Новият директор на Агенцията по вписванията Венцислав Спиридонов

Ще търсим плътна връзка с гражданите и бизнеса

Ще търсим плътна връзка с гражданите и бизнеса
Назначаването на Венцислав Спиридонов за изпълнителен директор на Агенцията по вписванията (АВ) определено е изненада с оглед досегашната кадрова политика на правителството – новият началник е човек от системата, регионален директор от години с добри пока

Г-н Спиридонов, в момента всяко ново назначение на ръководител на агенция ще се гледа под лупа – дали не е опит за задкулисно кадруване, резултат от договорки с партийни централи и т.н. Затова е естествено да ви попитам – има ли партийни договорки при вашето назначение?

Аз наистина се затруднявам да опровергая, че не съм партийно назначение, защото просто човек няма как да докаже един отрицателен факт. Мога само да кажа, че моето назначение се подчинява на ясна логика. Работя от години в системата, нямам издънки, на 38 години съм и това е едно нормално кариерно развитие за мен. Когато дълго време си бил успешен директор на регионален клон, подобно назначение е съвсем логично.

Именно по тази причина аз не виждам защо някой партиен лидер трябва да ме издига. Признавам, че точно вероятностите за подобни предположения в началото ме спираха да приема предложението. Но си казах, че сигурно в България има останали достатъчно нормални хора, които да правят разлика.

Мисля също така, че министър Златанова има уважение към кариерното развитие в самата система. Доколкото зная, тя е говорила с няколко от регионалните директори, които, също като мен, имат добри резултати, преди да направи окончателния си избор.

Поемате един пост, който от доста време насам се асоциира с непрекъснати скандали. Факт е, че текучеството сред директорите на Агенцията е голямо. И може би само последният - Юлиан Митев, не остави скандали след себе си – с обществени поръчки, бонуси, драстични забавяния и сривове в системата и т. н. Имате ли коментар защо така се случи и как ще го избегнете занапред?

Надявам се с работа да го избегна – като си върша работата както трябва, като правя полезни ходове. Ако не се справям, сам ще си тръгна.

Аз наистина много искам да се изтрие този образ на агенцията, който й беше създаден с бонусите на Виолета Николова. За съжаление, в момента хората свързват Агенцията по вписванията предимно с бонусите на Виолета Николова, достатъчно е да отворите в Google и ще видите, че първите информации, които излизат за агенцията са именно свързаните с бонусите. Това е много несправедливо за всички колеги, защото негативите са за тях. Ако знаете как ни гледаха хората в провинцията след първите публикации за тези бонуси! Хората, които идваха тогава да подават заявления, направо ни крещяха – щом като вземате по 5000 лв., ще правите всичко веднага! Беше много напрегната обстановката, усещането беше крайно неприятно. Стигал съм дотам, че да си нося фиша, за да показвам, че не получавам ДМС.

Казвам това, за да подчертая, че напълно съзнавам колко е неприятно за тези 600 човека, който са надолу, ако някой отгоре започне да прави глупости. Аз лично не мога да си обясня как човек може да стигне дотам, нито мога да дам обяснение защо ставаха толкова чести смени.

Иначе, като регионален директор, работех много добре с предшественика ми Юлиан Митев.

Все пак трябва да се отчете, че всичко това се случи в първите години от създаването на АВ при нейното устройване. Аз се надявам, че ще успея да избегна тези неудачи, моето намерение е точно такова и нямам намерение да се омаскарявам.

 

На 18 юли Венцислав Спиридонов бе официално представен от министър Зинаида Златанова като новият изпълнителен директор на АВ. 

Приоритети и проблеми? Кои са първостепенните проблеми, на които смятате да обърнете внимание?

Не съм много сигурен, че съм ориентиран напълно с проблемите на централно ниво, доколкото все още не съм се запознал с финансите, проблемите на IT-ниво и някои други. Надявам се до края на другата седмица да успея да прочета всички одити, доклади, финансови ревизии и т. н.

