ССБ удължи срока за номинации за главен инспектор, до момента има 9 кандидатури

ССБ удължи срока за номинации за главен инспектор, до момента има 9 кандидатури

Девет съдии са били номинирани до момента за главен съдебен инспектор в обявените от Съюза на съдиите в България (ССБ) вътрешносъсловни консултации за излъчване на подходящи кандидатури, зад които да застане съюзът. Доколкото обаче част от номинираните са поискали допълнително време, за да дадат съгласие за участие, днес ССБ обяви, че удължава срока за номинации до 28 февруари.

Според обявените още в началото правила за провеждане на консултациите, срокът за номинации бе определен до 21 февруари, като имената на кандидатите не се обявяват преди изтичане на този срок, за да има равнопоставеност между тях. Допълнително условие е номинираните да дадат съгласие да  участват в обсъждането на кандидатурите им от професионалната общност. Днес, 24 февруари, на интернет страницата на ССБ трябваше да бъдат публикувани имената само на тези кандидати, които са дали съгласие да участват в обсъждането, а до 9 март бе обявеният срок да се задават въпроси към кандидатите, да се правят коментари и да се изразява подкрепа за номинациите.

Днес обаче на сайта на ССБ се появи уведомление, че Управителният съвет е решил да удължи срока за номинации до 28 февруари, защото след осъществения контакт с номинираните съдии, част от тях са поискали допълнително време, за да решат дали са съгласни да продължи участието им като кандидати в по-нататъшните етапи от вътрешносъсловната консултация, пише в съобщението. Отправя се призив към професионалната общност в удължения срок да продължи активно обсъждане между колегите по месторабота за подходящите представители на професионалното съсловие, които притежават качествата, посочени в очертания профил за длъжността, и да ги номинира мотивирано.

"Това е първият път, в който провеждаме такава вътрешносъсловна консултация", посочи за "Правен свят" председателят на ССБ Таня Маринова. "Действително, проблемът е, че не разчетохме правилно времето, защото в сложната политическа ситуация е съвсем естествено хората да се колебаят и да се нуждаят от повече време за размисъл. Затова решихме да удължим първоначално обявения срок, тъй като имаме много качествени номинации, но всички искат допълнително време за преценка дали да участват.

Още по темата

Изборният кодекс постоянно се изменя и е трудно да бъде оценен

Предишна новина

Украйна уволнява конституционните си съдии и ги праща на съд

Следваща новина

Коментари

16 Коментара

  1. 16
    | нерегистриран
    2
    -2

    До коментар [#10] от "от отбора на ахмаците": 2 600 са/сме ахмаците, а разликата са юнаците Груев,Влахов,Г.Колев,Цаца-Маца, и пр.малки цаци с големи амбиции М. Славовци и друга съдебна номен-клатура. Клатурат ни както си пожелаят а ССБ си играе на номинации, защото според устава си имал роля и отношение към кариерата и кариерното растене...

  2. 15
    произвола в публичноправните отношения | нерегистриран
    3
    -2

    До коментар [#13] от " 2 и 6, което щом е едно и също и аз ще му викам простака неук #13. Значи - до #13 - яж си шоколада ":Отивай да учиш публично право, което се основава на принципа „разрешено е само това, което е изрично предвидено в закона”. Това означава, че публичното право очертава изчерпателно и детайлно компетенциите на всеки отделен държавен и публичен орган осъществяващ властнически правомощия.

  3. 14
    Съюзът на юристите в България | нерегистриран
    2
    -2

    До коментар [#13] от "до 2 и 6, което е едно и също и ще му викам простака неук #13. Значи - до #13 - яж си шоколада ":В устава на Съюза на съдиите целите, които са записани в този устав, не фигурира решаването на кадрови въпроси….Уставът на Съюза на съдиите в България е най-важният документ на организацията. Тя живее и се развива, стъпвайки на правилата, постулирани в него.

  4. 13
    до 2 и 6, което е едно и също и ще му викам 8. Значи - до 8 | нерегистриран
    4
    -5

    Много ще е тежко, ако 8 е съдия. "Способността" за "прочит" на Устава е удивителна! От всичко се разбира, че организацията (впрочем не само тази, а която и да е) може да пристъпя единствено в тесните обувчици на точиците от Устава при реализиране на дейностите за изпълнение на целите. Ау, ако не пише, че може да участва в проекти, може или не може?!
    А да коментираме това, че ССБ нямал право на подобна инициатива е просто несериозно. Та затова няма.
    Само да кажа на бясната радателка за спазване на устава, че ССБ утре може да обяви на сайта си, че провежда акция по ядене на шоколада с цел позитивиране на неприятните енергии. Няма да е по устав, но току-виж издразнило по-малко някои лишени от идеи за смислени инициативности.

