Върховният съд на САЩ позволи Booking.com да бъде запазена търговска марка

Върховният съд на САЩ позволи Booking.com да бъде запазена търговска марка
Снимка: Screenshot

Върховният съд на САЩ издаде необичайно решение относно статуса на имената на уебсайтове, като реши, че „Booking.com“ отговаря на условията за федерална търговска марка, въпреки че се основава на общ термин.

Съдът предоставя на Booking.com, собственост на Booking Holdings Inc. и правна защита в национален мащаб срещу конкурентни търговски марки.

Така най-популярната платформа за резервации на хотели в света получи статут на запазена търговска марка.

Решението идва малко след като  Службата за патенти и търговски марки на САЩ (PTO) отказа регистрация  на „Booking.com“ , тъй като според институцията това е общо наименование за онлайн услуги за хотелски резервации и не отговаря на изискванията за регистрация на федерална търговска марка.

Законът за търговските марки в САЩ не позволява на компании да претендират за собственост върху името на цяла категория стоки, като например „автомобили“ или „компютри“, тъй като това би довело до несправедливо предимство пред конкурентите й.

''Решението е „победа за безброй собственици на марки, които са инвестирали значителни ресурси в изграждането на своите марки - като Weather.com, Law.com, Wine.com и Hotels.com.“, обяснява един от адвокатите на най-известната платформа за хотелски резервации Booking.com  Дейвид Бернщайн.

Стефан Брейер единственият съдия по казуса, който излезе в опозиция спрямо решението на Върховния съд на САЩ, казва, че според него това ще доведе до появата на много подобни родови наименования на марки и ще задуши конкуренцията.

„Терминът„ Booking.com “се отнася до услуга за онлайн резервации, която е общия продукт, който респондентът и неговите конкуренти продават’’,  казва още Брейер. ‘’Осъществявайки такива условия, отговарящи на изискванията за защита на търговските марки, се опасявам, че днешното решение ще доведе до разпространението на марки от типа„generic.com“ ( бел.ред. общи термини), предоставяйки на техните собственици монопол върху зона от полезни, лесни за запомняне домейни.’’, твърди съдията.

Генерално погледнато, термини от ежедневието и широките класификации на стоки или услуги се считат за общовалидни и не могат да се защитят от федералната търговска марка - например термини като матрак, къща, пералня или магазин не могат да функционират като уникален идентификатор или име на дадена марка.

През 2012 г. Booking.com подаде четири заявления към бюрото за федерални търговски марки за регистрация на името „booking.com“ , Службата за патенти и търговски марки на САЩ (USPTO) ги отхвърли, тъй като марката бе счетени за общ термин, като констатира добавянето на наставка „.com“ не променя нищо. 

 

Още по темата

Окръжен съд – Бургас обнови екипа си с нови младши съдии

Предишна новина

Опровержение: Съдия Розалия Шейтанова е набедена, че е преписала чужда концепция в процедурата за председател на ОС-Пловдив

Следваща новина

Коментари

0 Коментара

Твоят коментар

Сайтът е защитен с reCaptcha. Политика за лични данни.