Нужен е пълен функционален анализ на администрацията в съдилищата и прокуратурите

Нужен е пълен функционален анализ на администрацията в съдилищата и прокуратурите

Най-голямата съсловна организация, представляваща съдебните служители – Сдружение на администрацията в органите на съдебната власт (САОСВ) - настоява Висшият съдебен съвет (ВСС) да извърши пълен функционален анализ на администрацията в органите на съдебната власт. Това стана ясно в петък по време на последното заседание на Гражданския съвет към кадровия орган, от който САОСВ е част. Председателят на Сдружение Александър Николов заяви, че трябва да се разработи цялостна нова концепция от ВСС по отношение на администрацията в органите на съдебната власт.

"Ежедневно се повишават изискванията към съдебните служители, вменяват се нови и нови задължения, разширява се кръгът на компетентности, като не се предвижда съответно повишаване броя на съдебните служители. За нас основни цели са унифицирането на правилата за работа на администрацията и методиките за назначаване и оценяване, както и утвърждаването на типови длъжностни характеристики за всички длъжности в съдебната администрация и повишаване на квалификацията на съдебните служители", заяви Николов.

От САОСВ настояват и да се приеме единен класификатор на длъжностите за всички органи на съдебната власт, който да отчита справедливо работата на съдебните служители. "В тази връзка трябва да се разреши и въпросът с натовареността на съдебните служители - да се изготви методика за оценка на натовареността, да се създаде система за контрол на качеството, обвързана със съответните дисциплинарни мерки и най-важното - да се разпише и реализира диференцирано заплащане, в зависимост от конкретни качествени и количествени показатели, съобразени със спецификите на всички длъжности. Крайно наложително е да бъдат утвърдени конкретни мерки за преодоляване на свръхнатовареността на колегите ни в някои от органите на съдебната власт,", посочи председателят на организацията.

От Сдружението искат и задълбочен анализ на действащите правила, по които работят съдебните служители, така че да има уеднаквяване и съответствие между законодателството и правилниците за организация на администрациите.

"Преосмислянето на съдебните процедури, дигитализирането им, въвеждането на прости и бързи процедури, материалната и технологична обезпеченост, географските, демографски, социални и икономически показатели в различните региони на страната са все необходими елементи за решаване на въпроса с натовареността, както на отделния служител, така и в цялост на администрациите на органите на съдебната власт.На първо място следва да се започне с нормативната уредба, уреждаща съдебната администрация. В този смисъл считаме, че понастоящем определянето на числеността на администрацията само на база на съотношение между съдии и служители е порочно и неефективно. Ето защо е необходимо създаване на ясна визия за развитието на съдебната администрация в следните приоритети", заяви още Николов и допълни, че е необходимо да бъде изрично въведен механизъм за оценяване на количеството свършена работа от всеки един служител.

"По досега действащата методика преценката за това до колко качествено си е свършил работата отделният служител е поверена на субективното мнение на комисията по атестация, която му поставя оценка. Въпреки, че комисията е група от най-малко трима членове, те все пак преценяват субективно работата на служителя на базата на общ поглед върху нея, а не чрез конкретни процедури за преглед на работата му. В повечето случаи се стига до оценка, която е обвързана със симпатия или антипатия към служителя, а това не е обективно и справедливо", смята председателят на САОСВ.

Според организацията, има проблеми и при първоначалното назначаване на съдебните служители. Във връзка с това служители предлагат да може да се помисли за централизиран конкурс, организиран и провеждан от ВСС. Например, в зависимост от нуждата от съдебни кадри, след съгласуване с административните ръководители, ВСС може всяка година да провежда конкурс. След това по подобие на младшите съдии, прокурори и следователи, издържалите конкурса да преминат първоначално обучение в рамките на месец. "Така ще отпадне необходимостта за специфични изисквания, определени от административния ръководител на съда. Когато говорим за вътрешен подбор, според нас е задължително да има процедура, която да се прилага преди за вакантната или нова длъжност, позволяваща йерархично израстване вътре в съдебния орган, да се обяви конкурс", посочи Николов.

Накрая, от САОСВ са на мнение, че сериозен проблем в работата на съдебните служители се явява липсата на достатъчно обучения. "Особено важно е да се наблегне на обучението и професионалната подготовка на съдебните служители - да се предвидят първоначални обучения, задължителни за всеки новоназначен служител, както и по-големи възможности за допълнителни обучения и обучителни мероприятия. Необходимо е текущо висококачествено обучение за повишаване на професионалната квалификация, което да бъде задължително за всеки съдебен служител на определен период от време. За да си добър професионалист, трябва да продължаваш да се обучаваш и самоусъвършенстваш", категоричен бе председателят на организацията.

 

Кандидатите за съдии по вписванията имат 14 дни да подадат заявления

Предишна новина

Борисов се похвали на Мей и Меркел с разбитата нелегална фабрика за цигари край Пловдив

Следваща новина

Коментари

12 Коментара

  1. 12
    | нерегистриран
    12
    0

    Да обобщим статията с една изречение: Поста секретар на ВСС се оваканти и затова малко реклама за кандидата, на който предния път стажът беше малко.

