Прокуратурата разследва всички разпространени клипове, снимки и аудиозаписи, свързани с премиера Борисов

Прокуратурата разследва всички разпространени клипове, снимки и аудиозаписи, свързани с премиера Борисов
Част от снимките от спалнята на премиера Бойко Борисов, които плъзнаха в социалните мрежи и интернет

Прокуратурата разследва всички клипове, снимки и аудиозаписи, свързани с премиера Бойко Борисов, които през последния месец заливат като цунами социалните мрежи.

Става дума за кадрите и записите изтекли в няколко сайта, популярни с агресивния си тон към правителството и в частност към Борисов, на част от които се вижда спалнята на премиера, заедно с нощните шкафчета. В тях се виждат огромни суми в евро, кюлчета злато и огнестрелно оръжие. На последните аудиозаписи пък се чува разговор, в който се предполага, че участват премиерът и вицепремиерът Томислав Дончев, а от казаното се долавят поредица от нецензурни реплики и груб език с глас, приличащ на този на Борисов.

Във връзка с поредица от медийни спекулации, че прокуратурата си „затваря очите“ за пуснатите компромати, сега от държавното обвинение уточняват, че всъщност по случая тече досъдебно производство по чл. 339а от НК.

На 25.06.2020 г. е назначена експертиза по първоначално изисканите и предоставени снимки и аудиозаписи, публикувани в следните интернет сайтове: „Бивол“, „Афера“, „Е-вестник“. По преценка на екип от наблюдаващите прокурори са присъединени към досъдебното производство допълнително и разпространен видеоматериал, публикуван в сайта „Афера“, както и аудиозапис на разговор с гласове, за които се твърди, че са на премиера Бойко Борисов и на вицепремиера Томислав Дончев. На видеоматериала и последващия аудиозапис също са назначени експертизи“, уточняват от прокуратурата.

По случая са изискани и са постъпили материали от Национална служба охрана. В качеството си на директор на НСО е разпитан ген. Красимир Станчев.

От държавното обвинение са категорични, че не крият информация по случая от обществото, както и, че след изготвянето на назначените експертизи българската общественост ще бъде информирана за заключенията. По делото предстои установяване и разпит на лица, имащи отношения към проверявания случаи.

„Софийска градска прокуратура ще продължи да информира българската общественост за хода на досъдебното производство“, допълват от прокуратурата.

Разследващи откриха близо 6000 артефакта в офиси на Божков

Предишна новина

Общо 50 души са окупирали София, недоволството на активните, работещи хора ескалира

Следваща новина

Коментари

8 Коментара

  1. 8
    Николай Григоров и павето от Враца | нерегистриран
    0
    0

    Участва в сателитен тероризъм. виждал съм я гола и е много проста и тъпа.
    https://advokatyordanova.com/

  2. 7
    адв.Елена Гунчева | нерегистриран
    3
    -1

    ГЕРБ НЕ ПРЕДСТАВЛЯВАТ НАРОДА



    Опорната точка на ГЕРБ и Борисов да не се подава оставка на правителството е, че „милион и половина българи са ни дали доверие“. И че на улицата имало само малка част от хората, които не представлявали целият народ.
    Естествено, ГЕРБ обясняват това предимно за своя електорат, който лесно може да бъде манипулиран да вярва в какво ли не, особено когато то се твърди от управляващите. Да видим каква е истината:

    На парламентарните избори през 2017 година общият брой избиратели по данни на ЦИК е 6838235 български граждани с право на глас. От тях 1 147 292 са гласували за ГЕРБ. От всички вписани в избирателните списъци, 3 682 151 са гласувалите. Следователно за ГЕРБ от общият брой избиратели са гласували само (1,147,282/6,838,235)*100 = 16.78%. Крайно НЕПРЕДСТАВИТЕЛНА част от целият български народ.

    Ноторен факт е манипулирането на изборните резултати. По какъв начин става това: На първо място, списъците, изготвени от ГРАО към общините, не са с актуални данни, в тях има хора, които са починали, или от десетилетия са в чужбина. Самият Изборен кодекс дава възможсти за подобни манипулации, като не дава ясни инструкции по какъв начин да бъдат съставени избирателните списъци.

    Тези манипулации на броя избиратели се видя от драстичната разлика с данните в броя на българските граждани, изнесени от Националния статистически институт. Разликата в броя на населението на 18 и повече навършени години, предоставяно от ГД ГРАО и НСИ (800 хил.), се дължи на различните принципи, прилагани от двете институции – съответно регистрационен и преброителен.

