолни и безалкохолни напитки. На кризата е даден и руски отговор: подадена е заявка за водка "АНТИКРИЗИСНАЯ" от фирма RECOLTE. Това затвърдява популярната максима на Дейл Карнеги, но в перифраза: "Ако животът ти поднесе лимон, изпий една водка с лимон."
 

 


Студенти налагат българската класа

Предишна новина

Животът е толкова интересен, защото не знаем къде ще сме утре

Следваща новина

Коментари

3 Коментара

  1. 3
    ************** | нерегистриран

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  2. 2
    ************** | нерегистриран

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  3. 1
    *************** | нерегистриран

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

Твоят коментар

Сайтът е защитен с reCaptcha. Политика за лични данни.