  2. 11
    Генерала | нерегистриран
    19
    -3

    Съдебните администратори са абсолютно ненужни ,армия от счетоводители също,домакин във всеки съд е глупост,останлите имат за задча да сеподмазват за рангове ,да са близки на шефа или негов паж и да доносничат редовно . КОНКУРСИТЕ СА МИЖИ ДА ТЕ ЛАЖА ,ВСИЧКО Е ПРЕДВАРИТЕЛНО УГОВОРЕНО ! Наскоро видяхме как 9 теста от конкурс се проверяваха 10 дни в Адм. съд Пловдив, бяха нагласени по поръчка и не дадоха на учстниците да ги прегледат след оценяването ! ЗА КАКВО ГОВОРИМ ?!

  3. 10
    От системата | нерегистриран
    11
    -1

    Дали ще помогне, ако обявяваме тук длъжностите, заети от пенсионери?!съответно и града.

    Да видим дали ще има кандидати.

    Да видим толкова ли няма кой да ги замести, а също да отговори СЪДЕБНИЯ АДМИНИСТРСТОР защо навреме не е организирал обучение на негов заместник.

    Смях...

  4. 9
    RRR | нерегистриран
    19
    0

    Нещата са пределно ясни.Преди години един човек в ОП беше и адм. секретар, и касиер и секретно деловодство и т.н.Сега това го вършат поне 10 човека.Преди имаше входящ дневник, следствена книга и книга ИН, сега има поне 30 безполезни хартиени регистъра и УИС3.като измислят УИС 4 ще назначат по още 5 човека да описват глупостите деловодни и никому ненужни.Никакъв анализ няма да помогне, има нужда от яко рязане.

  5. 8
    ВЪЗМУТЕН | нерегистриран
    13
    0
    До коментар #5 от "До 2 | нерегистриран":
    Забравяш касиер, шофьор, двама призовкари, чистачка, поддръжка сграда, куриер, домакин....може и по две

    КАСИЕРА Е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО - "СПЕЦИАЛИСТ" ЗА ДА МИНЕ В ПО-ВИСОКАТА КАТЕГОРИЯ ЗАПЛАТА, НИЩО ЧЕ ИЗПЪЛНЯВА НАЙ- ОБИКНОВЕНИ ФУНКЦИИ НА КАСИЕР.ХАЙДЕ СПРЕТЕ ТЕЗИ СЕЛСКИ НОМЕРА!

  6. 7
    Друг адвокат | нерегистриран
    17
    0

    Тоз председател изговаря "функционален анализ" сякаш казва сладко евро-проектче и се облизва. А аз се питам не е ли конфликт на интереси един адвокат да е председател на съдебни служители и по колко дела е блажила кантората му от съответните съдилища с членове,докато ние се борим с месеци да получим един препис...

  7. 6
    20000 | нерегистриран
    11
    -5

    20000 служители са много, а тези от служителите, които работят малко. И пари няма да ума за работещите съдии, прокурори и съд служители

  8. 5
    До 2 | нерегистриран
    10
    -4

    Забравяш касиер, шофьор, двама призовкари, чистачка, поддръжка сграда, куриер, домакин....може и по две

  9. 4
    Я се осъзнайте. | нерегистриран
    28
    -2

    По въпроса за статията.

    Я вземете обяснете с думи прости на всичките си членовете, това за което се борите какъв ефект би имало по отношение на техните работни места или на колегите им членове на дружеството, но моля обяснете го кратко и ясно. После пуснете една наистина анонимна анкета, което от тези Ваши щения одобряват. Накратко казано на мен случаят ми изглежда на стараата българска поговорка " Храни куче да те лае."

    По отношение на тези под мен писалите

    Погледнете изискванията за специализирана администрация, погледнете и за по-отговорните и ръководни длъжности и пак си помислете: " без кой не може" и " кой кого лесно и бързо може да съчетае и замени другия"

    Да Ви е хрумнало, че някой хора са много добри специалисти и могат да свършат работата бързо за разлика от други, които се молят да не им изчезне иконката от екрана на компютъра.

  10. 3
    от системата | нерегистриран
    38
    -6

    не се ли убедиха тези хора, че няма нужда от СЪДЕБНИ АДМИНИСТРОТОРИ и толкова много обща администрация!!!Нищо лично, но просто не вършат нищо смислено и полезно, а тежат финансово много, много. Всеки адм.ръководител сам си ръководи администрацията, някой ще отрече ли?!!!

  11. 2
    тъпан | нерегистриран
    36
    -8

    На двама съдии - 1 счетоводител, 1 системен, 2 секретари, 3 деловодители, 1 съдебен администратор/админ.секретар? Защо на 9 човека им е нужен цял счетоводигел, цял системен, цял администратинен? После едни били натоварени? Като няма пряк поглед над работата, така ще е? Специализирана администрация е нужна!!!

  12. 1
    | нерегистриран
    16
    -2

    Бла-бла-бла!

    Това няма за стане в този век!

Твоят коментар

Сайтът е защитен с reCaptcha. Политика за лични данни.