  5. 12
    ВНЕСЕН Е СИГНАЛ ДО ГЛАВНИЯ ПРОКУРОР ЗА ПРЕСТЪПНА ГРУПА ОТ ЛИЦАТА, КОИТО ЗАПОВЯДВАТ НА МНОЗИНСТВОТО ВЪВ ВСС | нерегистриран
    3
    0

    Внесен е сигнал, който е разпратен и до посолствата на държавите, чиито служби са партньорски на ДАНС, за "героичните изяви" на Пеевски, Василев и Бареков. Мнозинството във ВСС слугува на първите двама. Дотолкова зле ли са нещата във ВСС, че лица, за които вече публично, официално и неанонимно са назовани като престъпна група, ще определят следващите председатели на Софийски апелативен съд и ВКС. С въпросните две подлоги, гласени за тези постове да не се случи впоследствие това, което се случва в Украйна с членовете на Конституционния им съд?

  6. 11
    Да | нерегистриран
    3
    0

    Някой ден в съдилищата ще работят само куклички за развлечение и малки шефове на големи съдилища

  7. 10
    от отбора на ахмаците | нерегистриран
    6
    -1

    До коментар [#9] от "до 5-съдиите са ни скъпи":За Варна може да се говори само с отвращение. Това обаче поставя въпроса - представяте ли си какви зависимости и обвързаности стоят зад всичко това за да минава през ВСС.

  8. 9
    до 5-съдиите са ни скъпи | нерегистриран
    6
    0

    А особено скъпи са ни парашутистите и парашутистките, защото са послушни и чудесни проводници на корупционни практики. Тая мазна баница аракелян изглежда има нахалството в рамките на 6-7 месеца да прескочи от окръжен във върховен касационен съд.

  9. 8
    до цъкащите минуси | нерегистриран
    3
    -1

    Минуси житейски, никой не ви пита и никой не го касае за вашите минуси и плюсове. Тук не се оценява нито живота ви, нито знанията ви за да имат значение вашите минуси, че сте житейски минуси. На троловете мерси за минусите, винаги е приятно да усещам вонята ви след себе си, това значи, че съм казал нещо вярно. Република България е правова държава. Тя се управлява според Конституцията и законите на страната.

  10. 7
    За главен инспектор и инспектори се избират юристи с високи професионални и нравствени качества. | нерегистриран
    3
    -2