Но що се отнася до приоритетите, за мен е без съмнение необходимостта да се осъществи една много плътна връзка с бизнеса и гражданите. В тази връзка обмислям да организираме в различните региони серия от кръгли маси по проблемите, както на имотния, така и на търговския регистър, с участието на представители на бизнеса и на граждански организации, за да се избистрят проблемите, които те виждат от своята гледна точка, да можем да обсъдим тези проблеми съвместно, както и възможните начини за решаването им. Мисля, че това изключително много би помогнало за развитието на агенцията в една правилна посока, с оглед определяне на приоритетите и правилния, взаимноизгоден подход към решаването на задачите. Колкото повече мнения от заинтересовани се чуят, толкова по-добре. Няма как един човек да знае всички съществуващи проблеми и тяхното решение.

Преди да дойда в агенцията, аз бях в частния сектор и, както много други, имах подозрения, че в държавния сектор си "клатят краката" и нищо не работят. Трябваше да започна тази работа, за да установя, че съвсем не е така.  Мисля, че нашата администрация е доста натоварена  и работи много добре. Сигурно има някои администрации, които са недостатъчно натоварени и недобре организирани, но това не важи за агенцията. Служителите в имотния регистър във Велико Търново стоят до 18 -18,30 часа, за да обработват сделки.

А имате ли предвид специфични регионални проблеми, които можете да решите?

И тук би могло да се мисли за по-близка връзка с хората. Например, всеки регионален директор има приемен ден в областен град, където са търговските регистри. Ще се разберем с регионалните директори да си организират приемни дни във всеки град, където има служба по вписвания – това са 113 общински центрове. Ще помоля колегите за направят  график и поне един път на два месеца да имат приемен ден, като предварително се знае, че в даден ден на месеца съответният директор приема граждани, нотариуси, бизнеса. Хората да усетят, че има чуваемост.

Със сигурност имаме сравнително добър сграден фонд, но и в тази насока има какво да се прави.

Държа да отбележа, че и до момента в рамките на агенцията е имало много успешни организационни мерки - sms–известяването, въвеждането на възможност за подаване на годишните финансови отчети по електронен път и т. н. Например през миналата година по електронен път са подадени 48 % от годишните отчети, а 52 % - на гише. През тази година тези показатели са съответно 62 % на 37 %. Бяха осъвременени сървърите, нямаме сривове.

Много ще разчитам на прозрачността в работата във всяко отношение – обществени поръчки, показатели в работата, всичко.

Антикорупционната политика в администрацията е национален проблем. Всички знаем слуховете за огромната корупция в търговския регистър навремето, когато беше в съдилищата. Как е сега?

Според мен самата система на търговския регистър не позволява корупция, тя е създадена по европейски образец и трудно би могло да се направи каквото и да е. Много хора са ми се обаждали с молба да се ускори конкретна регистрацията, но просто това няма как да се направи. Ако някой ми посочи конкретен пример, ще го проверим и обсъдим. Затова искам и да направим тези срещи по места с бизнеса и с граждани, за да чуем кой какви проблеми среща.

Не зная дали имате преки впечатления, но в началото, когато АВ се установи в сегашната си сграда чак в квартал "Гео Милев", имаше много възражения, че е отдалечена от центъра и е неудобна за гражданите и бизнеса. Дали това се преодоля?

Мисля, че сделката е приключена, извършено е настаняването и нещата не могат да се променят.

Това, което мога да направя, и смятам да го направя още следващата седмица, е да поискам среща със столичната община, за да се направи паркинг за посетителите на агенцията – има такива възможности. Ще помолим общината да разбере важността на институцията и сериозните затруднения на гражданите да паркират. Виждам, че на някои се налага да паркират чак на Подуене, това не е нормално.