    Но проверка къде се губят 800 000 избиратели, които могат драстично да променят резултатите от изборите, така и не е направена реално, а само се коментират принципи и становища. Което е несериозно с оглед огромният обществен интерес.

    Защо в избирателните списъци се включват и хора, които отдавна не живеят в България? Има ли данни изобщо живи ли са, при положение, че не се води отчет в коя държава са отишли и какво се е случило с тях? Има ли механизъм, по който да се провери дали гражданин, който от 20 години например живее в Нова Зеландия, се е възползвал от правото си да гласува в България? Защото подобна информация е изключено да се даде дори на близките му?

    Гласуването на „мъртви души“ и хора в чужбина, формира значителна част от подкрепата за управляващите, което може да бъде проверено само при проверка на избирателните списъци и засичане кои реално са гласували и са били в България в изборния ден. И тъй като съм участвала в изборни комисии и знам механизмът на манипулиране на гласовете, със сигурност ще излезят много изненади, включително окултни такива с подкрепа от отвъдното за управляващата партия.

    Друг сериозен механизъм за подмяна на вота е правенето на недействителни бюлетини. Да напомня един клип, за който в една нормална правова държава бившият кмет на Пловдив щеше вече да излежава присъда, в който той, в качеството си на шеф на ГЕРБ в Пловдив указва на членове на партията, участващи в изборни комисии, как да правят бюлетините за други партии недействителни, включително с намастилени пръсти, „случайни“ драсвания, зачерквания, скъсвания и прочие на бюлетините. По този начин се осигурява голям процент за ГЕРБ чрез намаляване злоумишлено на подкрепата за техните опоненти. Да погледнем изборните резултати – 169 009 недействителни бюлетини и 124 414 недействителни заради други причини. С около 16-17000 гласа се вкарва ориентировъчно един депутат в Народното събрание, сега преценете ако тези бюлетини са били действителни, опозицията от колко гласа е лишена. Процентът на недействителните бюлетини е смущаващ, дори да приемем за константа, че част от избирателите са неграмотни.

    Третият сериозен проблем за представителността на депутатите е купеният вот. Ноторен факт е купуването на гласове, предимно в гетата, по време на избори. Като тарторите на гетата, които са дилъри на гласове, се познават обикновено от всички, които удобно се правят на незнаещи, когато ги питат. Ведно с обещанията за плащане на сметки, незасягане на незаконно строителство и прочие. Много от тези хора дори не знаят за кого точно са гласували, а само са „фъргали“ гласа си срещу 50 лева. Семейство от 5 души избиратели може да си докара сума, с която добре да поживеят една седмица. А тях това ги интересува, беден човек лесно се манипулира.

    Администрацията традиционно гласува за управляващите, защото е на хранилка към държавата и общините. Също традиционно, при всяка смяна на управлението, се махат предишните и се слагат нови кадри, верни на правилната партия. Които си знаят на кого дължат заплатата и бонусите си. Останалата част, която не е от управляващата партия, си пази хляба, защото всяко изказано мнение против правителството води директно до уволнение, а за сведение на тези, които не са юристи, в българския Закон за държавния служител има много по-малко защита за служителя, отколкото в Кодекса на труда, тоест с едно преструктуриране неудобните се махат и никой не може това да го промени. Сега виждаме, как с държавни пари отново се купува администрацията, която е стотици хиляди заедно със семействата на служителите верни избиратели.
    Корпоративният вот е сериозен проблем за честността на изборите.

    Никога досега в България бизнесът не е бил толкова зависим от държавата. Проверките на институции като НАП, РИОКОЗ, РЗИ, Инспекция по труда и други, вместо в контрол, се превърнаха в рекет срещу неудобните. Бизнесът е зависим от десетките разрешения и лицензи, без които не може да работи и издаването на които зависи само от благоволението на управляващите.

    Ненапразно Борисов постоянно „открива“ нови заводи – не че са държавни или негови, но освен внушението за някакъв просперитет, остава внушението и за бизнеса, че той разпределя порциите на бизнеса и от него зависи дали ще работят и печелят. Затова по време на избори, кампанията се води и в големите компании, където освен, че работниците са принуждавани да слушат кандидат-депутати, са „съветвани“ от работодателя да гласуват за правилната партия под страх от уволнение. Често работодателите искат обяснения от работници, които не са гласували. Никой не задава интересният въпрос откъде работодателите знаят кой е гласувал. Никой и няма желание да разбере от управляващите.