    За главен инспектор и инспектори се избират юристи с високи професионални и нравствени качества. С ДВ, бр. 1 от 2011 г., в сила от 04.01.2011 г., беше обявена за противоконституционна в частта "съдия, прокурор или следовател, който" с РКС № 10 от 2011 г. - ДВ, бр. 93 от 2011 г. Съюзът на съдиите в България извършвайки номинации и вътрешносъсловни консултации за излъчване на подходящи кандидатури за главен съдебен инспектор на ВСС тежко нарушава Конституцията и Закона за съдебната власт, Устава на Съюза на съдиите в България (че Съюзът осъществява дейността си съобразно нормите на Конституцията на Република България, действуващото в страната законодателство), както и Решение № 10 от 2011 г. по к. д. № 6 от 2011 г. Понятието "юристи" обхваща всички юристи - лицата, придобили образователна степен "магистри" по право, и не може Съюза на съдиите в България да въвежда ограничения по тесен профилиран белег на юридическата професия - кандидатурата за главен съдебен инспектор във Висшия съдебен съвет да е съдия излъчен от Съюза на съдиите в България (ССБ). Чрез промени в Конституцията (ДВ, бр. 12 от 2007 г.) бе създаден нов, независим орган - Инспекторат към Висшия съдебен съвет. Разпоредбата на чл. 132а от Конституцията, създадена с четвъртата й поправка (ДВ, бр. 12 от 2007 г.), пестеливо урежда на конституционно ниво състава на Инспектората към ВСС, начина на избор и срока на мандата на главния инспектор и инспекторите. За разлика от условията за избор към членовете на ВСС, които са конституционно закрепени в чл. 130, ал. 2 от Конституцията, в чл. 132а от Основния закон не са предвидени условията за заемане на длъжностите главен инспектор и инспектори. Правомощието да уреди условията и реда за избирането и освобождаването им чл. 132а, т. 10 от Конституцията предоставя на законодателя и това е сторено със Закона за съдебната власт. По подобие на чл. 130, ал. 2 от Конституцията чл. 42, ал. 1 и 2 ЗСВ въвежда за избор на главен инспектор същите изисквания като за член на ВСС, а именно да е юрист с високи професионални и нравствени качества и с 15 години юридически стаж като допълнителен критерий за професионализъм. Не е задължително обаче за професионализма на главния инспектор непосредствено преди избора му той непременно да работи като съдия, прокурор или следовател. Заемането на посочените длъжности в съдебната система към конкретен момент само по себе си не е абсолютна гаранция за професионализъм и за най-добро познаване работата на съда, прокуратура и следствието едновременно. Доводите при обсъждането на оспореното изменение, отразени в стенографските дневници на Народното събрание от 30.12.2010 г., са, че съдиите, прокурорите и следователите познават в по-голяма степен действащите процесуални закони и организацията на съдебните органи. Те не се споделят от Конституционния съд, защото органите на съдебната власт осъществяват различни дейности, поради което специализираният стаж в някой от тях е предимство в работата на главния инспектор, но не може да се твърди, че само действащите съдии, прокурори и следователи имат актуални познания за всички органи на съдебната власт. Понятието "юристи" обхваща всички юристи - лицата, придобили образователна степен "магистри" по право, и не може със закон да се въвеждат ограничения по тесен профилиран белег на юридическата професия (вж. Решение № 3 от 1992 г. по к. д. № 30 от 1991 г.). Разпоредбата на чл. 6 от Конституцията прокламира равенството на всички граждани пред закона и недопускането на никакви ограничения на правата или привилегиите, основани на лично и обществено положение. Създаването на неравни права на определена група юристи - съдии, прокурори и следователи, е дискриминационна мярка и представлява неравно третиране на останалата по-голяма част от юристите, които притежават високите професионални и морални качества и необходимия минимален общ и специален стаж за заемане на длъжността главен инспектор. Противоконституционно е да се третират нееднакво различните юристи, като се привилегирова една група и се създават ограничения за останалата голяма част по критерий вид на упражняваната професия, и то преценен към определен момент. По горните съображения разпоредбата на чл. 42, ал. 2 ЗСВ беше обявена за противоконституционна в частта "съдия, прокурор или следовател, който", защото нарушава принципа за равенство на гражданите пред закона по чл. 6, ал. 2 от Конституцията по признака обществено положение. Като последица от това за противоконституционна беше обявена и разпоредбата на чл. 50 ЗСВ в частта "съдия, прокурор или следовател".
    Не само съдийската общност може да излъчи достоен кандидат за главен съдебен инспектор. Лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов изпращайки писмо до председателя на Съюза на съдиите в България (ССБ) Таня Маринова, в което заявява, че партията му ще подкрепи и ще внесе в парламента кандидатура за главен съдебен инспектор, излъчена от съсловната организация, за пореден път демонстрира некомпетентност, липса на елементарна правна култура и е поредното му незачитане и неспазване законите на страната.

  11. 6
    Настоящият Устав е приет на Учредително събрание | нерегистриран
    7
    -4

    Българската перверзия, наречена правова държава, българската перверзия наречена “ Съюз на съдиите в България“. Председателят на ССБ Таня Маринова е редно ясно да заяви, че тежко се нарушава Устава. Таня Маринова, в Устава на Съюза на съдиите в България не е записано, че Съюза на съдиите в България (ССБ) извършва номинации и вътрешносъсловни консултации за излъчване на подходящи кандидатури за кариерно израстване. На сайта на ССБ как се появи уведомление, че Управителният съвет е решил да удължи срока за номинации за главен съдебен инспектор до 28 февруари като съгласно Устава той:
    30.1. осигурява изпълнението на решенията на Общото събрание;
    30.2. взема решения за разпореждане с недвижимото имущество на Съюза и одобрява извършените от Председателя разпоредителни сделки с движими вещи и други права;
    30.3. подготвя и внася в Общото събрание проект за бюджет и приема текущи изменения в него;
    30.4. подготвя и внася в Общото събрание отчет за дейността на Съюза;
    30.5. съхранява и води документацията на Съюза;
    30.6. осъществява оперативно ръководство на Съюза;
    30.7. определя необходимостта, броя, вида на сътрудниците на Съюза и техните възнаграждения;
    30.8. приема и изключва членове на Съюза;
    30.9. избира от състава си Председател и Изпълнителен секретар и ги освобождава от длъжност и отговорност;
    30.10. утвърждава вътрешни правила с мнозинство от 3/5 от членовете си;
    30.11. създава фондове и помощни органи;
    30.12. взема решения за свикване на Общото събрание по предложение на Председателя на Управителния съвет;
    30.13. взема решения по всички въпроси, които по Закон или според Устава не спадат в правомощията на друг орган.
    20. Задължения на членовете на Съюза: 20.3. стриктно да съблюдават правилата на настоящия Устав и вътрешните правила за дейността на Съюза

  12. 5
    Съдиите са ни скъпи | нерегистриран
    7
    -1

    До коментар [#3] от "":
    Ванухи Аракелян, лелята на един от босовете на варненската мафия Арменак Хачикян - Армен!?