Леко съм разочарован от напредъка в съдебната система и борбата с корупцията

Предишна новина

Когато членове на ВСС твърдят, че Камен Ситнилски е избран спорно, това може да се отнесе и до тях самите*

Следваща новина

Коментари

4 Коментара

  1. 4
    гражданин | нерегистриран
    4
    -4

    До номер 3 - Толкова много излишни и неверни думи сте наредили, че човек спира да чете още в началото. Но българинът е такъв - никога няма да поощри и да признае положителните неща, които се направиха в агенцията в последната година, и които, ние, клиентите, се надяваме да продължат. Опашки тази година нямаше, а какво нередно има в това един млад кадър на агенцията, а не парашутист, както сме свидетели, че се случва всеки ден в държавната администрация, е приел предизвикателството да оглави тази, винаги под лупа гледана агенция. Ами, нека му пожелаем успех, те резултатите ще се видят, ако е честен и принципен, бизнесът няма от какво да се притеснява!!!

  2. 3
    Върха на чиновническата тъпота и мижитурковско високомерие | нерегистриран
    6
    -4

    Агенция по вписванията - София е едно от най-омразните учреждения! Влизаш и започват мъките: Сложили кошнички с формуляри, но не от всички!? Началник формуляри е портиера-от него трябва да се поиска с нужното уважение и страхопочитание! Да не сте се и опитали да поискате от някое гише-скандалът Ви е сигурен! Търсиш маса да си попълниш тъпанарския формуляр-масите са само 2-3 и са заети! Самите формуляри са върха на чиновническото скодоумие! Нещастен опит да се формализира многообразието и вариантите на промените в регистрираните фирми и изначално утопична! Чиновниците обаче много обичат формуляри! Да си измислят формуляри, това за тях е проява на власт и на удоволствие, което става почти като оргазъм когато констатират, че някъде си сбъркал или пропуснал! Най-накрая си попълваш тъпанарския формуляр, но от множеството гишета работят тук-там само някои и започваш да се редиш на опашка като за козунаци по времето на ТЖ. И накрая отказ! И вместо да ти дадат възможност да си поправиш грешката те ти праскат отказ за да плащаш нови такси и да се правиш отново на маймуна! Искаш да си направиш проверка по интернет, ама не може!? Трябвало да отидеш на място и да попълниш още един тъпанарски формуляр?! И си мислиш, че всичко е ОК - дълбока заблуда! Трябвало да чакаш да получиш от тях мейл, който е толкова неясен, че го приемаш за спам! Но дори и да се взрял в него и да си прозрял, че този неясен мейл е от тях, то трябва да го отвориш и активираш същия ден! Иначе отново ходиш до там и отново попълваш тъпанарския им формуляр и бягаш до офиса и този път цял ден следиш идващите мейли докато ти просълзят очите! Неуредиците продължават и в имотния регистър: можеш да си направиш платена справка но само до 14ч., след това служителите не работят?! Защо?! Според някои чешели катерици,?! Но не знам какво значи това?! и докато сте се съсипали от притеснение.

  3. 2
    1 | нерегистриран
    8
    -5

    "Успешен директор на регионален клон" - какъв абсурд е тази квалификация с оглед задълженията които фактически е изпълнявал досега. Тези директори са скъпо платени разносвачи на тоалетна хартия, тонери и листи за принтери между клоновете на АВ, със служебна кола, неограничено количество бензин и по 15 000 лева коледни бонуси. Но "най - хубавото" винаги е било, че нямат и идея от работата в службите по вписвания. Какъв абсурд.

  4. 1
    Адвокат | нерегистриран
    6
    -2

    Пожелавам успех на новия изпълнителен директор.
    Агенцията (по-специално Търговският регистър) работи много добре, но както винаги - има неща, които може да се подобрят.
    По въпроса с паркинга имам само една молба - нека да не се правят служебни паркинги, които да се ползват само от служителите на агенцията, както е на много места, например - служебния вход на Министерство на финансите.

Твоят коментар

Сайтът е защитен с reCaptcha. Политика за лични данни.