    По малките населени места голяма част от хората са социално слаби и напълно зависими от държавата и общината за социални помощи, работа и прочие. Едно внушение, че ще си загубят хляба и дома е достатъчно да ги насочи за коя партия да пуснат бюлетината.
    Като обобщение ще посоча, че изборният процес беше овладян от управляващите още преди 15 години, когато започнаха сериозните изборни манипулации. Всъщност представителна демокрация в България вече няма. Има само мафия, която се самоизбира, и която прави законите и брои гласовете, които ги оставят на власт.
    Българският народ не е само този, който си продава гласа на изборите, нито този в гетата или този, който гласува под страх от репресии. Българският народ са и 3 156 084 негласували. Тези, които НЕ подкрепят нито ГЕРБ, нито присъдружните им партии и нефелна опозиция. Тези, които нямат свой представител в Народното събрание.
    Пряката демокрация може да бъде дело само на осъзнат народ. С пряката демокрация народът директно разпорежда на политиците какво иска. В България не ни е дадена такава възможност в законите и Конституцията, които са направени удобни на управляващите. Но ние сме хилядолетен древен народ, който въпреки предизвикателствата на времето се е съхранил и запазил идентичността си. Затова сега сме на улицата. Защото ние сме народът, който повече няма да търпи престъпници да се подиграват не само с народа, но и с България и принципите на демокрацията и правовата държава. Защото тези, които са срещу ГЕРБ, са всички тези, които не са гласували, тези, чиито бюлетини са скъсани или направени на недействителни, тези, които са били принудени заради оцеляването си да гласуват за тях. Защото, когато става дума за подкрепа, избирателите на ГЕРБ ги няма на улицата. Видяхме автобусите /платени от ГЕРБ/, които дойдоха да ги подкрепят. Това им е подкрепата – десет автобуса лелки ГЕРБ.
    Така, че, не ми говорете за народа! Народът каза думата си! Махайте се!

  3. 6
    Кристофер Неринг | нерегистриран
    10
    -2

    Преди броени дни българската прокуратура публикува записи, които според нея говорят за това, че протестиращите в България са направлявани от укриващия се в Дубай бизнесмен Васил Божков. Това може да се превърне в един от най-големите скандали с подслушвания в България.

    Кога и как може да се подслушва в България?

    В България прилагането на "специални разузнавателни средства" (СРС), т.е. проследяване, подслушване, инсталиране на устройства, контрол на кореспонденцията и на електронните комуникации и прочие, е уредено от Закона за специалните разузнавателни средства. Според закона, службите за сигурност и прокуратурата могат да поискат от съда разрешение за използване на СРС, при което точно е описана формалната рамка, включително предполагаемото деяние и продължителността на използването. И понеже това е сериозно посегателство върху основните права на българските граждани, за целта е необходимо не само съдебно разрешение, но и постоянен контрол от страна на Националното бюро за контрол на специалните разузнавателни средства и от специализираната постоянна комисия на Народното събрание. За представените СРС-та досега не е направил изявление нито един от тези органи и институции, включително и шефът на ДАНС.

    В какво се състои скандалът?

    Безпрецедентните действия на главния прокурор Иван Гешев са направо скандални. И това не се отнася само до въпроса дали подслушването на Васил Божков е било законосъобразно. Прокуратурата вече от известно време насам води разследване срещу хазартния милионер, тъй че е възможно да има съдебно разрешение за подслушването му (но това не означава директно, че Божков наистина е извършил приписваните му деяния).

    Същинският скандал е публикуването на записите. Този ход беше безпрецедентен, неуместен и незаконен, и то по няколко причини. Да започнем с това, че главният прокурор Гешев по един изключително непрофесионален начин разкри и компрометира тайното набавяне на информация в едно текущо разследване. Във всеки съдебен процес в една правова държава подобни "доказателства" автоматично стават недопустими. И още: Прокуратурата по недопустим начин въздейства върху общественото мнение, а това е достатъчна причина за прекратяване на делото. Още по-обремеменяващ е фактът, че публикувайки подслушани телефонни разговори, главният прокурор нарушава закона. Защото член 32 от Закона за специалните разузнавателни средства недвусмислено повелява, че "Резултатите, получени чрез специални разузнавателни средства, не могат да бъдат използвани за друго освен за предотвратяване, разкриване и доказване на престъпления и за защита на националната сигурност". Да не говорим, че всички информации, събрани чрез подслушване, са строго секретни. Гешев по скандален начин наруши и двете изисквания. Освен всичко друго, публично бяха оповестени и имената на предполагаемите събеседници на Васил Божков (срещу които разследване изобщо не се води), а от гледна точка на европейската политика за защита на личните данни това действие е направо гротескно. Още повече, че става дума за журналист и за депутат, които по принцип трябва да се ползват от особена закрила срещу подслушване.