  13. 4
    | нерегистриран
    8
    -2

    Абе Влъхов става за всчико. Направо Влъхов президент!

  14. 3
    | нерегистриран
    14
    0

    Днес разбрахме кой ще са кандидатите за заместници на В.Аракелян. И тя като Лазар Груев си избира заместници от вън от своя си окръжен съд. Готви зам. си Милен Славов за парашутиране в Апелативен съд. М.Славов малкия ми той готов за малък шеф в големия съд, а абдалите да ходят на конкурси за повишаване като редови съдии.

  15. 2
    липсва правно основание и компетентност | нерегистриран
    8
    -9

    Съюзът на съдиите в България (ССБ) не може да номинира, да задава въпроси и да изисква отговори на кандидатите за главен инспектор, а още по-малко да прави и своя вътрешна проверка на кандидатите. Съюзът на съдиите в България е САМО една българска неправителствена организация, представляваща професионално сдружение на български съдии, съдействаща за защита на техните професионални, интелектуални, социални и материални интереси, и за укрепване на престижа на съдилищата в България. Доброволна, професионална организация на българските съдии. Учредена е като юридическо лице с нестопанска цел. Почти 1000 души е членската маса на Съюза на съдиите в България (ССБ), а общият брой на съдиите в България е около 2300. Съюзът на съдиите в България (ССБ) не може нито официално, нито нелегално да открива или да закрива процедура за номиниране на кандидати за главен съдебен инспектор от средите на професионалната общност. Публичното право се основава на принципа „разрешено е само това, което е изрично предвидено в закона”. Република България би трябвало да е правова държава и да се управлява според Конституцията и законите на страната. Главният инспектор се избира от Народното събрание с мнозинство две трети от народните представители за срок от пет години. Условията и редът за избиране и освобождаване на главния инспектор и на инспекторите, както и организацията и дейността на Инспектората се уреждат със закон. Предложенията за кандидати за главен инспектор и за инспектори се правят не от Сульо и Пульо от Съюза на съдиите в България или от Марульо от форумите, а от народните представители не по-късно от два месеца преди провеждането на избора пред специализираната постоянна комисия на Народното събрание. Предложенията се придружават от подробни писмени мотиви и се правят, при условие че е налице предварително писмено съгласие на кандидата. Към предложенията се прилагат и документи, определени от комисията, свързани с изискванията за несъвместимост, юридически стаж, кариерното израстване на кандидата и завършено висше образование по специалността "Право". Съюзът на съдиите в България на какво правно и нормативно основание откри процедура за номиниране на кандидати за главен инспектор? УСТАВ НА СЪЮЗА НА СЪДИИТЕ В БЪЛГАРИЯ, 1. Съюзът на съдиите в България (Съюзът) е независима, доброволна, професионална организация, обединяваща съдиите в България и съдействуваща за защита на техните професионални, интелектуални, социални и материални интереси, за укрепване на престижа на съдилищата в България. 4. Дейността си, Съюзът осъществява съобразно нормите на Конституцията на Република България, действуващото в страната законодателство и своите цели, без да разпределя печалба. II. Цел и средства 5. Целите на Съюза са: 5.1. да обединява съдиите в България в общо цяло за спомагане защитата на техните професионални, интелектуални, социални и материални интереси. 5.2. да работи за укрепване на професионалния и обществен престиж на съдилищата в България; 5.3. да работи за повишаване на квалификацията на съдиите и да подпомага професионалната им реализация; 5.4. да подпомага създаването и приемането на законопроекти, касаещи ефективната дейност на съдебната система; 5.5. да съдействува на Министерство на правосъдието и на другите държавни органи при въвеждането на нови методи и средства за усъвършенствуване на съдийския труд; 5.6. да поддържа международни контакти със сродни организации, както и с други международни правителствени и неправителствени органи, организации и институции; 5.7. да се грижи за проучването и поддържането на историческите правни традиции в Република България, както и на историята на съдилищата. 6. За осъществяване на своите цели Съюзът: 6.1. сътрудничи с организации, институции и физически лица в страната и в чужбина за своевременен обмен на информация; 6.2. провежда, възлага и финансира изследвания, научни разработки и публикации, свързани с дейността и целите му; 6.3. организира симпозиуми, семинари , конференции и други национални и международни форуми; 6.4. публикува и разпространява материали в областта на своята дейност; 6.5. изгражда и поддържа звена за изследвания и подготовка на кадри, както и за постоянен достъп до информация.

Твоят коментар

Сайтът е защитен с reCaptcha. Политика за лични данни.