Трета жалба беше подадена срещу спирането на търга за "Хемус"


Обединението "АМ Хемус лот 1", включващо "Джи Пи груп" испанските "Конструксионес Табоада и Рамос" и "МР сивил уъркс" и проектантската "Трансконсулт-22", също обжалват анулирането на търга за дострояването на "Хемус". Сдружението беше класирано на първо място за строежа на лот 1 на магистралата. Търгът беше прекратен по нареждане на премиера Бойко Борисов, като формалното решение за спирането беше взето на 16 февруари и мотивирано с "липса на финансиране". Важно е да се припомни, че при обявяването на процедурата "Щрабаг" обжалва решението за откриването й с мотива, че няма осигурено финансиране. Тогава Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) и Върховният административен съд не видяха проблем.
Кои оспорват
Подадената в петък жалба от обединението е третата поред срещу прекратяването на конкурса, става ясно от регистъра на КЗК. Ден по-рано спирането на търга обжалва и класираното на първо място за изграждането на лот 2 от магистралата обединение "Хемус ПСТ 2", в което влизат свързваната с Делян Пеевски и Първа инвестиционна банка "ПСТ груп", "Хидрострой", "Пътстрой Бургас" и "Евро алианс тунели". Също в четвъртък жалба срещу спирането на процедурата е подала и отстранената турска компания "Ташяпъ Иншаат Тааххют", която беше предложила най-ниска цена за лот 2. Дружеството обжалваше и класирането, но дни преди произнасянето на КЗК поръчката беше прекратена.
Шансът за успех
Успехът на жалбите е спорен, предвид че за магистралата в действителност няма европейско финансиране. "Хемус" е в списъка в с резервни проекти по програма "Транспорт" и отдавна се коментира, че изграждането й ще бъде финансирано със заем. Липсата на средства обаче е формален повод за прекратяването й. След спирането на конкурса Борисов даде да се разбере, че истинската причина е, че "витаят съмнения" за това, че обединенията "АМ Хемус лот 1" и "Хемус ПСТ 2" се свързват съответно с изпълнителния директор на "Лукойл" Валентин Златев и с депутата от ДПС Делян Пеевски. Подадените от двата консорциума оферти значително надвишаваха прогнозните стойности за изграждането на магистралата – предложенията им бяха за общо 800 млн. лв. без ДДС при очаквана цена за двата лота от 434 млн. лв. Освен от "Ташяпъ", класирането беше оспорвано и от италианската "Серенисима конструциони".За момента подадените в края на миналата седмица жалби на трите участника все още не са публикувани в сайта на КЗК, така че не е ясно с какви мотиви оспорват спирането на процедурата.

Цецка Цачева спря инициатива на "Правосъдие за всеки"

Предишна новина

През 2016 г. може да бъде подобрена съдебната система, смята президентът

Следваща новина

Коментари

0 Коментара

Твоят коментар

Сайтът е защитен с reCaptcha. Политика за лични данни.