    Как действат в Германия: един пример

    През лятото на 2018 година шефът на германското контраразузнаване (Служба за защита на конституцията) д-р Ханс-Георг Маасен беше принуден да подаде оставка. Причината: негови публични изказвания във връзка с дясно-радикални изстъпления в Кемниц. Същината на онзи скандал се състоеше в това, че един високопоставен държавен служител няма право да се намесва в текуща политическа дискусия на базата на поверителни информации, с които разполага по служба.

    Случаят с Маасен демонстрира известни сходства с настоящия скандал със СРС-та в България. Защото главният прокурор Иван Гешев също по неуместен начин се намесва в текущата политика, публикувайки поверителни информации. Всъщност, в случая става дума не за разследването срещу Васил Божков, а най-вече за гражданските протести срещу Гешев, които той се опитва да дискредитира.

    Като имаме предвид както законите, така и правилата, които важат за тайните служби и службите за сигурност, въпросните действия на главния прокурор бяха изключително непрофесионални и дори незаконни. Политическата цел на Иван Гешев е очевидна: да дискредитира протестното движение, което настоява за оставката му. Във всяка една демократична и правова държава подобни безпрецедентни действия бихи били политическо самоубийство. Ходът, замислен като пренасочване на удара, всъщност трябва да доведе до оставката или освобождаването на Иван Гешев. В сегашните кризисни времена обаче българската политика сякаш функционира по някакви свои собствени правила.

    ****

    Кристофер Неринг е ръководител на научния отдел на Музея на шпионажа в Берлин. Следвал е източноевропейска и нова история в Хайделберг и в Санкт Петербург. Автор е на книгата "77-те най-големи митове в шпионажа".

  4. 5
    Вишински | нерегистриран
    9
    -2

    Прокуратурата гони онези, които „произвеждат, използват или държат специално техническо средство“, А НЕ ГОНИ МИНИСТЪР ПРЕДСЕДАТЕЛЯ НА ДЪРЖАВАТА, КОЙТО ДЪРЖИ МИЛИОН ЕВРА В ПАЧКИ В НОЩНОТО СИ ШКАФЧЕ, КОЕТО Е ОЧЕВАДНО ПРАНЕ НА ПАРИ, И КОЙТО ПО НЕДОПУСТИМ НАЧИН ИЗВЪРШВА ТЪРГОВИЯ С ВЛИЯНИЕ, КАКТО И ОТПРАВЯ ЗАКАНИ И ЗАПЛАХИ, ВИДНО ОТ ИЗНЕСЕНИТЕ ОТ „АФЕРА“ ЗАПИСИ, ВИДЕО КЛИП И СНИМКИ!

    ТОВА Е АБСОЛЮТЕН ПОЗОР!

    ЗА ПОРЕДЕН ПЪТ ПРОКУРАТУРАТА ПОТВЪРДИ, ЧЕ СЛУЖИ НА МАФИЯТА!

    НИКОЙ ДО ТОЗИ МОМЕНТ ОТ КАСКЕТ – ПРОКУРАТУРАТА НЕ Е ОБРАЗУВАЛ ДОСЪДЕБНО ПРОИЗВОДСТВО ЗА КЮЛЧЕТАТА ЗЛАТО, ПАЧКИТЕ ОТ ПО 500 ЕВРО, НАД МИЛИОН, В ШКАФЧЕТО В ПРАВИТЕЛСТВЕНАТА РЕЗИДЕНЦИЯ НА ПРЕМИЕРА БОЙКО МЕТОДИЕВ БОРИСОВ.

    МАФИЯТА В БЪЛГАРИЯ СИ ИМА ПЕРСОНАЛНА ПРОКУРАТУРА!

    Сега следва да арестуват Веселина Томова, някой нещастник от НСО, или някой набеден „клошар“ за това, че е правил записите и видеото.

    Защото трябва „отпускане на парата“ и Каскета да се направи пак на луд. Също като Боса си Бойко Методиев Борисов. И за да го „изпере“ и спаси.

  5. 4
    Изумен от форумците-бандити | нерегистриран
    4
    -18
    До коментар #3 от "Клеман Бон, Евроминистър на Франция | нерегистриран":
    Ако Борисов остане още малко на власт има голяма опасност да ни орежат европейските пари, след като вече светът се запозна с корупцията у нас!
    –––––––––––––––––––––––––––––––––––
    Това стана ясно днес от официалната позиция на Франция – да се орежат европарите на корумпирани държави. „Върховенството на закона ще бъде критерий за достъп на държавите до полагаемата им се помощ от фонда за възстановяване. Корумпираните може да не получат очакваните суми от общия възстановителен фонд от 750 млрд. евро“, предупреди новият френски министър по европейските въпроси Клеман Бон. Според него, „не можем да кажем на гражданите на Франция или която и да е страна в ЕС, че покрай финансовата солидарност в Европа не ни е грижа за нарушаването на основни правила на демокрацията, свободните медии и човешките права. Трябва да има нов силен европейски механизъм за контрол и строги санкции. Проблемни държави са България, Полша, Унгария, Чехия и Румъния, които предизвикват бдителност в Брюксел с корупционните си практики.Какъв да бъде този механизъм, трябва да се изясни много бързо в диалог между страните членки, ЕК и ЕП. Без него помощният пакет може да остане замразен, включително защото трябва да бъде одобрен от националните парламенти, а в някои от тях – Нидерландия, Австрия, Дания и Финландия са особено настойчиви за контрола кой и как в чужбина използва парите на данъкоплатците им. Финансовите санкции са нещо, което трябва да въведем заедно с правни и финансови мерки, които са най-силните инструменти срещу нарушителите на върховенството на закона. Ако има каквото и да е съмнение за силата, която ЕС може да приложи в защита на основните си ценности, всеки гражданин ще се усъмни в ползата от този проект. Уважението към върховенството на закона е екзистенциален въпрос за ЕС.“

    И защо слагате минуси на позицията на Франция за върховенството на закона? Очевадно сте от шайката...

  6. 3
    Клеман Бон, Евроминистър на Франция | нерегистриран
    7
    -9

    Ако Борисов остане още малко на власт има голяма опасност да ни орежат европейските пари, след като вече светът се запозна с корупцията у нас!
    –––––––––––––––––––––––––––––––––––
    Това стана ясно днес от официалната позиция на Франция – да се орежат европарите на корумпирани държави. „Върховенството на закона ще бъде критерий за достъп на държавите до полагаемата им се помощ от фонда за възстановяване. Корумпираните може да не получат очакваните суми от общия възстановителен фонд от 750 млрд. евро“, предупреди новият френски министър по европейските въпроси Клеман Бон. Според него, „не можем да кажем на гражданите на Франция или която и да е страна в ЕС, че покрай финансовата солидарност в Европа не ни е грижа за нарушаването на основни правила на демокрацията, свободните медии и човешките права. Трябва да има нов силен европейски механизъм за контрол и строги санкции. Проблемни държави са България, Полша, Унгария, Чехия и Румъния, които предизвикват бдителност в Брюксел с корупционните си практики.Какъв да бъде този механизъм, трябва да се изясни много бързо в диалог между страните членки, ЕК и ЕП. Без него помощният пакет може да остане замразен, включително защото трябва да бъде одобрен от националните парламенти, а в някои от тях – Нидерландия, Австрия, Дания и Финландия са особено настойчиви за контрола кой и как в чужбина използва парите на данъкоплатците им. Финансовите санкции са нещо, което трябва да въведем заедно с правни и финансови мерки, които са най-силните инструменти срещу нарушителите на върховенството на закона. Ако има каквото и да е съмнение за силата, която ЕС може да приложи в защита на основните си ценности, всеки гражданин ще се усъмни в ползата от този проект. Уважението към върховенството на закона е екзистенциален въпрос за ЕС.“

  7. 2
    ************** | нерегистриран

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  8. 1
    339а | нерегистриран
    9
    0

    От къде да се намери ефективно устройство за разкриване на "бръмбари" , ако дори Б. Борисов не разполага с такова? Кой изобщо гарантира неприкосновенността на личния живот.. на гражданите в България, когато ДАНС и НСО са явно неспособни да гарантират дори основните права на министър-председателя

Твоят коментар

Сайтът е защитен с reCaptcha. Политика за лични данни.